00000000000000000000000000000rhangdoostfarshid2.jpg

آینه جم؛ فرشید فرهنگ دوست: خدا را شاکرم که روز جوان بدون هیچ سر و صدایی گذشت و به یک نشست صمیمی پسنده کردیم و شاهد هیچ کلنگ زنی و افتتاحیه مکانی برای جوانان نبوده ایم.

دوست داشتم در آن نشست صمیمی که سرتیتر سایت های محلی شهرستان زده بود حضور داشته باشم و اندکی از درد های جوانان شهرم با فرماندار شهرمان در میان بگذارم ولی بهتر که اطلاع نداشتم و نرفتم چرا که احتمال داشت جو صمیمی جناب فرماندار با جوانان بهم بخورد. برای همین لازم دانستم از طریق دل نوشته ام صدای خاموش جوانان را به گوش فرماندار محترم برسانم...

جناب آقای فرماندار عزیز: مشکل اساسی جوانان منطقه مان بحث کار و اشتغال است چیزی که شما و مسئولان در اکثریت جلسات در مورد آن بحث میکنید ولی نمیدانید که خودتان پاره ایی از این مشکلات هستید.

جناب آقای فرماندار چرا کارهایی که میتوان با تکیه بر جوان بیکار بومی انجام داد به اشخاص غیر بومی واگذار می شود؟ امثال این کارها چه موقت چه دائمی در نهادها و ادارجات قابل شهود است. چرا پیمان های گسترده ایی که در سطح شهرستان برگزار میشود پیمانکاران بومی که اکثریت نیروهای آن از منطقه هستند در اولویت نباشند؟ خدا خوش دارد که جوانان ما با مدارک عالیه در حسرت شغل ساده ایی گوشه نشین شوند . تا کی نمیخواهیم به نیروهای بومی این منطقه اکتفا کنیم ؟تا کی....؟

لذا جناب فرماندار عزیز خواهشمندم که اول از خودمان شروع کنیم بعد هم پیگیر مصوبه 50 درصدی باشیم....

همیشه گفته ام و گفته اند و خواهیم گفت که اگر روزی شهرک ها از جم جدا کنند چه بلاهایی به سر جم نمی آید(من فقط در زمینه هایی که به جوانان مرتبط است می گویم) جناب فرماندار عزیز آنوقت این سوال پیش می آید که مکان آموزشی فرهنگی و هنری برای جوانان که اوقات فراغت خود در آن سپری کنند کجاست؟ آدرس دقیقش را میخواهم ... دریغ از سینما...آه یک سالن آمفی تئاتر به دل ما جوانان جمی برای برگزاری جشن ها و مراسمات نشسته...خواهشا برایمان مشخص کنید تا چند سال دیگر باید از مکان های شهرک های مسکونی برای جشن هایمان استفاده کنیم؟ تا کی خطر میدان امام حسین (ع) را به جان بخریم که هر آن امکان برخورد خودروهای در حال گذر با اشخاص و فرزندان آنها است که جدیداً راه چاره ایی پیدا کرده ایم و به پارک چگاسه رفته ایم. حال بیخیال استخر و رالی موتور و ماشین سواری که جان بیشتر جوانانمان بابت نبود این امکانات گرفته شده میشوم ولی لازم میدانم که از جنابعالی و تمامی مسئولین دعوت به عمل بیاورم که جمعه ها از بزرگراه جم به شیراز دیدن بفرمایید و در آنجا خواهید دید چه خطرهایی بیغ گوش جوانان رد میشود...فرماندار گرامی این که دیگر نیاز به بودجه زیادی ندارد که سالها منتظر بودجه بنشینیم... میتوان مکانی به صورت موقت برایشان در نظر گرفته شود تا با این کار خطر ها را به حدااقل برسانیم...دیگر از تهدید حراست های شهرک مسکونی و جلوگیری جوانان برای ورود بخاطر استفاده کردن از امکانات رفاهی نمی گویم و فقط به سوالی پسنده میکنم...که چرا شهر علم و ادب باید کتابخانه ای با سالن مطالعه ای به ظرفیت 25 نفر داشته باشد؟ واقعا ظرفیت علم و ادبمان در همین حد و حدود است؟

زیاد نمیگویم چرا که میدانم نه شما و نه هیچ یک از مسئولان شهری پاسخگوی این سوالات نیستند و تجربه نشان داده که چقدر در سایت های محلی انتقاد صورت گرفته ولی متاسفانه هیچ عکس العملی شاهد نبوده ایم.

در پایان به همین جمله پسنده میکنم که اگر جامعه به درد جوانان گوش نکند تا چند سال آتی بیماری ناعلاجی گریبان جوانان ما خواهد گرفت و چه خوب میدانیم که پیش گیری بهتر از درمان است.

پاینده باشید.......

[کد خبر:AJ15924]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # رئيسي پور از جم 1395-03-10 13:38
احسنت بر شما جناب فرهنگ دوست. واقعا عالی بود
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # جعفر 1395-03-10 13:46
درود و خسته نباشی به مهندس فرهنگ دوست واقعا حرف دل جوانای این شهرستان زدی ولی حیف کسی .......
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب