000008I4A0027.jpg

آینه جم: فرماندار شهرستان جم مهم‌ترین مسئله این شهرستان را موضوع آب دانست و گفت: در شهرستان جم مصلی نداریم که باید شرایط احداث مصلی فراهم شود.

به گزارش آینه جم:  فتح الله نوروزی چهارشنبه‌شب در نشست شورای اداری شهرستان جم، ماه رمضان را ماه پاکی و آراستگی دل‌ها و جان‌ها دانست و اظهار داشت: باید تلاش کنیم از این ماه و این ایام پر خیر و برکت بیشترین استفاده را برای زدودن گناهان داشته باشیم.

وی به نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان و روز قدس اشاره کرد و گفت: روز قدس روز حمایت از مظلومان جهان است و برنامه‌ریزی لازم از سوی مدیران برای حضور پرشور مردم و کارکنان در این روز بزرگ انجام شود.

نوروزی با اشاره به نقش و جایگاه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در کمک به رفع مشکلات شهرستان اظهار داشت: شهرستان جم طی سال‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی در حوزه‌های سخت افزاری و نرم افزاری داشته است و باید با همدلی و همراهی هر چه بیشتر تلاش کنیم این روند تداوم یابد.

انتقال آب سیراف به جم

وی به بیان بخشی از مشکلات شهرستان در حوزه های مختلف پرداخت و گفت: با وجود تلاش‌های خوبی که در بخش‌های مختلف انجام شده اما برخی مشکلات هم چنان در شهرستان وجود دارد که نیازمند همراهی همه برای رفع مشکلات هستیم.

نوروزی مهم‌ترین مسئله شهرستان را موضوع آب دانست و تصریح کرد: به دنبال امضای تفاهم نامه میان وزیر نیرو و نفت برای انتقال آب سیراف به جم و تصویب اعتبار ۱۰۸ میلیارد تومانی برای این پروژه، شرایط خوبی برای تداوم مسیر اجرای پروژه آغاز شده است.

وی از اجرای روند مناقصه پست‌های برق این پروژه خبر داد و گفت: پست های برق این پروژه در حال طی مراحل مناقصه است و مناقصه آبشیرین‌کن‌ها نیز انجام شده که طبق وعده مدیران متولی، تا هفته دولت آماده کلنگ‌زنی می‌شود.

شهرستان جم از مصلا بی‌بهره است​

نوروزی به موضوع اجرای فاز دوم پروژه آبخیزداری نیز اشاره کرد و افزود: ۱۷۵ میلیارد ریال اعتبار برای فاز دوم اجرای پروژه در بخش مرکزی شهرستان در نظر گرفته شده که با توجه به عدم محدودیت در پرداخت منابع مالی، انتظار داریم در هفته دولت شاهد کلنگ زنی این پروژه باشیم.

وی وضعیت مصلا را از دیگر موضوعات مهم شهرستان برشمرد و یادآور شد: شهرستان جم از مصلا بی‌بهره است و همه باید تلاش کنیم این فضای معنوی در جم احداث شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان جم در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم حمایت هر چه بیشتر دانشگاه علوم پزشکی از بیمارستان توحید اشاره کرد و گفت: لازم است در حوزه کادر تخصصی و بخش‌های تخصصی در قالب طرح تحول نظام سلامت حمایت بیشتری از بیمارستان انجام شود.

وی از حاکمیت فضای نشاط و پویایی در آموزش و پرورش جم خبر داد و افزود: آنچه آموزش و پرورش جم را آزار می‌دهد کمبود فضای آموزشی است که طی سال های اخیر بخشی از مشکل مرتفع شده است.

لزوم توسعه تحصیلات تکمیلی

فرماندار جم دانشگاه‌های شهرستان را تقویت کننده زیرساخت علمی شهرستان دانست و افزود: دانشگاه پیام نور جم در شرایط مطلوبی از لحاظ آمار دانشجو در سطح استان برخوردار است و لازم است تحصیلات تکمیلی در دانشگاه راه اندازی شود.

نوروزی اضافه کرد: دانشگاه آزاد نیز گام‌های خوبی در بحث تامین ساختمان و رشته برداشته است که در آینده از زبان رئیس این دانشگاه اعلام می شود.

وی به وضعیت دانشکده فنی و مهندسی جم اشاره کرد و گفت: دانشکده فنی جم نه ساختمان دارد و نه خوابگاه مستقل اما این دانشکده متعلق به جم است و در جم خواهد ماند.

نوروزی به برخی مباحث مطرح شده پیرامون دانشکده در روزهای اخیر نیز پرداخت و اظهار داشت: تلاش‌هایی هم از سوی نماینده محترم مردم در مجلس و هم شهرستان در خصوص تامین اعتبار اولیه برای احداث ساختمان دانشکده انجام شده و لازم است از ایجاد فضای اختلافی در شهرستان و مباحثات بی‌سرانجام در این زمینه خودداری شود.

وی تاکید کرد: فضای همدلانه همان چیزی است که می‌توان در سایه آن به پیشرفت و توسعه دست یافت و مدیران نیز از مصاحبه‌هایی که نگرانی‌های غیر واقعی را در جامعه دامن می‌زند پرهیز کنند.

۱۰ هزار ورزشکار سازمان‌یافته در جم

فرماندار جم با اعلام اینکه ۱۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در شهرستان داریم اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید به حوزه ورزش توجه ویژه‌ای شده اما هنوز کمبودهایی در این زمینه داریم و باید تلاش کنیم ورزشکاران با استعداد جم از امکانات مختلف ورزشی برخوردار باشند.

نوروزی از پیگیری در خصوص خط دوم جاده جم- فیروزآباد، راه ریز – سرچشمه و راه ریز – دژگاه خبر داد و افزود: فرودگاه جم به عنوان یکی از شاخصه‌های توسعه یافتگی شهرستان مطرح است و تداوم تعطیلی آن به صلاح نیست.

وی به مشکلات در حوزه اداری شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: برخی ادارات شهرستان به صورت نمایندگی اداره می‌شوند و برخی نیز یا مستقر نشده یا در ساختمان‌های استیجاری مستقر هستند که در سال گذشته برخی ادارات مستقر و برخی نیز ارتقا یافتند و در روزهای آتی نیز خبرهایی در این زمینه اعلام خواهد شد.

بهبود وضعیت بازار میوه و تره بار

نوروزی افزود: مراحل ارتقای نمایندگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مرکز کشور در حال انجام است که امیدواریم ارتقای این نمایندگی به اداره نیز هر چه سریع تر انجام شود.

نوروزی با تقدیر از رئیس اتاق اصناف جم خاطر نشان کرد: وضعیت بازار میوه و تره بار شهرستان در سال جاری به نسبت سال قبل بهتر بود و امیدواریم این روند تداوم یابد.

وی هم چنین خواستار احداث مجموعه ورزشی کارگری و درمانگاه تامین اجتماعی در شهرستان جم شد.

[کد خبر:AJ16624]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+1 # بدنساز 1395-04-10 18:34
با سلام. خدمت فرماندار محترم. شما که این همه زمینهای چمن مصنوعی میزنید واسه ورزشکارا. جوری برخورد میکنید که انگار ورزش فقط فوتبال هستش. چرا هیچ اهمیتی ب رشته بدنسازی نمیدید. ب قران طرفدار رشته بدنسازی کم از فوتبال نیست. شما میتوانید همون هزینه که واسه دو زمین چمن مصنوعی میکنید یه باشگاه بدنسازی واسه جوانان علاقمند ب بدنسازی هم بزنید. تا کی بریم التماس باشگاههای شهرکهای نفت مستقر در منطقه کنیم؟ یا کجا داریم ماهی هشتاد هزار تومان بدیم باشگاه پرشین یا چکار کنیم با باشگاه بدون امکانات هدف؟ لطفن با همکاری شهرداری و فرمانداری یه باشگاه بدنسازی واسه ما جوانان علاقمند به این رشته ورزشی که تعدادمون هم خیلی زیاده واسه ما تاسیس کنید.لطفن ب ورزش ما هم توجه کنید.که مطمعنم پر طرفدارترین ورزش منطقه و حتی جهان هستش
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-1 # افضلی 1395-04-11 12:24
زنده باد فرماندارانقلابی جم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب