000000000000000000000000000000000000000000666mageHandler.jpeg

 

آینه جم-پتروشیمی جم در ایستگاه پایانی نمایشگاه دنیای پلاستیک قزاقستان توانست با جلسات و مذاکرات مؤثر با مشتریان و شرکت‌های تأمین‌کننده به فرصت‌های بالقوه برای گسترش بازار دست یابد.
به گزارش آینه جم به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پتروشیمی جم؛ هدف پتروشیمی جم از حضور در نمایشگاه بین‌المللی قزاقستان قیمت بالای پلیمر در این بازار، وجود حمل و نقل زمینی و دریایی در انتقال کالا به این حوزه، فروش نقدی در بازار قزاقستان و کشورهای همجوار، نبود ریسک حمل، افزایش سهم جم در حوزه CIS و ارتباط مستقیم با مصرف‌کننده نهایی و شناخت دقیق از نیازهای ایشان است.
جلسات و مذاکرات حضوری با مشتریان و شرکت‌های مصرف‌کننده و شناخت نیازهای واقعی آنها و همچنین شرکت‌های تأمین‌کننده تجهیزات و مواد موردنیاز پتروشیمی که در نمایشگاه دنیای پلاستیک حضور داشتند از جمله برنامه‌های تیم حاضر در اين رويداد بوده است.
همچنین در راستای رفع مشکلات لجستیک و تسهیل در حمل و نقل کالا به بازارهای این منطقه با شرکت‌های حمل و نقل جلساتی برگزار و گفتگوهای مؤثری صورت گرفت.
از دیگر اولویت‌های جم از حضور در این رویداد بین‌المللی هماهنگی با بانک‌های عامل در ایجاد راه‌های تبادل مالی با کشورهای این حوزه است.
گفتنی است قطب اصلی تجارت کشورهای این حوزه قزاقستان است، امکانات حمل و نقل و لجستیک کالا از طریق دریای خزر در این کشور وجود دارد و ارتباط تجاری تنگاتنگ کشورهای قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان و روسیه چه در بعد تجاری و مالی با کشور قزاقستان، ارتباط با فروشندگان اصلی و عمده و ارتباط مستقیم با اتاق بازرگانی ايران و قزاقستان، شناخت از عرضه و مصرف محصولات جم در برخی گریدهای مورداستقبال و همچنین شناخت از نوع تقاضا در بازارهای کشورهای شرق دریای خزر از دیگر فرصت‌های نمایشگاه دنیای پلاستیک می‌باشد.
در حوزه بازاریابی بهترین ساختار و استراتژی حضور و وجود به موقع محصولات جم در بازار قزاقستان از طریق واسطه و یا فروش مستقیم است و ایجاد پورت‌های انبارش و انتقال در یکی از بنادر شمالی کشور در راستای پاسخ سریع به مشتریان این منطقه و دفاتر نمایندگی و یا دفاتر فروش در این کشور می‌تواند از فرصت‌های بالقوه برای گسترش بازار جم باشد.
شایان ذکر است نمایشگاه بین‌المللی قزاقستان از ۲۶ تا ۲۸ ژوئن برابر با ۰۶ تا ۸ تیرماه ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاهی آتاکنت شهر آلماتی قزاقستان برگزار گردید و پتروشیمی جم نیز در کنار دیگر شرکت‌های برجسته و معتبر ایران و جهان حضور پرشوری داشت.
[کد خبر:AJ46295]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب