1867273.jpg

آینه جم: خبرهای رسیده حاکی از آن است که بر اثر وقوع آتش سوزی در فاز ۱۴ منطقه ویژه پارس واقع در شهرستان کنگان، ۶ کارگر دچار حادثه شدند.

 

به گزارش «آینه جم»؛ این حادثه شامگاه دوشنبه رخ داده و براساس خبرهای غیر رسمی تاکنون 3 کشته در پی داشته، ضمن اینکه سه نفر هم به بیمارستان کنگان اعزام شدند.

گفته می شود این حادثه ساعت 17:30 دقیقه دوشنبه و زمانی اتفاق افتاده که کارگران مشغول اتصال لوله‌های جی. آر. پی (فایبرگلاس) فاضلاب در فاز 14 بودند که به دلیل ازدحام مواد اشتعال زا، بصورت ناگهانی موادی که از آن برای چسباندن اتصالات استفاده می‌شود از داخل لوله آتش می‌گیرد.

گفته می شود کشته ها شامل افرادی بودند که داخل لوله ها این عملیات را انجام می دادند و مجروحان نیز در حین کمک به همکاران خود دچار حادثه شدند.

جزییات حادثه از زبان یک مسئول

رئیس حراست ارشد منطقه ویژه پارس جنوبی در خصوص این حادثه گفت: کارگران فاز ۱۴ پارس جنوبی در حین اتصال لوله فاضلاب این فاز به سبب بروز حریق و آتش گرفتن این لوله ۴ نفر دچار حادثه شدند که سه نفر از آنان فوت می‌کنند.

 مجید محمودی که با تسنیم گفتگو کرده، با اشاره به این که فاز 14 پارس جنوبی در سایت کنگان قرار دارد اظهار داشت: کارگران این فاز که مشغول اتصال لوله‌ فاضلاب فاز 14 بودند بر اثر ترکیب چسب شیمیایی این لوله دچار حریق می‌شود و کارگران این تاسیسات دچار حادثه می‌شوند.

وی با بیان این که بر اثر دود غلیظ این لوله پلی‌اتیلن 4 نفر دچار خفگی می‌شوند تصریح کرد: متاسفانه سه نفر از این کارگران به سبب رعایت نکردن الزامات ایمنی جان خود را از دست می‌دهند و یک تن نیز به بیمارستان کنگان منتقل می‌شود.

رئیس  حراست ارشد منطقه پارس جنوبی بیان کرد: در این حادثه آتش سوزی رخ نداده است و تنها به سبب دود غلیظی که از این مواد شیمیایی ایجاد می‌شود متاسفانه سه نفر جان خود را از دست می‌دهند.

وی گفت: فاز 14 پارس جنوبی به فعالیت خود ادامه می دهد و هیچ مشکلی در روند این فاز ایجاد نشده است.

 

مجید محمودی رئیس حراست ارشد منطقه ویژه پارس با تائید این حادثه به خبرنگار مهر گفت: این حادثه بر اثر آتش‌سوزی در حین اتصال لوله در فاز ۱۴ پارس جنوبی به وقوع پیوست و سه نفر جان خود را از دست دادند.

معاون فرماندهی انتظامی شهرستان کنگان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با تائید این موضوع اظهار داشت: این حادثه ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه روز دوشنبه به وقوع پیوست.

اسدالله حقیقت‌منش اضافه کرد: این حادثه برای کارگرانی که مشغول کار در زمینه اتصال لوله بودند به وقوع پیوست و یک نفر که برای کمک به آنها رفته بود نیز دچار حادثه شد و پس از مصدومیت به بیمارستان کنگان منتقل شد.

[کد خبر:AJ11580]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب