آینه جم: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر خواستار تامین آب پایدار در استان با توجه به رسیدن به فصل گرما شد و گفت: مشکلات زیرساختی در حوزه بهداشت و درمان استان بوشهر برطرف شود.
به گزارش آینه جم، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر یادآور شد: در این زمینه سند چشم انداز تأمین آب شرب استان در سال ۹۰ تدوین شده و باید تلاش کرد تا به نیاز مردم به شکلی شایسته پاسخ داده شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به مشکلات حوزه بهداشت و درمان گفت: در عرصه سخت افزار و نرم افزار باید با کمک مسئولان و خیران به رفع مشکلات بهداشت و درمان استان کمک کرد.
وی یادآور شد: در حوزه غربالگری، تشخیص سرطان و درمان استان بوشهر با مشکلات جدی روبرو است و با توجه به گستردگی این بیماری بین زنان و مردم ناگزیر به مراجعه به استان‌های هم‌جوار هستند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: استان بوشهر با این همه درآمد و ثروت تا کی باید در حوزه درمان و بویژه در بیماری سرطان نیازمند ظرفیت سایر استان‌ها باشد.
صفایی بوشهری ادامه داد: در این بخش ظرفیت‌های دولتی به تنهایی پاسخگو نبوده و از همه مردم و بویژه خیران و واقفان استان بوشهر درخواست می‌شود برای احداث بیمارستان درمان سرطان در این استان کمک کنند.
وی عنوان کرد: در حوزه آموزش نیز استان بوشهر هزار و ۷۰۰ کلاس درس تخریبی و کمبود خوابگاه دانشجویی وجود دارد که باید در مرحله نخست دولت و سپس ظرفیت خیران برای رفع این کاستی‌ها پیشگام شوند.
صفایی بوشهری گفت: در نوار ساحلی برنامه‌های فرهنگی و قرآنی خوبی اجرایی شده که این کار در کشور الگو بوده و تلاش دست اندرکاران این حوزه جای قدردانی دارد.
با اشاره به نامگذاری امسال به جهش تولید با مشارکت مردم اظهار کرد: همه باید برای تحقق شعار سال به صورت واقعی تلاش کنند.
وی برنامه واقع‌بینانه اجرایی را لازمه ارای شعار سال دانست و بیان کرد: تولید از اهمیت بسیار زیادی در عرصه اقتصادی برخوردار است و باید زمینه سرمایه گذاری، اشتغال، درآمد ملی، قدرت ملی و اقتدار بین المللی فراهم شود.
وی خواستار واگذاری مراکز اقتصادی و تولیدی مستعد به مردم شد و خاطرنشان کرد: این کار مهم باید با دقت تمام همراه باشد و تسهیلات مردم نیاز برای دستیابی به اهداف مردمی‌سازی اقتصاد ارائه شود.
[کد خبر:AJ45115]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب