آینه جم: فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان از جمع‌آوری موتورسیکلت‌های پاکشتی به دلیل نداشتن پلاک ملی و ایمنی لازم خبر داد.
به گزارش آینه جم، سرهنگ محمدرضا محمودیان در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: این نوع موتورسیکلت‌ها در شهر بسیار دیده می‌شود که در گذشته جز کالای ملوانی و مجاز بوده اما بعدا جز ۹۷ قلم خارج شده از کالای ملوانی شد. از این رو دارای پلاک مجاز و ملی نیست و به عنوان کالای قاچاق محسوب می‌شود.
محمودیان با اعلام اینکه این موتورسیکلت‌ها ایمنی ندارد و مخصوص کشتی و بنادر و اسکله است، بیان کرد: در راستای ماده ۲ آیین نامه راهنمایی و رانندگی که صراحتا اشاره می کند همه وسایل نقلیه موتوری و غیر موتوری باید دارای پلاک باشند، پلیس موظف است از تردد آنها جلوگیری کند.
فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان در پاسخ به این سوالی درباره اینکه با توجه به حجم موتوری کم این موتورسیکلت ها، آیا نیاز به گواهینامه رانندگی دارند؟ افزود: در قانون صراحتا اشاره شده برای وسیله نقلیه ای باید گواهینامه متناسب با آن وسیله صادر شود و شخص آن را در اختیار داشته باشد.
فرمانده انتظامی دشتستان ادامه داد: در هیچ جایی از قانون به این موضوع اشاره نشده که موتور سیکلت چند سی سی باید گواهینامه داشته یا نداشته باشد و فقط نوشته شده همه وسیله نقلیه موتوری که شامل همه وسایل می شود و موتورهای پا کشتی هم شامل این قانون است.
[کد خبر:AJ45095]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب