به گزارش آينه جم، دکتر سید کمال الدین شهریاری صبح امروز در نشست با خبرنگاران ، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد حوزه کاری خود طی یک سال گذشته، جوابگوی سوالات خبرنگاران بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در حال حاضر آموزش و پرورش دچار چالش های جدی است که مهمترین آن کمبود منابع مالی و نیروی انسانی است.
کمبود نیروی انسانی چالش اصلی آموزش و پرورش است

 

به گزارش آینه جم به نقل از مهر، ناصر کرمی صبح یکشنبه در نشست خبرنگاران در بوشهر با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران نقش تاثیرگزاری در پیشرفت و توسعه در جوامع دارد و همین تاثیرگزاری آنها موجب می شود تا ارگان ها و دستگاه های اجرای خواهان ارتباط بهتر و بیشتر با خبرنگاران داشته باشند.

وی با بیان اینکه معلمان و خبرنگاران در برخی رسالت ها یکسان هستند، افزود: معلمان طبق سند بنیادی وظیفه دارد دانش آموز را به نحوی تربیت کند که به فردی آگاه، پرسشگر و پاسخگو تبدیل کند، خبرنگاران نیز به دنبال ایجاد همین ویژگی ها در جامعه هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه آموزش همواره در زمان های مختلف دچار مشکل ها و چالش هایی بوده است، عنوان کرد: از سال های دور تا کنون آموزش و پرورش آن جایگاهی که باید داشته باشد نبوده است.

کرمی با بیان اینکه در حال حاضر آموزش و پرورش دچار چالش های جدی است که مهمترین آن کمبود منابع مالی و نیروی انسانی است، تصریح کرد: بالغ بر ۳ هزار  نفر کمبود معلم در سال تحصیلی جدید در استان وجود دارد که یک هزار و ۵۲ نفر از تریق حق التدریس تامین می شود اما همچنان با کمبود یک هزار و ۸۹۰ معلم روبرو هستیم.

وی  با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید پیش بینی ثبت نام ۲۳ دانش آموز کلاس اولی می شود، بیان کرد: در سال تحصیلی جدید پنج هزارو ۵۶۲ کلاس درس برای تحصیل ۲۲۳ هزار  دانش آموز آماده شده که تا کنون ۱۷۳ هزارو ۴۱۹ نفر در سامانه ثبت نام نام نویسی کرده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه در سال گذشته ۱۴ هزار نفر کادر آموزشی در مدارس فعالیت می کرد، گفت: در سال تحصیلی آینده بالغ بر ۷۰۰ معلم بازنشسته می شود که با توجه به کمبود نیرو و نیاز استان ۱۴۸ نفر تا کنون همکاری خود را بمدت یکسال تمدید کرده اند.

کرمی عنوان کرد: هیچ کلاس درسی در مقطع ابتدایی بخاطر کمبود معلم و تعداد دانش آموزان تعطیل نخواهد شد اما در مقطع دبیرستان به دلیل تنوع درسی و نیاز به تعداد زیادی معلم کلاس ها با یکدیگر تجمیع می شود.

دزدان در تله دختر ۱۳ ساله

آینه جم دزدان نقابدار با حمله به یک منزل مسکونی در مشهد، طلاهای زن جوانی را با تهدید چاقو و پاشیدن اسپری فلفل، درحالی به سرقت بردند که در تله فیلم برداری دختر 13 ساله این زن قرار گرفتند و به دام افتادند.

آینه جم: معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: برداشت میگوی پرورشی از سطح چهار هزار و 413 هکتار سایت های پرورشی در این استان آغاز شد.

آینه جم: مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) گناوه گفت: هم اکنون 10 وکیل نیکوکار در زمینه حمایت و پیگیری امور حقوقی مددجویان با این نهاد به صورت رایگان همکاری می کنند.

 

 

آينه جم؛ فرماندار کنگان استان بوشهر گفت: با پایان یافتن شمارش آرای انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای کنگان، بنک و سیراف منتخبان شوراهای این شهرها مشخص شدند.

آینه جم: جنوب شرقی کشور درحال پوست انداختن است. فقر دارد پا پس می‌کشد؛ آن هم در سرزمینی که پول وجود خارجی ندارد، آموزشی نیست، بهداشت معنا نشده و چشم مردمان پابرهنه‌اش به چیزی جز کپر عادت نکرده. نه جاده‌ای، نه فرودگاهی، نه اسکله‌ای و نه هیچ چیز دیگری. سرزمینی از شن که با نسیمی آرام، مثل مه رقیق صبحگاهی، از دریا به سمت کوه و از کوه به سمت دریا روان است.

13910610000141_PhotoD.jpg

به گزارش چریف،حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهرستان عسلویه با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و با تبریک میلاد فرخنده حضرت علی (ع) به سیره عملی آن حضرت اشاره کرد و بر لزوم الگوبرداری از این سیره تاکید کرد.

ShowImage.jpg

پیام سرهنگ خلیل رفعتی فرمانده سپاه عسلویه به مناسبت دوم اردیبهشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی انقلابی، مردمی و مولود انقلاب شکوهمند اسلامی است که در تاریخ دوم اردیبهشت1358 در نخستین روزهای طلوع انقلاب شکوهمند اسلامی توسط بنیانگذار انقلاب حضرت امام خمینی (ره) جهت حفاظت از دستاورد های انقلاب اسلامی تشکیل شد.

کارنامه بیش از سه دهه پر افتخار سپاه در عرصه های مختلف امید های فراوانی را برای مسؤلان نظام و همه دوستداران در سرتاسر جهان ایجاد نموده است.  سپاه در حقیقت مظهر عینی و مجسمی برای شعار های انقلاب اسلامی، شعار ایستادگی در مقابل همه قدرت های بزرگ با سلاح اتکال به خدا،شعارغلبه خون بر شمشیر و شعار حرکت برای نجات مستضعفان است. و ازین جهت سپاه آرمانی بزرگ و مقدس دارد  که حفاظت و نگهبانی از نظام و حکومتی که بر اساس اسلام ناب محمدی(ص)برپا شده است عهده دار میباشد. و امروز با تقویت پنج نیرو در سرتاسر جهان بنا به مقتضیات و شرایط مورد نیاز در زمین هوا و دریا آماده جان فشانی است.

و لذا ناحیه مقاومت بسیج سپاه عسلویه ضمن تبریک این روز مبارک تبعیت از سلسله مراتب فرماندهی ضمن اشرافیت اطلاعاتی بر حوزه سرزمینی، آمادگی هرگونه مجاهدت در مبارزه با جنگ سخت،نیمه سخت و نرم را دارد.

 

 

 

 

آینه جم:مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس در آستانه برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری طی پیامی، آحاد مردم به ویژه اعضای خانواده بزرگ پردیس را به حضور پرشور در این رویداد مهم دعوت نمود.

دکتر سیدمحمدرضا میری لواسانی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس در آستانه برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری طی پیامی از آحاد مردم به ویژه اعضای خانواده بزرگ پردیس و کارکنان صنعت ارزش آفرین پتروشیمی، به حضور در انتخابات و پای صندوق‌های رای دعوت کرد. متن پیام ایشان به شرح زیر است:بسم الله الرحمن الرحیمدر آستانه چهلمین روز از شهادت رئیس جمهور محبوب و مردمی شهید رئیسی عزیز، مردم شریف ایران خود را برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آماده می کنند.
انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی یکی از مظاهر اصلی مردم سالاری دینی و عرصه ای برای مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خویش است و انتخابات پیش رو در برهه حساس کنونی، برای مردم ایران و جهان اهمیت دو چندانی دارد.
مسئله مهم و مورد تأکید همه دلسوزان نظام و انقلاب، مشارکت حداکثری و حماسی مردم در این انتخابات است. بدون تردید این نظام و انقلاب بدون حضور و اراده جوشان مردم دوام و بقایی نداشت و اقتدار امروز کشورمان در منطقه به پشتوانه همین حضور بی بدیل و حماسی مردم در میدان است. یقینا مشارکت بالا موجب سرافرازی جمهوری اسلامی و کوتاه شدن زبان دشمنان این ملت خواهد بود.
بنده نیز به نوبه خود از همه آحاد مردم به ویژه اعضای خانواده بزرگ پردیس و کارکنان صنعت ارزش آفرین پتروشیمی دعوت می کنم برای گذار از تنگناها و مشکلات اقتصادی و دست یافتن به ایران مقتدر و استوار در انتخابات شرکت کنند.
امیدوارم به فضل و اراده الهی و با حضور دشمن شکن مردم در این دوره از انتخابات، رئیس جمهوری کارآمد، معتقد به مبانی انقلاب اسلامی و توانا در استفاده از فرصت ها و ظرفیت ها انتخاب شود.

سیدمحمدرضا میری لواسانی
مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت پتروشیمی پردیس

 

 

آینه جم: گروه موسیقی سنتی «هیرون» بوشهر در فستیوال موسیقی 2024 گرجستان خوش درخشید.
به گزارش آینه جم؛ هنرمندان بوشهری در این رویداد بین المللی که با حضور 29 گروه در جشنواره تابستان طلایی باتومی گرجستان همراه شد موفق به کسب رتبه برتر و دیپلم افتخار شدند.
گروه هیرون «استان بوشهر» علاوه بر دریافت مدال جایزه بزرگ، جام برتر هیات داوران را به خود اختصاص دادند.
این گروه با مدیریت نوذر سعادت پور پیش سابقه درخشش در جشنواره‌های مختلف داخلی و بین المللی را در کارنامه دارد.
گروه موسیقی “هیرون” فعالیت خود را از سال 1384 به سرپرستی نوذر سعادت‌پور آغاز و در این سال‌ها به صورت حرفه‌ای به فعالیت خود ادامه داده است.
گروه هیرون علاوه بر اجرا و معرفی فرهنگ و آداب مردم جنوب به نوآوری بر پایه سنت و نگارش مقالات تحلیلی در حوزه موسیقی به ویژه موسیقی فولکلور پرداخته است.
اعضای گروه هیرون در طول سالیان فعالیت خود موفق به کسب مقام های برتر در بخش تک نوازی و گروهی از جشنواره های موسیقی معتبر داخلی نظیر جشنواره بین المللی موسیقی فجر، جشنواره موسیقی نواحی ایران، جشنواره موسیقی دفاع مقدس، جشنواره تولیدات صداوسیمای جمهوری اسلامی، جشنواره موسیقی دانشجویی و جشنواره شهدای ارتش شده‌اند.از دیگر افتخارات این گروه می‌توان به کسب مقام تک نوازی برتر و دریافت دیپلم افتخار در ساز نی انبان توسط نوذر سعادت پور در جشنواره های کشوری شهدای ارتش و دفاع مقدس در دو دوره مختلف و همچنین حضور خواننده خود در یازده دوره جشنواره بین المللی موسیقی فجر یعنی از اولین دوره تا یازدهمین دوره و کسب دو مقام برتر خوانندگی در این جشنواره توسط استاد غلامرضا وزان اشاره کرد
 

photo_2024-06-25_02-04-16-768x432.jpg

photo_2024-06-25_02-04-14-768x512.jpg

photo_2024-06-25_02-04-11-e1719383940859-768x551.jpg

 

آینه جم-  پتروشیمی جم در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت پلاستیک و پلیمر قزاقستان 2024 از 06 لغایت 08 تیرماه  1403 در کشور قزاقستان شهر آلماتی حضور دارد.

به گزارش آینه جم به نقل از  روابط عمومی و امور بین‌الملل پتروشیمی جم؛ نمایشگاه پلاستیک قزاقستان موثرترین راه برای ورود به بازار کشورهای آسیای مرکزی و به کارگیری ابزارهای جامع بازاریابی و مرکزی برای گردهمایی فعالان حرفه‌ای صنایع پلاستیک و شیمیایی است.

مشارکت در این نمایشگاه فرصتی برای گسترش روابط تجاری، ملاقات با مشتریان فعلی و آینده، تقویت تصویر شرکت و برند در بازار کشورهای آسیای مرکزی، یافتن شرکای تجاری جدید، نمایش و ارائه آخرین محصولات و خدمات به مخاطبان هدف، حضور مداوم در بازار، دسترسی به تجربیات شرکت‌های معتبر در آسیای مرکزی و فرصت‌های تجاری بیشمار دیگر می‌باشد.

"دنیای پلاست" قزاقستان در گروه محصولات ماشین‌آلات و تجهیزات برای تولید و بسته‌بندی پلاستیک و لاستیک، مواد اولیه و مواد تکمیلی، مواد اولیه شیمیایی و کمکی، محصولات پلاستیکی و لاستیکی، محصولات از مواد پلیمری و لاستیک​ برگزار می‌شود و به ارائه و پوشش تمامی جنبه‌های صنایع پلاستیک و پتروشیمی نظیر  مواد اولیه، مواد شیمیایی جانبی، فناوری و ماشین آلات بسته‌بندی، تجهیزات و خدمات، ماشین‌آلات و تجهیزات فراوری و بازیافت و... خواهد پرداخت.

گفتنی است از 21 کشور بلاروس، بلغارستان، جمهوری چک، انگلستان، فرانسه، آلمان، یونان، هند، ایتالیا، قزاقستان، کره، لبنان، لهستان، روسیه، عربستان سعودی، اسپانیا، سوئیس، تایوان، ترکیه، اوکراین و ایران در این رویداد بزرگ حضور دارند.

شایان ذکر است نمایشگاه تخصصی دنیای پلاستیک از 26 تا 28 ژوئن 2024 (برابر با 6 تا 8 تیر 1403) در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی آتاکنت (آلماتی-قزاقستان) برگزار می‌شود.

در این دوره شرکت پتروشیمی جم با غرفه‌ای به مساحت 120 متر مربع در سالن اصلی نمایشگاه و در کنار سایر شرکت‌های بزرگ حوزه پتروشیمی از جمله آریاساسول، دانش‌بنیان‌های ایرانی و دیگر شرکت‌های برجسته جهانی به رقابت می‌پردازد.

 

 

اینه جم-  به مناسبت عید سعید غدیر خم مراسم جشن با شکوهی در محل شبستان مجتمع پتروشیمی جم برگزار شد.

به گزارش آینه جم به نقل از  روابط عمومی پتروشیمی جم، همزمان با عید سعید غدیر، مراسم جشنی با حضور مدیران و کارکنان در محل شبستان این شرکت واقع در سایت عسلویه برگزار شد.

این مراسم معنوی با سخنرانی حجت الاسلام درخشان در وصف فضایل امام اول شیعیان، حضرت علی (ع) و عید سعید غدیر و مولودی خوانی مداح اهل بیت آغاز شد و با ندای تواشیح گروه بین المللی معراج و برگزاری مسابقه همراه بود.

 

 

آینه جم : مدیرکل زندان‌های استان بوشهر گفت: یک متهم به قتل عمد که به قصاص نفس محکوم شده بود، آزاد شد.

به گزارش آینه جم ، سید محتشم حسینی اظهار کرد: در استان بوشهر ۱۷۴ زندانی جرایم غیرعمد مالی منتظر کمک خیرین برای آزادی هستند.

وی اضافه کرد: بخشی از این افراد به سبب عدم پرداخت نفقه و مهریه و بخشی دیگر هم به‌دلیل بدهی در بخش‌های دیگر تحمل حبس می‌کنند که مشمول آزادی با پرداخت بدهی هستند.

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر افزود: در سه ماه نخست امسال ۳۴ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد مالی از زندان‌های استان بوشهر با مشارکت ستاد دیه، شورای حل اختلاف زندان و همکاری مطلوب خیرین از زندان آزاد شدند.

وی ادامه داد: همزمان با عید سعید غدیر خم و هفته قوه قضائیه ۳۵ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد مالی با حضور رئیس کل دادگستری استان بوشهر با تأمین بدهی آنان از زندان آزاد شدند.

حسینی بیان کرد: با تلاش شورای حل اختلاف زندان مرکزی بوشهر، همکاری ریش‌سفیدان و نیکوکاران و گذشت خانواده مقتول یک متهم محکوم به قصاص نفس به جرم قتل عمد پس از گذشت ۲.۵ سال حبس، همزمان با عید سعید غدیر خم از زندان مرکزی بوشهر آزاد شد.

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر ادامه داد: با پیگیری شورای حل اختلاف و کمیته صلح و سازش زندان مرکزی بوشهر و با گذشت اولیای دم، در سال جاری تاکنون پنج زندانی محکوم به قصاص نفس از مرگ رهایی یافتند و به آغوش خانواده بازگشتند.

حسینی با قدردانی از مردم نیکوکار و خیراندیش استان بوشهر اضافه کرد: کسانی که همواره در گره‌گشایی از کار مردم تلاش می‌کنند بدون تردید نزد خداوند از منزلت و جایگاه بالایی برخوردار هستند.

000000000000001235194.jpg

 

 

آینه جم-مدیر بنادر و دریانوردی عسلویه گفت: یکی از بزرگ‌ترین کشتی‌های کانتینری شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران توسط تیم عملیات دریایی این مدیریت در مجتمع بندری پارس پهلودهی شد.
به گزارش آینه جم، عمران مرادپورطیبی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پهلوگیری یکی از بزرگترین کشتی های کانتینری چندسال اخیر در مجتمع بندری پارس اظهار کرد: طول این کشتی ۲۹۵ متر، عرض آن ۳۲ متر و ظرفیت کشتی چهارهزار و ٩٠٠ تی.ای.یو است.
وی بیان کرد: با توجه به طول زیاد این شناور عملیات راهنمایی و پهلودهی با دقت بالا و با کمک سه فروند یدک‌کش" ای.اس.دی" و توسط سر راهنمایان مجرب سازمان بنادر و دریانوردی انجام شد.
مرادپور طیبی با اشاره افزایش تردد کشتی‌های کانتینری در بنادر عسلویه، عنوان کرد: با توجه به ورود کشتی باشت به مجتمع بندری پارس شاخص تخلیه و بارگیری کانتینر در بنادر عسلویه از رشد مطلوبی برخوردار شده و نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد بیش از ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.
وی افزود: همچنین براساس ارزیابی‌ها تردد شناورهای کانتینر بر، تانکری و خدماتی فراساحلی در بنادر شهرستان عسلویه در مقایسه با سه ماهه سال گذشته ۴.۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

 

0000000000000000000000000000000000000433.jpg

 

آینه جم- صبح دوشنبه در آیین ملی بهره برداری از ۱۷ پروژه ملی حوزه نفت، پالایش و پتروشیمی، واحد آمونیاک پتروشیمی هنگام به بهره برداری رسید.
به گزارش آینه جم به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی هنگام، در این آیین که از طریق ویدئوکنفرانس و با حضور دکتر مخبر سرپرست محترم ریاست جمهوری، دکتر اسماعیلی ریاست محترم دفتر سرپرست ریاست جمهور، مهندس اوجی وزیر محترم نفت، مهندس خجسته مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت، مهندس شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و دکتر علی عسکری، مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس برگزار شد، واحد آمونیاک شرکت پتروشیمی هنگام بطور رسمی به بهره برداری رسید.
مدیرعامل پتروشیمی هنگام در بخشی از این آیین، سخنان خود را اینگونه آغاز کرد: علی رغم اینکه امروز به سبب افتتاح پتروشیمی هنگام خوشحالیم اما از سویی دیگر، نمی توانیم ناراحتی خود را بابت فقدان شهید رئیسی که تصمیم داشتند شخصا در این مراسم حضور پیدا کرده و فاز نخست را افتتاح نمایند، کتمان کنیم.
ایشان با تشکر از تلاش های استاندار بوشهر، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه، مدیرعامل پازارگاد و سایر مسئولان ارشد استانی گفت: این پروژه که بدلایل متعددی حدود ۱۷ سال برزمین مانده بود با دستور و راهبرد دکتر علی عسگری مبنی بر اتمام طرح های نیمه تمام احیا گردید.
دکتر غلامرضا جمشیدی با تاکید برسنت حسنه قدردانی ضمن تشکر از مدیران سابق این پروژه، افزود: طرح پتروشیمی هنگام تحقق و تجلی «ما می توانیم» است زیرا که همت جمعی و تلاش های شبانه روزی در نهایت به افتتاح فاز نخست این شرکت با رکورد کار بدون حادثه بیش از ۲۱ میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه منجر گردید تا جایی که هم اکنون از محل صادرات ۱۵ کشتی آمونیاک تولیدی خود، ۴۰ میلیون دلار ارزآوری داشته ایم.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی هنگام با تاکید بر اهمیت سرمایه انسانی تصریح کرد: به اعتقاد بنده، سرمایه ای بالاتر از نیروی انسانی نداریم و ما با تمهیدات ویژه ای که برای سرمایه انسانی در این شرکت اندیشیده ایم به همت نیروهای متخصصان داخلی به این توفیقات دست یافتیم.
وی از تلاش های مدیران ارشد هلدینگ خلیج فارس قدردانی نموده و تاکید داشت: اقتدار، ریسک پذیری و انضباط کاری دکتر علی عسگری منجر به جاری شدن این سه خصیصه در بدنه مدیریتی شرکت های تابعه گردیده تا جایی که اخیرا شاهد انعقاد قرارداد طرح بر زمین مانده پتروشیمی گلستان بوده ایم.
دکتر جمشیدی در پایان، آغاز عملیات پیش راه اندازی واحد اوره را نوید داد و گفت: با تلاش های صورت پذیرفته پیش بینی می شود تا پایان سال شاهد افتتاح فاز دوم این مجموعه نیز باشیم.
شایان ذکر است مجتمع ۵۳۸ میلیون دلاری پتروشیمی هنگام واقع شده در منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی دارای ظرفیت تولید سالیانه ۷۲۶ هزارتن آمونیاک و ۱،۱۵۵ هزارتن اوره با پیشرفت کلی ۹۱/۷۴ درصد می باشد که در زمان بهره برداری کامل برای ۸۰۰ نفر بطور مستقیم و ۲۰۰۰ نفر بطور غیرمستقیم اشتغال زایی خواهد داشت.

جدیدترین مطالب