01141367000.jpg

 

 

آینه جم- حکایت ضرب المثل “چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرام است” بار دیگر برای بوشهر تکرار شد، جایی که شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به عنوان حامی باشگاه استقلال تهران مطرح شده، آن هم در شرایطی که فوتبال این استان در قطب انرژی کشور به دلیل مشکلات مالی به قهقرا رفته است.

هلدینگ خلیج فارس چندین پتروشیمی و شرکت های وابسته در عسلویه و دیگر استان های کشور دارد. سود این شرکت در سال گذشته 128 هزار میلیارد تومان بوده است.

اما نه این مجموعه اقتصادی و نه پتروشیمی های 21 گانه مستقر در استان بوشهر هیچگاه حمایت موثری از رشته های ورزشی استان خصوصا فوتبال نداشته اند، اما وقتی پای دستورات دولتی برای تعیین تکلیف مدیریت باشگاههای سرخابی پایتخت در میان باشد، پرسپولیس به بانک ها و استقلال به هولدینگ خلیج فارس می رسد.

نوش جان هر دو تیم پایتخت؛ اما ضروری است تصمیم سازان درخصوص علامت سوال ورزشکاران خصوصا فوتبالی ها در استان بوشهر پاسخگو باشند.

بدون اغراق، درآمدهای استان بوشهر می تواند ورزش کل کشور را پوشش دهد، اما سهم خودش از این درآمدها چیزی نزدیک به صفر است. طوری که فوتبال استان در حال احتضار است.

نکته تامل برانگیز اینکه، شاهد حمایت صنعت مس، صنعت فولاد، صنعت آلومنیوم، صنعت سیمان، صنعت خودرو و مابقی صنایع از تیم های مختلف فوتبالی کشور هستیم، صنایعی که در مقابل نفت و گاز و پتروشیمی های استان بوشهر درآمد کمتری دارند.

از طرفی، درحالی قرار است میلیاردها تومان از طریق هولدینگ خلیج فارس به تیم پایتخت نشین سرازیر شود که بیش از دو سال است عوارض آلایندگی صنایع استان نیز پرداخت نمی شود تا یکی از منابع درآمدی شهرداری و دهیاری ها در بوشهر با چالش مواجه شود.

اکنون مسئولان استان بوشهر در آزمون مهمی قرار دارند. واقعیت این است که به استاندار امیدی نیست؛ اما باید دید دو نماینده که مجددا رای گرفته‌اند و نمایندگان جدید استان در مجلس که پرسروصداتر ظاهر شده اند و یکی از آنها هم “نماینده باید خواب نباشد”(!) را به عنوان شعارش انتخاب کرد، برای این تبعیض آشکار چه تدبیری خواهند داشت؟

 

*خليج فارس

[کد خبر:AJ45407]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب