000000000000000000000000000000000000000000000000054670.jpg

آینه جم؛ براساس اعلام وزارت کشور، آرای حدود ۱۲ درصد شعب شمارش شده و پیش‌بینی‌ها مبنی‌بر دو مرحله‌ای شدن انتخابات است.

به گزارش آینه جم فرآیند اخذ رأی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح جمعه ۸ تیرماه در بیش از ۵۸ هزار شعبه اخذ رأی در سراسر کشور آغاز شد.

رأی‌گیری در شعب اخذ رأی با حضور مجریان، ناظران و نمایندگان نامزدها انجام گرفت. همچنین رأی‌گیری در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری به‌صورت کاغذی انجام شد.

بر اساس اعلام سازمان ثبت احوال کشور، ۶۱ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۳۲۱ نفر واجد شرایط در داخل و خارج از کشور می‌توانستند در رأی‌گیری شرکت کنند.

رأی دهی با ارائه‌ی شناسنامه یا کارت ملی امکان‌پذیر بود. در این دوره از انتخابات، درج مهر بر شناسنامه حذف شد.

در پایان زمان رأی‌گیری و پس از شمارش آرا، با حضور مجریان، ناظران و نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رأی، صورت جلسه تهیه و در سامانه احراز بارگذاری و سپس در بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها تجمیع و به وزارت کشور اعلام می‌شود و بعد از تأیید شورای نگهبان، وزارت کشور آمار رسمی را اعلام خواهد کرد.

خبر تکمیلی در لينک زیر :

از سوی وزارت کشور اعلام شد؛ نتیجه نهایی انتخابات؛ پزشکیان و جلیلی جمعه رقابت می‌کنند(+آمار آرا )

       آینه جم-دقایقی پیش، سخنگوی ستاد انتخابات کشور آمار شعب شمارش شده

 

 

 

ساعت ۱۱:

آمار جدید و رسمی ستاد انتخابات کشور برای نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری نشان می‌دهد، 47 هزار و 604 شعبه شمارش شده است که شامل 442 شهرستان می‌شود. وی افزود: 19 میلیون و 69 هزار و 713 رای شمارش شده است و ترتیب آرا به شرح زیر است:پزشکیان: 8میلیون و 302 هزار و577 رای جلیلی: 7میلیون و 189هزار و 756رای قالیباف: 2میلیون و 676هزار و 512رای پورمحمدی: 158 هزار و 314رای

 

 

این خبر تکمیل می شود 

۲۹ دقیقه قبل
۱۴۰۳-۰۴-۰۹ ۰۶:۵۴

ششمین اعلام رسمی آمار شعب شمارش و تجمیع شده

به گزارش خبرنگار مهر، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در ششمین تشریح از نتایج اولیه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: ششمین آمار رسمی ستاد انتخابات کشور در خصوص اعلام نتایج انتخابات چهاردهم به شرح ذیل است:

تعداد کل شعب در کشور ۱۱ هزار و ۴۲۵ است. ۳۲۲۴۴ شعبه تا کنون شمارش و تجمیع شده است. تعداد شهرستان‌های کل کشور ۴۸۲ شهرستان است و تعداد شهرستان‌های شمارش شده ۳۷۵ مورد است.

تعداد آرای مأخوذه صحیح و باطله در مجموع ۱۲ میلیون و ۵۸ هزار و ۸۴۳ رأی است.

میزان آرای مأخوذه به ترتیب عبارت‌اند از:

مسعود پزشکیان با ۵۰۰۰۳۵۴ رأی

سعید جلیلی با ۴۸۷۵۲۶۹ رأی

محمدباقر قالیباف با ۱۶۲۰۶۲۸ رأی

مصطفی پور محمدی با ۹۵۱۷۲ رأی


۱ ساعت قبل
۱۴۰۳-۰۴-۰۹ ۰۵:۵۶

پنجمین اعلام رسمی آمار شعب شمارش شده و تجمیع شده

به گزارش خبرنگار مهر، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در پنجمین تشریح از نتایج اولیه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: پنجمین آمار رسمی ستاد انتخابات کشور در خصوص اعلام نتایج انتخابات چهاردهم به شرح ذیل است:

تعداد کل شعب در کشور ۱۱ هزار و ۴۲۵ است. ۲۷۹۳۸ شعبه تا کنون شمارش و تجمیع شده است. تعداد شهرستان‌های کل کشور ۴۸۲ شهرستان است و تعداد شهرستان‌های شمارش شده ۳۴۳ مورد است.

تعداد آرای مأخوذه صحیح و باطله در مجموع ۱۰ میلیون و ۳۶۶ هزار و ۴۱۰ رأی است.

میزان آرای مأخوذه به ترتیب عبارت‌اند از:

سعید جلیلی با ۴۲۶۶۳۸۶ رأی

مسعود پزشکیان با ۴۲۴۴۸۱۵ رأی

محمدباقر قالیباف با ۱۳۸۵۸۳ رأی

مصطفی پور محمدی با ۸۰۵۰۶ رأی


۲ ساعت قبل
۱۴۰۳-۰۴-۰۹ ۰۵:۲۰

چهارمین اعلام رسمی آمار شعب شمارش شده و تجمیع شده

به گزارش خبرنگار مهر، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در چهارمین تشریح از نتایج اولیه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: چهارمین آمار رسمی ستاد انتخابات کشور در خصوص اعلام نتایج انتخابات چهاردهم به شرح ذیل است:

تعداد کل شعب در کشور ۱۱ هزار و ۴۲۵ است. ۲۳۰۶۶ شعبه تا کنون شمارش و تجمیع شده است. تعداد شهرستان‌های کل کشور ۴۸۲ شهرستان است و تعداد شهرستان‌های شمارش شده ۳۰۰ مورد است.

تعداد آرای مأخوذه صحیح و باطله در مجموع ۸ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۳۴۱ رأی است.

میزان آرای مأخوذه به ترتیب عبارت‌اند از: مسعود پزشکیان با ۳۳۸۹۱۹۱ رأی، سعید جلیلی با ۳۵۰۵۱۹۱ رأی و محمدباقر قالیباف ۱۱۱۶۶۵۹ رأی و مصطفی پور محمدی ۶۲۳۱۰ رأی است.


۲ ساعت قبل
۱۴۰۳-۰۴-۰۹ ۰۵:۱۸

سومین اعلام رسمی آمار شعب شمارش شده و تجمیع شده

به گزارش خبرنگار مهر، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در سومین تشریح از نتایج اولیه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: سومین آمار رسمی ستاد انتخابات کشور در خصوص اعلام نتایج انتخابات چهاردهم به شرح ذیل است:

تعداد کل شعب در کشور ۱۱ هزار و ۴۲۵ است. ۱۷۰۳۸ شعبه تا کنون شمارش و تجمیع شده است. تعداد شهرستان‌های کل کشور ۴۸۲ شهرستان است و تعداد شهرستان‌های شمارش شده ۲۵۰ مورد است.

تعداد آرای مأخوذه صحیح و باطله در مجموع ۵ میلیون و ۸۵۲ هزار و ۸۰۵ رأی است.

میزان آرای مأخوذه به ترتیب عبارت‌اند از: مسعود پزشکیان با ۲۴۱۰۷۶۰ رأی، سعید جلیلی با ۲۴۰۸۷۹ رأی و محمدباقر قالیباف ۷۸۰۲۰۲ رأی و مصطفی پور محمدی ۴۰۴۲۸ رأی است.


۳ ساعت قبل
۱۴۰۳-۰۴-۰۹ ۰۴:۱۴

اعلام آمار دوم شعب شمارش شده و تجمیع شده

به گزارش خبرنگار مهر، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در دومین تشریح از نتایج اولیه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: دومین آمار رسمی ستاد انتخابات کشور در خصوص اعلام نتایج انتخابات چهاردهم به شرح ذیل است:

تعداد کل شعب در کشور ۱۱ هزار و ۴۲۵ است. ۱۱۴۲۵ شعبه تا کنون شمارش و تجمیع شده است. تعداد شهرستان‌های کل کشور ۴۸۲ شهرستان است و تعداد شهرستان‌های شمارش شده ۱۱۶ مورد است.

تعداد آرای مأخوذه صحیح و باطله در مجموع ۳ میلیون و ۸۸۹ هزار و ۲۴۸ رأی است.

میزان آرای مأخوذه به ترتیب عبارت‌اند از: مسعود پزشکیان با ۱۵۹۵۳۴۵ رأی، سعید جلیلی با ۱۵۹۴۸۶۸ رأی و محمدباقر قالیباف ۵۴۴۱۴۴ رأی و مصطفی پور محمدی ۲۵۵۳۸ رأی است.

میزان آرای باطله نیز ۱۲۹۳۵۳ رأی است.


۳ ساعت قبل
۱۴۰۳-۰۴-۰۹ ۰۴:۱۳

بر اساس پیش‌بینی‌ها رئیس جمهور ایران ۱۶ تیر ماه مشخص خواهد شد

با توجه به میزان مشارکت غیر رسمی اعلام شده هیچ یک از نامزدها ۵۰٪ آرا را به دست نیاورده و انتخابات با رقابت مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به دور دوم خواهد کشید. در صورت دو مرحله‌ای شدن انتخابات، بر اساس قانون مرحله دوم روز جمعه ۱۵ تیرماه برگزار خواهد شد.

 
[کد خبر:AJ46286]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب