آینه جم : با گذشت یک دهه وعده های ریز و درشت مسئولان استانی، همچنان شهرستان تجاری و گردشگری گناوه از تجهیرات مهم پزشکی از جمله «ام. آر. آی» محروم است و بیماران باید آواره استان های همجوار یا شهر بوشهر شوند.

به گزارش آینه جم ؛ سالها مطالبه گری مردم شهرستان گناوه برای استقرار یک دستگاه ام. آر. آی همچنان بی نتیجه مانده، شگفتی آنجاست که مسئولان بهانه می آوردند جمعیت این شهرستان برای این خواسته حدنصاب لازم را ندارد، این درحالی که علاوه بر جمعیت ۱۱۰ هزار نفری گناوه، شهرهای همجوار از جمله دیلم، جزیره خارگ و حتی جمعیت شناوری که در طول سال به این شهر مسافرت می‌کنند، شرایطی را شکل داده اند که در پی حوادث و نیازها، ناچار هستند برای «ام آر آی» مسافت ها کیلومتر را به شهرهای دیگر طی کنند.https://

ایرنا در این خصوص نوشت: مردم این منطقه معتقدند چه دلیلی وجود دارد که برای بخشی از نقاط این استان امکانات و تجهیزات بطور مکرر اختصاص و مستقر می‌شود اما ساکنان شمالی استان برای یک دستگاه آرزو به دل بمانند.

مردم این دیار از مسئولان مرتبط استان از ان بابت گله‌مند هستند که در صحبت هایشان می‌گویند گناوه به قطب پزشکی شمال استان تبدیل خوهد شد ولی در عمل اقدامی انجام نمی دهند.

آنها معتقدند: سزاوار و شایسته مردم این دیار نیست که به دلیل نداشتن حتی یک دستگاه ام. آر. آی، یک ماه تا ۴۵ روز و یا بیشتر معطل برای نوبت دهی در دیگر شهرها و استان‌های همجوار که تشخیص بیماری را به تاخیر می‌اندازد، معطل بمانند.

خطرات راه، هزینه های اضافی و نوبت های طولانی از دغدغه و اهم مشکلاتی است که بیماران در این شهرستان از نبود دستگاه ام. آر. آی رنج می برند.

بدون شک تحول در بخش تصویربرداری پزشکی یکی از مهم‌ترین نیازهای شمال استان بوشهر است که می‌تواند مشکل چندین ساله مردم این منطقه را برای همیشه برطرف کند.

نیاز به این دستگاه نه تنها برای مردم شمال استان بوشهر بلکه برای کارکنان شاغل در شرکت‌های نفت و گاز مستقر در این منطقه، ساکنان و شاغلان جزیره خارگ که در نزدیکی شهرستان گناوه قرار دارند و حتی گردشگران بی‌شماری که به این مناطق مسافرت می کنند، می‌تواند در صورت نیاز پاسخگو باشد.

[کد خبر:AJ44966]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب