000000000000000000000000000000000000000012520000000000.jpg

آینه جم: در حالی که هنوز تا شروع زمان تبلیغات قانونی کاندیداهای شوراهای شهر و روستا یک هفته مانده است، حامیان کاندیداها از هفته‌های گذشته تبلیغات خود را در قالب‌های مختلف آغاز کرده‌اند.

به گزارش آینه جم: هر چه که به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای شهر و روستا نزدیک‌تر می‌شویم، تنور انتخابات نیز گرم و گرم‌تر می‌شود که نوید بخش برگزاری انتخابات پرشور و باشکوه است.

تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از هفته‌های قبل به صورت رسمی و قانونی آغاز شده است و در استان بوشهر نیز شاهد فعالیت‌هایی در ستادهای تبلیغاتی هستیم و این برنامه‌ها در حال افزایش است.

در حال که هنوز تا زمان شروع زمان تبلیغات قانونی کاندیداهای شوراهای شهر و روستا حدود یک هفته باقی مانده است، حامیان کاندیداها از هفته‌های گذشته تبلیغات خود را در قالب‌های مختلف آغاز کرده‌اند.

پیدایش گروه‌های مجازی/ کسی اجازه نمی‌گیرد

اغلب این کانال‌ها در رقابت با همدیگر هستند تا شاید بتوانند تعداد اعضای خود را افزایش داده و فعلا در رقابت تعداد اعضای گروه از هم پیشی بگیرند، تا بماند زمان انتخابات.

این در حالی است که گاهی در گروه‌ها و کانال‌هایی عضو می‌شویم که اصلا در حوزه دسترسی و حوزه انتخاباتی ما نیست و یا حتی مربوط به شهرستان یا استان دیگری است.

نارضایتی مردم از تبلیغات مجازی

وحید امیری یکی از شهروندان بوشهری به خبرنگار مهر گفت: رویش کانال‌ها و گروه‌های حامیان کاندیداهای شورای شهر و روستا به صورت غیرقابل قبولی در حال افزایش است و این موضوع مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: متاسفانه مدیران این کانال‌ها و گروه‌ها بدون اجازه افراد را در گروه خود اضافه می‌کنند و هیچ روزی نیست که در یکی از این کانال‌ها و گروه‌ها اضافه نشویم و در بسیاری از موارد نه کاندیدا را می‌شناسیم و نه کسی که ما را اضافه کرده است.

انتقاد کنی حذف می‌شوی

حسین زارعی یکی دیگر از شهروندان بوشهری در ارتباط با گروه‌های مجازی تبلیغات کاندیداها بیان کرد: در بیش از ۷۰ گروه تلگرامی عضو شده‌ام که بسیاری از این گروه‌ها مربوط به بوشهر نیست.

وی اضافه کرد: در برخی از گروه‌های کاندیداها، برای اطلاع از اهداف و برنامه‌های کاندیداها سوالاتی را می‌پرسیم که متاسفانه جواب صحیحی داده نمی‌شود و اغلب هواداران آنها به کلی‌گویی بسنده می‌کنند.

زارعی خاطرنشان کرد: در برخی موارد که انتقادی از عملکرد کاندیداها داریم، با گزینه حذف روبرو می‌شویم؛ بی‌اجازه ما را به گروه اضافه می‌کنند ولی حتی اجازه انتقاد کوچکی را هم نداریم.

فعلا خبری از نامزدهای ریاست جمهوری نیست

با وجود اینکه زمان زیادی از آغاز تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری می‌گذرد ولی هنوز خبری از حضور نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در استان بوشهر نیست و برنامه دقیقی هم اعلام نشده است.

هر روز خبرهایی از سفرهای استانی شش کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به دیگر استان‌ها شنیده می‌شود ولی در استان بوشهر خبری نیست و احتمال آن می‌رود که برخی از کاندیداها در روزهای آینده به بوشهر سفر کنند.

در حال حاضر فعالیت ستادهای تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری در حد راه‌اندازی ستادها و نصب بنر در برخی نقاط شهر و استفاده از سخنران‌های  نه چندان مشهور بوده است.

اخلاق مد نظر همه کاندیداها باشد

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شرایط برای برگزاری انتخاباتی باشکوه در استان بوشهر فراهم است و همه مراحل برگزاری انتخابات بر اساس برنامه در حال انجام است.

عبدالکریم گراوند با اشاره به اینکه ۸۲۸ شعبه اخذ رای در استان بوشهر تعیین شده است، تصریح کرد: ۶۷۱ شعبه ثابت و ۱۵۷ شعبه سیار رای در استان بوشهر تعیین شده است.

وی از برگزاری انتخابات در ۳۷ شهر و ۴۰۷ روستا و تیره عشایری استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در مجموع بیش از ۲۰ هزار نفر در روند برگزاری انتخابات در استان فعالیت دارند.

معاون استاندار بوشهر خواستار رعایت اخلاق توسط همه کاندیداها و هواداران آنان شد و افزود: افراد نباید برای کسب قدرت و اهداف خود توانمندی و اقدامات ارزشمند نظام را زیر سوال ببرند و امید مردم را کمرنگ کنند و این گونه حرکات خیانت به نظام است.

گراوند با بیان اینکه نامزدهای انتخابات باید در تبلیغات اخلاق را رعایت کنند افزود: نامزدها، هواداران و نمایندگان کاندیداها ضمن ارائه  برنامه‌های خود، نقدشان باید منصفانه باشد.

فضای مجازی رصد می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: همه دستگاه‌ها باید همکاری کنند تا شاهد برگزاری انتخاباتی شکوهمند و با حضور حداکثریی مردم و رعایت کامل قانون مثل انتخابات‌های گذشته باشیم.

علی حسن‌پور با بیان اینکه فضای مجازی برای جلوگیری از هرگونه اقدامات مجرمانه و تخلفات انتخاباتی رصد می‌شود، خاطرنشان کرد: کمیته‌ بررسی و پایش فضای مجازی نیز در این زمینه تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در این کمیته مسائلی همچون شایعه پراکنی و انتشار مطالب خلاف واقع، توهین نسبت به نامزدهای انتخاباتی و تبلیغ علیه نظام و دامن زدن به مطالبات غیرقانونی به صورت جدی بررسی می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب بوشهر تصریح کرد: در فضای مجازی نیز اگر تخلفی رخ دهد به صورت جدی بررسی و برخورد می‌شود و مدیران کانال‌ها و گروه‌ها باید پاسخگو باشند.

کاندیداهایی که هم اکنون و پیش از انتخاب توسط مردم، تبلیغات خود را با بی‌قانونی انجام می‌دهند، چطور باید انتظار داشته باشیم که پس از انتخاب شدن در پی نهادینه شدن قانون باشند.

[کد خبر:AJ21469]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب