انتخابات پارلمانی کویت دیروز (شنبه) با تدابیر و پروتکل‌های سختگیرانه بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در 5 حوزه انتخابیه این کشور، برگزار شد.

به گزارش آینه جم، در این انتخابات 326 نامزد برای تصاحب 50 کرسی پارلمان کویت رقابت کردند.

طبق اعلام وزارت کشور کویت 567 هزار و694 شهروند کویتی در این دوره از انتخابات واجد شرایط رای دادن هستند. جمعیت کویت بیش از 4 میلیون نفر تخمین زده می‌شود اما نزدیک به 70 درصد آن از اتباع خارجی مقیم کویت هستند و تنها 30 درصد جمعیت، کویتی هستند.

آخرین انتخابات پارلمانی در کویت در سال 2016 برگزار شده و از آن زمان تاکنون تنها در سال 2019 یک انتخابات میاندوره‌ای پارلمان در 2 حوزه انتخابیه برگزار شده است.

طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت کویت رای دهندگان می‌بایست با ماسک و دستکش در حوزه‌های رای‌گیری حضور یابند و پیش از ورود به محوطه رای‌دهی دمای بدن آنها کنترل شود. همچنین تمامی عوامل برگزاری انتخابات از کارمندان حوزه‌های رای‌گیری تا ماموران حفاظتی و امنیتی تست کرونا داده‌اند.

همچنین تجمع رای‌دهندگان در فاصله نزدیک در محوطه‌های دربسته ممنوع بوده و در تمامی حوزه‌های رای‌گیری به منظور صف انتظار رای‌دهندگان، صندلی‌هایی در فضای باز مقابل حوزه برای نشستن رای‌دهندگان تعبیه شده بود.

انتخابات دیروز نخستین انتخابات در زمان "نواف الاحمد الجابر الصباح"، امیر جدید کویت است.

به دلیل بحران کرونا انتظار می رود رای‌دهندگان کمتری نسبت به ادوار گذشته در این دوره از انتخابات شرکت کرده اند.

بیشتر رای‌دهندگان ثبت شده در انتخابات کویت را زنان تشکیل می‌دهند و طبق اعلام وزارت کشور کویت 52 درصد از رای‌دهندگان در این دوره از انتخابات زنان هستند. حوزه‌های رای‌گیری زنان و مردان جداست.

طبق قانون اساسی هر شهروند کویتی بالای 21 سال واجد شرایط رای دادن است.

برگزاری انتخابات پارلمانی دیروز (شنبه) در 5 حوزه انتخابیه در کویت/عکس ها: رویترز و خبرگزاری فرانسه
برگزاری انتخابات پارلمانی دیروز (شنبه) در 5 حوزه انتخابیه در کویت/عکس ها: رویترز و خبرگزاری فرانسه

بیشتر

[کد خبر:AJ34367]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب