IMG-20160122-WA0005.jpg

آینه جم: محسن ذوالفقاری: امروز بیش از هر زمان دیگری توسعه و آبادانی کشور عزیزمان ایران به قلب تپنده آن در مناطق جنوبی استان بوشهر وابسته است، جایی که در آن مردمش از توسعه تنها لوله های بزرگ انتقال گاز و دود مشعل های گاز را لمس کرده اند، آلودگی هوایی که هر روز مرگ را به آنها نزدیک می کند!.

منطقه ای که امروز نام پایتخت انرژی و صنعتی ایران را یدک می کشد بیش از هر چیز محرومیت را فریاد می زند! به راستی اگر ساخت و ساز های شرکت های تابعه وزارت نفت را از منطقه جدا کنیم چه برای منطقه می ماند؟ بیمارستان مجهز! شهرک صنعتی! صنایع تولیدی وابسته به نفت!

اگرچه نفتی ها اقدامات عمرانی را نیز داشته اند اما متاسفانه تنها خود را دیده و میزبانان را فراموش کرده اند.

اتوبان سیراف- جم به فیروزآباد که گویی فقط برای محموله های ترافیکی آنها ساخته شده، سفره های زیرزمینی آب که بر مردم حرام شد! باغ های آباد پر از مرکبات که جای خود را به شهرک های مسکونی دادند، جاذبه های گردشگری که بی تدبیری ها نابود شد و گرانی بازار که برایمان به ارمغان آورده اند.

آباد کردن این پایتخت! جز با همت و همدلی فرمانداران و صد البته نماینده ای دلسوز و با نفوذ و مقتدر میسر نیست.

متاسفانه با حضور نمایندگان متعدد با تخصص های مختلف نتیجه قابل قبولی درخور منطقه حاصل نشده است، اوج سیاست این عزیزان را تنها در راه های اخذ رای بیشتر مشاهده کرده ایم!

نماینده منطقه شرجی، دریا، نخل و صنعت باید تمامی پتانسیل های یک سیاستمدار را دارا باشد که اگر غیر از این باشد نمی تواند مرهمی بر دل مردم محروم و مظلوم باشد.

یکی از ابزاری که نمایندگان باید به آن مجهز باشند و میزان توانمندی آنان را مشخص می کند، بهره مندی از حمایت یکی از احزاب مورد تایید نظام جمهوری اسلامی ایران است.

خانه اول یک سیاستمدار حزبش است، اگرچه افراد حزبی موفقیتشان به تلاش ها و توفقیات احزاب متبوع وابسته است و گاها چوب این حزب گرایی را خورده اند، اما آنچه مسلم است یک سیاستمدار بی حزب در دنیای سیاست راه به جایی نمی برد مگر آنکه خود در حد یک حزب توانایی داشته باشد، از اهمیت احزاب سیاسی این جمله کفایت می کند که رهبر معظم انقلاب فرمودند در انتخابات از لیست احزاب نیز استفاده می کنند،این یعنی تجلی و قدرت احزاب.

متاسفانه در گذشته نمایندگان ما از این ابزار قوی کمترین استفاده را کرده اند که اگر غیر از این بود تحرکات و فعالیت های آنها ملموس تر و موثرتر جلوه می کرد، به گواه وضعیت کنونی، خواسته های مطرح شده توسط نمایندگان یا آنقدر ناچیز بود که امروز به چشم نمی آید و یا توانایی اخذ مجوزها و اجرای پروژه های کلان برای مردم محرومیت دیده را نداشته اند.

منطقه ای که کشورهای توسعه یافته برای بهره مندی از منابع آن در حال رقابت هستند اما ظاهرا مردمش کوچکترین حقی بر آن ندارند، جنوب استان بوشهر تنها یک منطقه مسکونی دور افتاده نیست که خواسته و مطالبات مردمش تنها به وسیله برنامه های کلان کشور مرتفع شود، قطب انرژی ایران نیاز به توجه دوچندان دارد و توسعه آن نیز باید به نسبت پتانسیل آن باشد.

از نمایندگان به عنوان وکلای ملت انتظار می رود پتانسیل های موجود در حوزه انتخابیه خود را به خوبی بشناسند و در جهت نیل به خواسته های مردم حوزه انتخابیه و همچنین کشور عزیزمان تلاش کنند.

 

مطالب مرتبط

شوق نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی

چه کسی را رهسپار بهارستان کنیم؟

شبکه های اجتماعی پیشواز انتخابات/فضای مجازی فرصت یا تهدید

[کد خبر:AJ12247]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+3 # جمي 1394-11-03 00:49
احسنت بر استاد ذوالفقاري
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # بهلول 1394-11-03 13:17
جناب ذوالفقاری عزیز حرفت کاملا متین ولی در ایران به طور کلی و اساسی و اصولی چیزی بنام حزب نداریم و این عناوین فراوان و متعددی که تحت نام حزب و جمعیت و گروه وووو فعالیت می کنند حتی یک صدم درصد هم الزامات و خصوصیات و راهبردها و کلا جنس یک حزب ندارند و همه اش حرف و شعار است. بازهم می گویم در ایران اصلا حزب واقعی وجود ندارد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-4 # همشهری 1394-11-03 13:59
احزاب در ایران هرچه هستند قدرت تغییرات دارند پس کاندیدا باید حزبی عمل کنند
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # دانشجو 1394-11-03 13:22
احسنت مقاله جامع و کاملیه.....انشا لله موفق باشین
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-3 # همشهری 1394-11-03 13:57
درود بر مهندس ذوالفقاری.نماین دگان استان بوشهر فعالیت حزبی کمی دارند برای همین در مجلس نقش پررنگی نداشته اند
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # سیاسی 1394-11-08 13:01
در شرایط فعلی تنها احزاب خاصی شرایط پیشرفت و افزایش قدرت دارند
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب