آینه جم: یک خبرگزاری منتسب به اصولگرا، استاندار اسبق بوشهر و معاون کنونی مجلس را جدی ترین گزینه تصدی استانداری خوزستان معرفی کرد.

آینه جم: یک خبرگزاری منتسب به اصولگرا علی افراشته را یکی از گزینه های جدی استانداری خوزستان معرفی کرد.

به گزارش «آینه جم»؛ خبرگزاری فارس با اشاره به برکناری عبدالحسن مقتدایی از سمت استانداری خوزستان و تعیین سرپرست بجای وی، نوشت: خبرهای رسیده از برخی منابع موثق حاکی از آن دارد که «علی افراشته» یکی از مطرح ترین گزینه ها برای استانداری خوزستان می باشد. وی اکنون معاون اجرایی رئیس مجلس است و سابقه استانداری بوشهر در سال های 84 تا 87 را دارد.

این خبرگزاری نوشت: از روز گذشته برخی رسانه‌های تندرو وابسته به جریان اصلاحات اقدام به گزینه‌سازی و اعلام اسامی برخی افراد کردند که هیچ سنخیتی با امکان تصدی مدیریت استان را دارا نیستند.

اما خبرهای رسیده از برخی منابع موثق از مطرح شدن چند گزینه جدی حکایت دارد، به گونه‌ای که «علی افراشته»، معاون اجرایی فعلی رئیس مجلس یکی از مطرح‌ترین گزینه برای استانداری خوزستان است.

علی افراشته پیش از این نیز معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی در دوره هشتم بود.

مسؤولیت کمیته فرهنگی جهاد در استان بوشهر از تأسیس جهاد توسط حضرت امام(ره) تا سال 61، مسؤول امورتربیتی در استان بوشهر از سال 1362 تا 1369، مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های بوشهر و هرمزگان از سال 1372 تا 1376، مدیرعامل مرکز آموزش صداوسیما و مشاور اجرایی معاون اداری مالی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران از سال 1373 تا 1383، عضو هیأت مدیره روزنامه جام جم از سال 1383 تا 1384، استاندار بوشهر از سال 1384 تا 1387، رئیس سازمان اداری مجلس شورای اسلامی از سال 1387 تا 1388، معاون اجرایی رئیس مجلس شورای اسلامی از سال 1388 تاکنون بخشی از سوابق اجرایی علی افراشته است.

اما دومین گزینه «محمدناصر نیکبخت» استاندار فعلی همدان است؛ نیکبخت، پیشتر به عنوان مدیرکل امور اقتصادی و تولیدی استانداری تهران، مدیرکل امور اقتصادی و تولیدی و توسعه صادرات استانداری هرمزگان و مدیرکل اداری و مالی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

وی مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل شهر و روستا استانداری هرمزگان و سرپرست فرمانداری میناب را بر عهده داشته است.

وی تا زمان بازنشستگی در دولت احمدی‌نژاد دارای پست معاونت استاندار بود و پس از روی کارآمدن دولت یازدهم مجدداً مشغول به‌کار شد.

سید محمدعلی افشانی استاندار فعلی فارس نیز که سابقه معاونت در استانداری خوزستان را نیز در کارنامه خود دارد به‌عنوان یکی دیگر از گزینه‌ها مطرح است.

اما طبق آخرین اخبار رسیده، علی افراشته به‌عنوان جدی‌ترین گزینه برای استانداری خوزستان مطرح است و احتمال انتصاب قریب‌الوقوع آن پس از کسب نظر نمایندگان وجود دارد.

به هر حال باید منتظر ماند از بین گزینه‌های مطرح شده چه کسی سکان مدیریت استان خوزستان را عهده‌دار خواهد شد.

[کد خبر:AJ15470]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب