حجت الاسلام نادر گنجی کاندیدای دوزادهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه شهرستان های کنگان، دیر، جم و عسلویه در گفتگو با ثلاث جنوب اظهار داشت: خدا را شاکرم که توفیق خدمت را در برخی از نقاط منطقه از جمله شهرستان عسلویه، شهرستان جم، گله دار و دیلم را تا کنون داشته ام. هرجایی که خدمت کرده ام، همه توان و تعهدم را برای اینکه در منطقه، منشاء اثر باشم، گذاشتم.

ارتقاء عسلویه به شهرستان، احداث مصلی در عسلویه، جم و دیلم، صعود تیم پارس جنوبی جم به لیگ برتر فوتبال و احداث جاده دارالمیزان به گله دار

 

photo9900021192.jpg

مهمترین اقدامات حجت الاسلام نادر گنجی در شهرستان عسلویه

حجت الاسلام گنجی: زمانی که وارد عسلویه شدم، طبق عادت و اعتقادی که همیشه دارم، مهمترین مشکل، معضل یا نیازمندی آن شهرستان را از خود مردم جویا می شوم و پس از آن با همه توانم برای رفع آن مشکل یا برآورده شدن آن نیازمندی، پیگیری می کنم. پس از بررسی های دقیق متوجه شدم که در این شهرستان، چند موضوع برای مردم این شهرستان و نظام مقدس جمهوری اسلامی از اهمیت فراوانی برخوردار است.

ارتقاء عسلویه به شهرستان با پیگیری های موثر و مکرر حجت الاسلام گنجی

حجت الاسلام گنجی: یکی از مهمترین درخواست های مردم شهرستان عسلویه، ارتقاء از بخش به شهرستانی مجزا بود.

عسلویه ظرفیت های بزرگی همچون: پروژه پارس جنوبی، فرودگاه، دفتر سازمان منطقه ویژه اقتصادی امرژی پارس، تعداد زیادی پتروشیمی ، منطقه چهارم دریایی [ توضیح: منطقه چهارم دریاییثاراللهیکی ازمناطق پنج‌گانه دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامیاست که زیر نظرنیروی دریاییوقرارگاه دریایی خاتم‌الانبیای سپاهفعالیت می‌کند. مرکز فرماندهی این منطقه دربندر عسلویهمستقر است و منطقه ی ساحلی ۳۵۰ کیلومتری حدفاصلجزیره ی کیشدرهرمزگانتارأس مطافدربوشهررا پوشش می‌دهد. ]را در دل خود جای داده و احساس کردم به یک بلوغ و رشد مناسب برای مستقل شدن، رسیده بود.

نکته دیگر این بود که شهرستان عسلویه، روستاهای زیادی دارد و از مرکز شهرستان که آن زمان کنگان بود، فاصله خیلی زیادی داشت و طبیعتا مردم آن مناطق به سختی می توانستند از خدمات دولت ها که همان خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، بهره مند شوند. لذا با ارتقاء عسلویه به شهرستان، حتی روستاهای دور افتاده نیز می توانستند از خدمات ارزشمند نظام منتفع شوند.

مضاف بر این، 70 درصد مردم شهرستان عسلویه اهل سنت هستند که این موضوع نیز یک فرصت برای نظام و یک ظرفیت بالا برای این شهرستان محسوب می شود.

در چند مرحله برای تحقق خواسته مردم از طریق پایتخت، پیگیری مجدانه ای داشتیم. حتی در این زمینه درخواست شورای وقت [ از جمله جناب آقای پلنگی] را نیز داشتیم. خوشبختانه پیگیری هایمان نتیجه داد و بنده شخصا نامه[ دست نویس] وزیر کشور را از ایشان گرفتم. این نامه، خطاب به مدیران تقسیمات کشوری جهت ارتقاء بخش عسلویه به شهرستان بود و اینگونه تلاش هایمان با همکاری دوستان و عنایت پروردگار به نتیجه رسید. اینکه بخش با ظرفیت عسلویه را توانستم در همان دوره ای که امام جمعه آنجا بودم[ با همکاری عزیزان و دولت] به شهرستان ارتقاء دهم، جزء افتخارات خود می دانم.

وحدت

حجت الاسلام گنجی: در راستای منویات مقام معظم رهبری اقدامات خوب و موثری در عسلویه انجام دادیم که خدا را شکر باعث تقویت موضوع وحدت میان شیعه و اهل سنت شد. یکی از موارد مهم در مناطقی مانند عسلویه که جمعیت آن، تلفیقی از برادران و خواهران شیعه و اهل سنت است، موضوع وحدت می باشد. در مدت حضورم در شهرستان عسلویه، معمولا جلسات مداومی را با حضور ائمه جمعه و جماعت شیعه و اهل سنت با موضوع وحدت، برادری و هم دلی در دفترم برگزار می کردم. یکی از اقداماتی که در همین راستا انجام دادیم، برپایی سفره وحدت به طول یک کیلومتر در ساحل بود که مورد تحسین مسافران و گرشگران در آن سال واقع شد.

احداث مصلای نماز جمعه عسلویه

حجت الاسلام گنجی: یکی از مشکلات حوزه دینی-فرهنگی ما در عسلویه، فقدان مصلی بود. با پیگیری که به عمل آوردیم و با همکاری خیر بزرگوار[در آن زمان] مرحوم حاج یوسف دریایی که زمین را در اختیار ما قرار داد، کار احداث مصلی را آغاز کردیم. احداث مصلای عسلویه با مشارکت قرارگاه خاتم الانبیاء، سازمان منطقه ویژه پارس و صنایع مستقر در شهرستان عسلویه احداث و به بهره برداری رسید. احداث مصلی در عسلویه نیز از جمله اتفاقاتی بود که بنده افتخار انجام آن را داشتم و از این جهت بسیار خوشحالم که یک یادگار از خود در این شهر به جا گذاشتم.

آب، گاز و اشتغال

حجت الاسلام گنجی: در زمانی که بنده امام جمعه عسلویه بودم، جلسه ای با رئیس جمهور اسبق( آقای احمدی نژاد) در تهران داشتم. مسئله آب را با ایشان مطرح کرده و عرض کردم که عسلویه میزبان صنایعی است که بخش عمده ای از درآمد ملی را تامین می کند؛ عسلویه قطب اقتصادی و انرژی کشور است اما مردمانش از کم آبی و بعضا بی آبی رنج می برند و این موضوع زیبنده نظام ما و مردم مهمان نواز و ولایتمدار عسلویه نیست. اینکه وقتی وارد عسلویه و شرکت ها، فازها، پالایشگاه ها و پتروشیمی های عسلویه شدید و با آب معدنی از شما و مهمانان پذیرایی شد، همه داستان نیست زیرا مردم شهرستان عسلویه خارج از فنس های صنعت، از نعمت آب بی بهره اند و واقعیت موضوع آب را باید از دل خانه ها و منازل و کوچه و محله های عسلویه و روستاهای آن جویا شد.

راه اندازی شورای زکات اهل سنت در عسلویه، تشکیل اولین پایگاه بسیج در عسلویه و تشکیل صندوق قرض الحسنه حضرت علی اکبر برای مساعدت ازدواج جواناندر عسلویه نیز از جمله اقدامات شاخص حجت الاسلام گنجی در شهرستان عسلویه به شمار می رود.

 

گازکشی در شهرستان عسلویه/ بر دوش گرفتن کپسول گاز در قطب انرژی کشور زیبنده مردم و نظام نبود

حجت الاسلام گنجی: همچنین خدمت رئیس جمهور اسبق عرض کردم: شایسته و زیبنده مردم عسلویه و روستاهای آن نیست که با وجود میزبانی شایسته و مهربانانه از صنایع عظیم گاز، کپسول بر دوش بگیرند و برای استفاده از گاز برای مصارف خانگی، همچنان از طریق کپسول کار خود را انجام دهند و معضلات آن را بر دوش کشند.

اشتغال جوانان عسلویه

حجت الاسلام گنجی: همچنین در خصوص معضل اشتغال در قطب انرژی کشور به تفصیل خدمت رئیس جمهور وقت صحبت کردم و حل مسئله اشتغال جوانان شهرستان عسلویه در صنایع مستقر در این شهرستان را جزء حقوق اولیه و مطالبه به حق مردم این منطقه را پر اهمیت دانستم و خواستار تصمیم اثر گذار برای این مطالبه به حق مردم شهرستان عسلویه شدم.

حجت الاسلام گنجی : خوشبختانه کمتر از یک سال بعد از این جلسه، رئیس جمهور دستور حل مشکل آب عسلویه را صادر کردند و این مشکل تا حدودی حل شد؛ البته به نقطه مطلوب نرسیده ایم که در این زمینه مسئولین باید تلاش و اهتمام بیشتری انجام می دادند . موضوع و مسئله گاز نیز به حمدلله حل شد و کل شهر عسلویه گازکشی شد و بحث اشتغال نیز علیرغم بهره گیری و استفاده از ظرفیت جوانان این شهرستان در صنعت اما هنوز با نقطه مطلوب و مورد نظر، فاصله داریم و معضل اشتغال در شهرستان عسلویه وجود دارد.

در صورت ورود به مجلس، موضوع آب و اشتغال را به شکل جدی پیگیری می کنیم و ان شاءالله با توجه به توانمندی جوانان شهرستان عسلویه و ظرفیت های مستقر در این شهرستان، با توکل بر خداوند متعال، برای همیشه[ این دو معضل] را حل می کنیم و این چیزی است که هم شرایطش و هم ظرفیت آن در عسلویه وجود دارد و بر اساس همین ظرفیت ها عرض می کنم که حل معضل آب و اشتغال در این شهرستان، بدون هیچ بهانه ای، امکان پذیر است.

ماجرای دیدار با رهبر انقلاب و سفر تاریخی ایشان به عسلویه/ ماحصل سفر رهبر فرزانه انقلاب به عسلویه 160 مصوبه بود

حجت الاسلام گنجی: یکی دیگر از موضوعات بسیار مهمی که در دوره سه ساله خدمت اینجانب در عسلویه انجام شد این بود که در تهران خدمت مقام معظم رهبری «مدظلهالعالی» رسیدم و از نزدیک موارد و نیازمندی ها و موقعیت استراتژیک عسلویه ( که در آن زمان جزئی از شهرستان کنگان بود) را خدمت ایشان تشریح کردم. خوشبختانه کمتر از یک ماه بعد، شاهد سفر تاریخی و پر خیر و برکت رهبر فرزانه انقلاب به عسلویه بودیم. از این جهت که دیدار بنده با مقام معظم رهبری و دعوت از ایشان برای حضور در منطقه باعث آن سفر تاریخی و پر از خیر برکت شد، برای من افتخار بزرگی است. این سفر پر برکت با مصوبات فراوان در حوزه های فرهنگی، ورزشی، سلامت، عمرانی و... برای شهرستان عسلویه و کنگان همراه بود که آثار آن هنوز مورد استفاده عموم مردم منطقه است.

کنگان

حجت الاسلام گنجی: سفر فروردین ماه سال 1390 رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به بخش عسلویه 160 مصوبه داشت که بخشی از آن متعلق به کل شهرستان کنگان بود.

یکی از مصوبات مهم سفر مقام معظم رهبری «احداث ساختمان الحاقی بیمارستان کنگان» با 3000 هزار متر مربع زیر بنا بود که در سال 1395 به بهره برداری رسید. با احداث اين بخش، حدود 70 تخت به مجموع تخت‌هاي اين بيمارستان افزوده شد. ساختمان الحاقی بیمارستان کنگان شامل: اتفاقات اورژانس و احیاء، بستری اورژانس، داخلی و آی سی یو است. اورژانس بیمارستان امام خمینی یکی از بزرگ ترین اورژانس های استان بوشهر است.

از دیگر مصوبات سفر رهبری به عسلویه، «احداث و راه اندازی ام آر آی» با توان یک و نیم تسلا در بیمارستان امام خمینی کنگان بود که در سال 1395 به بهره برداری رسید. فقط یک دستگاه « ام آر آی» در جنوب استان بوشهر وجود دارد که آن هم در بیمارستان امام خمینی کنگان به واسطه سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری راه اندازی شد. وجود « ام آرای» به عنوان یک دستگاه پیشرفته، نقش بسیار مهم و اثرگذاری در تشخیص بیماری ها و آسیب ها دارد به طوری که امروزه مراجعین به ام آر آی بیمارستان امام خمینی(ره)، علاوه بر شهرستان کنگان، شهرستان دیر، جم، عسلویه، مهر، لامرد، گله دار، پارسیان و خانواده بزرگ صنعت می باشند. این حجم از خدمات واقعا بی نظیر است. خدماتی که تا قبل از 1395 مردم منطقه ناچار بودند برای دریافت آن به مرکز استان یا شیراز مراجعه کنند. [توضیح: تصویر برداری مغناطیسی یا ام آر آی (MRI) ، یک آزمایش بدون ضرر برای بررسی شرایط پزشکی بیمار است. تصاویر ام آر آیاز جزئیات بسیار زیادی برخوردار هستند که به پزشکان اجازه می دهند که بدن را به خوبی معاینه کرده و بیماری ها را به شکل بهتری تشخیص دهند ].

ساخت و تجهیز حوزه علمیه برادران کنگان

ساخت و تجهیز حوزه علمیه برادران کنگان با نام علی بن ابیطالب(ع) از جمله طرح های مصوب سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به عسلویه بود که در 24 اسفند 1393 با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری در شهر کنگان به بهره برداری رسید.

اقدامات حجت الاسلام گنجی در شهرستان جم

ایجاد « ستاد سرمایه های انسانی شهرستان جم »

حجت الاسلام گنجی : زمانی که وارد شهرستان جم شدم، با مردمانی خوب، ادیب و فرهنگ دوست رو به رو شدم. یکی از اقداماتی که در شهرستان جم انجام دادیم، ایجاد « ستاد سرمایه های انسانی شهرستان جم » بود. در این ستاد از همه ظرفیت های انسانی فارغ از بحث های سیاسی و سلیقه ای استفاده نمودیم. و همه را در کنار هم و در زیر یک سقف قرار دادیم. جمع شدن نخبگان و فرهیختگان فعالین حوزه های مختلف در یک جا و در زیر یک سقف که بتوانند متحدانه و همدلانه برای مشکلات و نیازمندی های شهرستان خود تدبیر کنند، اتفاق بی نظیر و پر ثمری بود که در شهرستان جم رخ داد و بنده افتخار انجام آن با کمک دلسوزان جمی را داشتم.

احداث مصلای نماز جمعه جم

نماز جمعه جم از سال 1384 برگزار می شد اما با وجود اینکه 11 سال از این موضوع می گذشت، متاسفانه این شهر از داشتن مصلی محروم بود. نبود مصلی در شهر جم سبب شده بود بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی این شهر با کمبود مکان مواجه باشد و بعضا حتی برگزار نشود. برای احداث این مصلی دست به کار شدیم که به حمدلله با تلاش و پیگیری های فراوان این اتفاق خجسته نیز برای جم نیز رخ داد.

زمین این مصلا چهار هزار مترمربع مساحت دارد که در آن زمان توسط خیر حاج حسین ابراهیمی اهدا شد.

وجود مصلی در یک شهر علاوه بر اینکه ظرفیتی بزرگ برای برگزاری نماز جمعه است، می‌تواند در کارهای فرهنگی و مذهبی نیز یاریگر ادارات و نهادهای فرهنگی باشد.

مصلا نماد دینداری مردمان هر خطه محسوب می شود و به فرموده امام راحل نماز جمعه از عنایات حق تعالی به نظام جمهوری اسلامی است و خدا شاکرم که قسمت شد تا بتوانم در عسلویه، جم و دیلم مصلای نماز جمعه را بنا بگذاریم تا پایگاهی برای برپایی نماز جمعه و همچنین فعالیت های دینی و فرهنگی باشد.

حضور تیم پارس جنوبی جم در لیگ برتر فوتبال کشور و خوشحالی و نشاط وصف ناپذیر مردم

حجت الاسلام گنجی: خوشبختانه با همکاری شورای اسلامی وقت و وحدت همه عزیزان، برای اولین بار شاهد صعود تیم فوتبال پارس جنوبی جم به لیگ برتر فوتبال کشور بودیم. اتفاقی بی سابقه و خوشحال کننده برای عموم مردم شهرستان جم و منطقه را شاهد بودیم. با وجود همه مشغله هایی که وجود داشت، شخصا برخی از بازی های تیم پارس جنوبی جم را از نزدیک تماشا می کردم و این حمایت تا پایان روزی که خدمت من در شهرستان جم پایان یافت، ادامه داشت. حضور تیم فوتبال پارس جنوبی جم در لیگ برتر فوتبال باعث شده بود که شهرستان جم و ظرفیت های آن در کانون توجه کل ایران و حتی خارج از کشور قرار گیرد. شهرستان جم به واسطه حضور در لیگ برتر فوتبال، از طریق شبکه سه سیما و شبکه جهانی جام جم روی آنتن بود و بارها شاهد انعکاس اخبار از تیم جم و شهرستان جم در خبرگزاری های بزرگ کشوری نیز بودیم. این یک فرصت عالی و بی نظیربرای شهرستان جم محسوب می شد که ان شاءالله مجددا شاهد آن باشیم و همچنین در شهرستان های دیگر این منطقه نیز شاهد حضور تیم های ورزشی به بالاترین سطح مسابقات باشیم.

اقدامات حجت الاسلام گنجی در گله دار

تکمیل بیمارستان گله دار/ ارتقاء گله دار از بخش به شهرستان را با جدیت پیگیری کردم در شرف انجام است و قطعا در صورت نماینده شدن، این موضوع را تا انتها پیگیری می کنم

حجت الاسلام گنجی: در زمان حضورم به عنوان امام جمعه در شهر گله دار و پس از بررسی هایی که انجام دادیم، متوجه شدیم که این شهر در زمینه زیر ساخت های درمانی، نیازمندی هایی دارد. با همکاری خیرین گله داری و مسئولین، توانستیم بیمارستان نیمه تمام گله دار را کامل کنیم .

گله دار یکی از شهرهایی است که 70 درصد جمعیت آن اهل سنت و 30 درصد آن شیعه هستند. مردم گله دار زندگی مسالمت آمیزی را در کنار هم دارند. یکی از درخواست های اصلی مردم گله دار، ارتقاء از بخش به شهرستان بود. با پیگیری های مجدانه و مداومی که به اتفاق عزیزان داشتیم، این موضوع [ارتقاء بخش گله دار به شهرستان] در شرف انجام است. از همینجا قول می دهم چنانچه به مجلس راه پیدا کنم، حتما به عنوان نماینده مردم شهرستان های کنگان، دیر، جم و عسلویه نیز برای تحقق و نهایی شدن این موضوع به جِد پیگیری و حمایت خواهم کرد.

احداث جاده دارالمیزان به گله

از دیگر موارد شاخصی که جزو مطالبات مردم گله دار بود و بنده برای انجام آن پیگیری زیادی کردم، جاده دارالمیزان به گله بود. به حمدالله این پروژه نیز پس از تامین اعتبار، احداث و و به بهره برداری رسید.

مهمترین اقدام حجت الاسلام گنجی در دیلم

حجت الاسلام گنجی : یکی از اقداماتی که در دوره خمت در دیلم افتخار انجام آن را داشتم، احداث مصلای شهر دیلم بود که خدا را شکر این طرح، احداث و بهره برداری شد. از جمله کارهایی که برای این مصلی انجام داده ایم و به نظرم ماندگار خواهد بود، احداث حدود 30 مغازه در این مصلی روی به خیابان است. این موضوع ، یک درآمد پایدار [ از محل اجاره بهای مغازه ها ] برای مصلی ایجاد کرده است که می توان صرف امور فرهنگی، دینی شود.

 

 ....................
 
*** توضيح سردبیر پايگاه خبري تحليلی آینه جم: اين رسانه در راستاي آشنایی کاربران و مردم شريف با کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اقدام به معرفي نامزدها مي کند و نامزدهای محترم می توانند براي معرفي و انتشار اهداف و برنامه هاي خود با سردبير رسانه ارتباط بگیرند/ انتشار اين مطالب به منزله حمایت رسانه از کاندیدای مذکور نيست
[کد خبر:AJ44732]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب