798457776236.jpg

 

 

آینه جم-  دو نفر از اعضای باند کلاهبرداری که به ‌صورت حرفه‌ای و ماهرانه در خرید و فروش رمز‌ارز دیجیتال فعالیت داشتند و از این طریق اقدام به کلاهبرداری می‌کردند، دستگیر شدند.

به گزارش آینه جم ؛ با توجه به ارجاع تعدادی پرونده با موضوع کلاهبرداری در قالب پرداخت سود به شکل رمز‌ارز، رسیدگی به موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار تیم کارآگاهان پلیس فتای بوشهر قرار گرفت.

در بررسی‌های اولیه مشخص شد مال‌باختگان از طریق اینستاگرام با متهمان آشنا شده و با مشاهده پست‌های تبلیغات بارگذاری‌شده در صفحات آنها با وعده‌های سود سرشار و ارائه سیگنال‌های مطمئن سودآور خرید ارز خارجی، فریب خورده بودند.

مجرمان سایبری در ادامه این ارتباط مجازی با شگردهایی ماهرانه، رمز و آدرس کیف پول الکترونیک آنها را در اختیار گرفته و پس از اعطای سودهایی اندک در زمانی کوتاه، تمامی سرمایه‌ مال‌باختگان را به بهانه ضرر و زیان غیرقابل پیش‌بینی بازار بورس خارجی، از حساب‌های آنان برداشت و کلاهبرداری کردند.

با پی‌جویی سرنخ‌های دیجیتال مجرمانه و استفاده از روش‌های نوین کشف جرائم سایبری و با وجود استفاده از روش‌های پنهان‌ساز هویتی، ضمن احراز هویت واقعی متهمان، شیوه و شگرد مجرمانه این افراد نیز محرز و با هماهنگی مقام قضائی، دو نفر از اعضای اصلی این باند مجرمانه در عملیات هماهنگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند که در مواجهه با مستندات موجود به جرائم ارتکابی خود اعتراف کردند.

سرهنگ مهدی قاسمی، رئیس پلیس فتای استان بوشهر، با تأیید این خبر گفت: با توجه به شگرد مجرمان دستگیر‌شده و تجهیزات هوشمند به‌دست‌آمده، تعیین میزان دقیق ارزش ریالی و وجوه حاصل از کلاهبرداری این افراد، نیازمند تحقیقات تکمیلی بوده و تاکنون بیش از 40 میلیارد ریال از مجموع سرمایه‌های مال‌باختگان به آنان عودت شده است و اقدامات پلیسی و قضائی تا زمان روشن‌شدن تمامی زوایای پرونده و شناسایی همه مال‌باختگان ادامه خواهد داشت.

رئیس پلیس فتای استان بوشهر هوشیاری، آگاهی و اشراف اولیه کاربران را مهم‌ترین اصل در پیشگیری از کلاهبرداری برشمرد و به شهروندان توصیه کرد: فریب تبلیغات گسترده مرتبط با رمزارزها را که عموما در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان منتشر می‌شود، نخورند و قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری یا فعالیت در حوزه رمز‌ارزها و بورس خارجی، حتما اطلاعات فنی و حقوقی لازم را در این زمینه کسب کرده تا بتوانید از سرمایه خود محافظت کنند.

[کد خبر:AJ35982]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب