http://media.mehrnews.com/d/2017/09/16/4/2574823.jpg

آینه جم- پیش از آغاز رقابت های لیگ برتر، مربیان و مسئولان دو تیم تازه لیگ برتری، بقاء در رقابت های این فصل و ثبات را مهم ترین هدف خود عنوان کردند.

به گزارش آینه جم: دو تیم تازه لیگ برتری پارس جنوبی جم و سپیدرود رشت در اولین تجربه حضور در لیگ برتر، هدف اول خود را رسیدن به ثبات و عدم سقوط به دسته پائین تر تعیین کردند، هرچند با وجود گذشت چند هفته پارس جنوبی جم در قامت یک تیم شگفتی ساز ظاهر شد و از ۶ بازی خود به پنج پیروزی و یک تساوی دست یافت. سپیدرود رشت هم با وجودی که سه بازی نخست را به حریفان واگذار کرد، اما در سه بازی بعدی عملکرد بسیار خوبی ارائه کرد و به دو پیروزی خانگی برابر پیکان و صنعت نفت دست یافت و در اصفهان هم به یک تساوی ارزشمند برابر سپاهان رسید. جالب اینکه سپیدرود رشت در سه بازی اخیر دروازه خود را بسته نگه داشته است.

با توجه به روندی که این دو تیم در همین هفته های ابتدایی لیگ برتر داشته اند، و البته در صورتی که به همین روند ادامه دهند، سقوط آنها در پایان فصل بسیار بعید خواهد بود. در ادوار مختلف لیگ برتر که با حضور ۱۶ تیم برگزار شده، تا کنون هیچ تیمی با کسب ۲۹ امتیاز سقوط نکرده است (البته فجرسپاسی در لیگ برتر سیزدهم با ۲۹ امتیاز راهی پلی آف شد و در این مرحله بود که پس از شکست برابر حریف، راهی دسته اول شد). به لحاظ تعداد برد هم تا کنون هیچ تیمی با کسب ۷ برد به دسته پائین تر سقوط نکرده و در لیگ برتر باقی مانده است.

بنابراین، صدرنشین فعلی لیگ برتر هفدهم در صورت کسب ۱۲ امتیاز و یا از نظر کسب تعداد پیروزی، با به دست آوردن ۲ برد دیگر بقاء خود را در رقابت های این فصل قطعی خواهد کرد، هرچند با نتایج خوبی که این تیم با مهدی تارتار کسب کرده، سطح انتظارات هواداران از این تیم بالا رفته و حالا دیگر به رتبه های بالایی جدول فکر می کنند. این وضعیت برای تیم سپیدرود رشت با کسب ۵ برد دیگر یا ۲۲ امتیاز حاصل خواهد شد، اتفاقی که با توجه به نتایج خوب این تیم در چند هفته اخیر اصلاً دور از دسترس نیست.

[کد خبر:AJ22916]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب