0008I4A9568.jpg

آینه جم:فرماندار شهرستان جم گفت: صنایع نفت و گاز نقش‌آفرینی بیشتری در توسعه شهرستان جم داشته باشند.

به گزارش آینه جم:، فتح الله نوروزی ظهر دوشنبه در نشست با مدیر منطقه عملیاتی نار و کنگان با تاکید بر نقش مهم نفت و گاز در توسعه محیط پیرامون خاطرنشان کرد: تقویت تعامل و ارتباطات دو سویه میان شهرستان و نفت و گاز، هم در توسعه شهرستان و هم در پیشبرد اهداف و رسالت های ملی نفت و گاز بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

وی با اشاره به رویکرد مثبت ایجاد شده در دولت یازدهم و توجه ویژه نفت به محیط پیرامون تصریح کرد: به حمدالله در سال‌های اخیر حجم ارتباطات افزایش یافته و اقدامات بسیار خوبی نیز در شهرستان از سوی نفت آغاز شده که امیدواریم این روند در سال جاری نیز با جدیت بیشتر دنبال شود.

نوروزی نقش منطقه عملیاتی نار و کنگان در اقتصاد کشور را مهم ارزیابی کرد و گفت: عمده تولید گاز شرکت بهره برداری زاگرس جنوبی از میدان های این منطقه است و از این منظر این شرکت سهم مهمی در تولید گاز کشور دارد.

نماینده عالی دولت در شهرستان جم با اشاره به همراهی منطقه عملیاتی نار و کنگان در اجرای برخی پروژه‌های شهرستان خاطرنشان کرد: منطقه عملیاتی نار و کنگان به‌عنوان یکی از صنایع بزرگ گازی در شهرستان باید نقش فعال‌تری را در عرصه توسعه شهرستان ایفا کند.

وی تصریح کرد: تقویت تعاملات میان شهرستان و شرکت‌های نفت و گاز به‌ویژه منطقه عملیاتی نار و کنگان در افزایش اعتماد، همدلی و ارتباطات دوسویه تاثیرگذار است و باید این مهم مورد توجه جدی قرار گیرد.

نوروزی موضوع اشتغال را از موضوعات مهم شهرستان برشمرد و افزود: شرکت‌های مستقر در شهرستان باید خود را متعهد به جذب نیروی کار شهرستان جم بدانند.

وی با بیان اینکه عقل و منطق حکم می‌کند که نیروهای بومی شهرستان در اولویت اشتغال باشند تاکید کرد: تمامی صنایع بزرگ مستقر در شهرستان باید به‌کارگیری نیروی بومی شهرستان را به عنوان اصل مهم در دستور کار قرار دهند.

نوروزی گفت: به کارگیری نیروی غیربومی با توجه به وجود نیروهای توانمند در شهرستان غیر قابل پذیرش است.

فرماندار جم به موضوع آلایندگی منطقه عملیاتی نار و کنگان و عدم پرداخت عوارض به شهرستان اشاره کرد و افزود: تاسیسات منطقه عملیاتی نار و کنگان در شهرستان جم مستقر است و عوارض آلایندگی آن نیز باید به شهرستان جم پرداخت شود.

نوروزی تصریح کرد: پیگیری هایی در این زمینه انجام شده که امیدواریم شاهد حل این مشکل و احقاق حق مردم باشیم.

وی همچنین خواستار همراهی منطقه عملیاتی نار و کنگان در اصلاح دو مسیر دسترسی این شرکت از روستای علی آباد و قائدی شد.

[کد خبر:AJ14648]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+2 # بهلول 1395-01-25 10:10
رئیس منطقه و جانشینش غیر بومی. رئیس تعمیرات و عملیات و ایمنی و روابط و حسابداری و پشتیبانی و حراست آزمایشگاه و مهندسی نفت و بازرسی فنی با معاونینشان همه غیر بومی. بعد جناب فرماندار شما انتظار بکارگیری نیروی بومی دارید؟ اصلا این حرف خنده دار نیست؟ در کل این منطقه عملیاتی یک نفر بومی در هیچ رده مدیریتی مشغول نیست و دارای سمت نمی باشد آیا اینگونه سخن گفتن و انتظار داشتن دعای دور از حاجت نیست حال اگر نگوییم توهین به شعور مخاطب. در مورد عوارض آلایندگی اینکه جناب فرماندار بفرمایند باید پرداخت شود هیچ چیز را عوض تمی کند و صرفا یک حرف است اگر راست می گویید با جدیت وارد عمل شوید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # کاکل 1395-01-25 13:28
شایسته بود جناب فرماندار بجای چانه زدن بر سر منابع مالی، از انتصاب و ترفیع پرسنل بومی در این منطقه صحبت می کردند.
متاسفانه در این منطقه از اول نوعی بومی ستیزی حاکم بوده و رفتار غیر منصفانه ای با اهالی استان بوشهر شده است. بچه های استان بوشهر در همه مناطق عملیاتی زاگرس جنوبی پیشرفت می کنند بجز منطقه عملیاتی نار و کنگان.
تا زمانی که همه پست های منطقه دست غیر بومی ها باشد، امیدی به احقاق حقوق پرسنل بومی این شرکت و مردم محیط پیرامونی نیست و همچنان شاهد استفاده از آقازاده های ساکن تهران و اصفهان و شیراز و اهواز و. .. در کارهای خدماتی خواهیم بود.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب