آینه جم: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر می گوید: مدیران مدارس استان هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان فقط حق دریافت هزینه کتاب و بیمه را از والدین دارند و گرفتن هرگونه وجه اضافی دیگر ممنوع است.

به گزارش آینه جم، علی موحدی افزود: ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس استان از هشتم خرداد ماه ۱۴۰۱ همزمان با سراسر کشور با شعار ثبت نام مطلوب، نظارت همگانی، نصیب آموزشی برابر شروع و تا ۳۱ مرداد ماه ادامه دارد.

وی اظهار کرد: به مدیران مدارس ابلاغ شده برای ثبت نام فقط هزینه کتاب و وجه بیمه دانش‌آموزی که ۹ هزار و ۱۷۸ تومان تعیین شده را دریافت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: در مدارس غیر دولتی هم شهریه‌ای که قانون مصوب کرده دریافت می‌شود و حتی برای فعالیت‌های مکمل بدون رضایت خانواده شهریه‌ای گرفته نخواهد شد.

به گفته موحدی پیش بینی شده ۲۵۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ سال تحصیلی را در پایه‌های مختلف تحصیلی با ۱۵ هزار معلم در این استان آغاز کنند که ۲۸ هزار و ۵۴۹ نفر از آنها دانش آموزان ورودی جدید پایه اول هستند.

موحدی بیان کرد: ثبت نام در مدارس خاص مانند شاهد نیز در سامانه‌ای با عنوان پادا انجام می‌شود که از ۱۱ تا ۲۸ خرداد ماه دانش‌آموزان پایه اولی، ۲۱ خرداد تا ۱۰ تیر پایه هفتم متوسطه اول و یکم تا ۳۰ تیر هم پایه دهم متوسطه دوم می‌توانند ثبت نام کنند.

وی گفت: برای ورود به پایه اول ابتدایی دانش‌آموز باید ۶ سال تمام باشد و اولیا نیز از ۲۲ خرداد ماه فرصت دارند ثبت نام سنجش نوآموزان خود را انجام دهند و فعالیت پایگاه‌های سنجش نیز از هفتم تیر خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: ثبت نام به صورت اینترنتی است و نیاز به مراجعه حضوری به مدارس نیست، مگر اینکه مشکلی به وجود آید.

وی گفت: ثبت سفارش کتاب‌های درسی هم تا آخر هفته جاری و به صورت اینترنتی است که اگر اولیا موفق به ثبت‌نام نشدند می‌توانند برای ثبت سفارش کتاب به مدارس مراجعه کنند.

موحدی ادامه داد: آموزش‌ها در سال تحصیلی جدید حضوری است و اگر به دلایلی مانند بارندگی یا گرد وخاک مدارس تعطیل شود، از بستر شاد برای آموزش در این روزها استفاده می شود.

[کد خبر:AJ39037]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب