0000p1ageu82631c51qufakr9sf1kpja.jpg

آینه جم : 38 ساله و اولین بانوی جنوب استان است که منتخب مجلس شورای اسلامی می شود. پیش از وی البته دشتستانی ها با انتخاب حمیده عدالت در مجلس ششم، سابقه فرستادن یک بانو از استان به پارلمان را داشته اند، اما در فضای کارگری و زمینه های سنتی جنوب استان بوشهر، انتخاب یک بانو برای خانه ملت اتفاق مهمی محسوب می شود.

به گزارش «آینه جم »؛ سکینه الماسی که در انتخابات دوره نهم از حوزه دیر، کنگان، جم و عسلویه در رده دوم قرار گرفته و از رسیدن به بهارستان بازماند، به گفته خودش «از همان زمان برنامه ریزی هایش را برای انتخابات بعدی آغاز کرده و در این دوره به همراهی مردم امیدوارتر از گذشته شد.»

منتخب جنوب استان در مجلس دهم که به عنوان کاندیدای موردحمایت جبهه اعتدال معرفی شد، مهمترین اولویتش در مجلس را تغییر گفتمان "پیشرفت" به "توسعه" در کشور و جنوب استان اعلام کرده و ادامه می دهد: «تقويت گفتمان اعتدال، كمك به توسعه استان، پیگیری کاهش بيكاري، توجه به محيط زيست و توانمند سازي زنان خط مشی من خواهد بود.»

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1ageu82631c51qufakr9sf1kpja.jpg

تغییر گفتمان توسعه به پیشرفت

مهمترین ایرادی که به مجلس و نمایندگان قبلی حوزه انتخابیه وارد می دانستید و انگیزه ورودتان به این عرصه بود، چیست؟

ضمن تشکر از رسانه پربیننده «خلیج فارس» بابت فرصتی که برای بنده فراهم کرد، باید عرض کنم در طول تمام اين سال ها به رصد برنامه ها و عملكردهاي مسئولين و نمايندگان پرداخته ام. با اينكه بايست به تمامي آنها دست مريزاد و خدا قوت عرض كنم، اما به نظر من هنوز بايست كارهايي صورت بپذيرد تا مردم استان و خصوصا منطقه جنوب تنها هزينه بردار پیشرفت نباشند، بلکه بتوانند بيش از گذشته از منافع عظيم خدادادي بهره ببرند.

بر همين اساس من براي تغيير گفتمان آمده ام.

چه گفتمانی؟

ببنید، امروز گفتمان حاکم بر صنایع نفت و گاز استان و البته روح حاکم بر قوانین جاری کشور، گفتمان پیشرفت است. شما اطلاع دارید که رشته تحصیلی من جامعه شناسی گرایش اقتصادی و توسعه است. براساس همین شناخت، به نظرم مشکل اصلی که دامنگیر مردم شده از چنین ناحیه ای ارزیابی می کنم و آمده ام تا «گفتمان پیشرفت» را تا حد امکان به «گفتمان توسعه» سوق دهم.

به عقیده من اگر این تغییر گفتمان روی دهد، هم به معیشت مردم کمک می کند، هم ضامن ارتقاء شاخص های فرهنگی، اجتماعی و زیست مردم استان و حوزه انتخابیه بنده است. جدای از این، موارد اجتماعی منطقه نیز مورد توجه جدی بنده می باشد.چ

اگر بخواهید مصداقی تر در این خصوص توضیح دهید، در حوزه جنوب استان باید چه تغییری صورت بپذیرد؟

مقوله پیشرفت عمدتاً تک بعدی است. مثلاً صنعت نفت در حوزه جنوب پیشرفت بسیار زیادی داشته، ولی توسعه همه آیتم ها را در نظر می گیرد و نه فقط یک موضوع را که در این زمینه نقص و کمبود جدی داریم. بنابراین اگر گفتمان صنایع ما به گفتمان توسعه مبدل شد، برای ابعاد دیگر فعالیت شان از فلزهای پارس جنوبی، پساب های صنعتی، توجه به محیط پیرامونی و مسئولیت های اجتماعی شان حرکت های جدی تری شاهد خواهیم بود و به امید خدا من هم این تغییر گفتمان را در حوزه قانون گذاری و اجرا دنبال می کنم.

این دوره امیدوارتر از دوره قبل بودم

شما سابقه نفر دومی در انتخابات دوره قبل تر در همین حوزه را دارید. این بار چقدر پیش بینی می کردید انتخاب شوید؟

من ارتباط خوب و صادقانه اي بامردم  داشته و دارم، خود را از جنس مردم می دانم و به آنها به عنوان پلكان نگاه نمي كنم، اخلاقم با مردم اخلاق سياسي یا انگيزه هاي راي گيري از آنها نبود، بلكه با مردم چنان هستم كه درد مشترك با آنها احساس مي كنم. روی همین اساس وقتي رنج ها، دردها و آلام اين مردم را احساس كنيم، انگيزه بالاتري براي بهتر خدمت كردن وجود دارد.

واقعیت این است که از ابتدای حضور رسمی در صحنه، چشم هاي پراميد و صميمانه ای مي ديدم و طپش قلب هایی را مي شنيدم که باعث شد از زمان ثبت نام تا روز اعلام نتايج با ايماني كه به مردم داشتم خود را منتخب آراي آنها ببینیم و به لطف الهی و با اعتماد مردم این موضوع تحقق یافت.

واکنش الماسی به گمانه زنی درباره احمدی نژاد بودنش

در انتخابات مجلس نهم که نفر دوم جنوب استان شدید، شما را به حامیان دولت قبل و مثلاً کاندیدای مقبول جریان احمدی نژاد و مشایی منتسب می کردند، در عوض این دوره نامزد مورد حمایت جبهه اعتدال شدید. شاید همان گمانه زنی های دوره قبل هم باعث شد تا بخشی از اصلاح طلبان در خصوص حمایت رتشکیلاتی از شما مردد شده و نهایتا از کاندیدای دیگری حمایت نمایند. چون در فضای سیاسی این موارد مطرح می شد و تاکنون پاسخی بدان داده نشد، تمایل دادیم دیدگاه خودتان را جویا شویم.

ابتدا اینکه تلاش کنیم از انگ و برچسب زدن به يكديگر فاصله بگيريم و با احترام به هم، رفتار كنيم. امروز هم از فضای انتخابات فاصله گرفته ایم و باید تمرکزمان بر خدمتگزاری در این عرصه باشد. با این حال در خصوص برخی بداخلاقی های انتخاباتی باید بگویم بنده در دوره نهم مستقل وارد صحنه شدم و این دوره نیز چنین بود؛ ولی در این دوره مورد حمایت حزب اعتدال و توسعه قرار گرفتم که با باور و رفتارم همخوانی داشته است.

صراحتا عرض می کنم باورم اعتدال و ميانه روي است و این نگاه را از زمان دانشجویی در دانشگاه خلیج فارس تا مسئولیت هایی که داشته ام، حفظ نموده ام و در مجلس نیز تقویت خواهم کرد. اگر امروز هم دولت اصول گرايي بر مصدر قوه مجريه بود مي بايست تلاش كنيم حق و حقوق مردم را با همین مشی يادآوري و پيگيري نمايم؛ هچنان که در خصوص دولت اعتدال هم که بسیاری از رویکردهای کلان آن را قابل دفاع می دانم، همین نگاه را دارم.

شاید مسئولیت گرفتن شما در دولت قبل به عنوان مدیر مشارکت های مردمی بهزیستی کشور، این گمانه را پیش آورده که ناشی از حمایت های سیاسی بوده و حضورتان در انتخابات دوره قبل که به نوعی با سکوت اصلاح طلبان همراه شد، چنین تعابیری را پیش اورد. دیدگاه خودتان در این خصوص چیست؟

اگر موفقیتی هم برای من رقم خورده باشد، ابتدا لطف الهی و دوم پشتکار و لیاقت خودم می دانم، نه اینکه به طرفه العینی بخواهم جهشی در سیستم اداری و شرایط سیاسی داشته باشیم که امروز بخواهیم در پی کشف چرایی آن باشیم. من سلسله مراتب اداری را از استان و تهران از رده کارشناسی به صورت پله به پله طی کرده ام و در مسئولیتی هم که به من واگذار شد، به دلیل دشواری های این جایگاه که ناشی از ارتباط با افراد کم بضاعت و دارای مشکلات عدیده، بسیاری از کارشناسان هم رده بنده حاضر نبودند آن را بپذیرند و من پذیرفتم.

ضمن اینکه سازمان بهزیستی هم در تمام این سالها که سیاست زدگی و رفتارهای غیرمعقولانه بر کشور سایه گسترانده بود، همیشه به دور از حاشیه ها کار کرد و امروز هم اینگونه است، از این رو نگاهها و انتصابات سیاسی در آن کمترین ورود را داشته است. درباره ورود به انتخابات دوره قبل هم بصورت مستقل بوده آثار آن موجود است.

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1ageu82631cvh1ji5mp8a2514e9k.jpg

اولویتم عضویت در کمیسیون انرژی

کمیسیون مورد علاقه شما برای مجلس دهم چیست؟

با نگاه ژئوپلتيك به منطقه و همچنين استفاده از فرصت ها و مواهب ذاتي، كميسيون انرژي زمينه بيشتري براي  تعامل و خدمتگذاري دارد و قاعدتا سنخيت خيلي زيادتري هم با حوزه انتخابيه اينجانب دارد، از این رو تلاش مي كنم با ورود به كمیسيون انرژي از همه ظرفيت هاي آن براي تغییر گفتمان پیشرفت به توسعه استفاده كنم.

به نظر می رسد با وجود مرتبط بودن تخصص و سوابق تان با کمیسیون اجتماعی، ولی خواست و نگاه مردمی زمینه ساز توجه به کمیسیون انرژی شده است.

البته همانطور که گفتید، تخصص و مسئولیت های قبلی ام به کمیسیون اجتماعی بیشتر مرتبط است ولی خواسته مردم حوزه انتخابیه، عمدتا حضور نمایندگان شان در کمیسیون انرژی به عنوان یکی از جایگاههای مهم تصمیم سازی مجلس است و بنده به خواسته آنها احترام می گذارم و در این زمینه تلاش می کنم.

رای شهرستان ها در نگاهم تاثیر ندارد

شما متولد جم هستید و بیشترین رای خود را از این منطقه کسب کرده اید، در عوض پایین ترین رای شما در  شهرستان دیر بوده که نفر دوم انتخابات (بردستانی) از آن منطقه است. برای آنکه این شائبه ایجاد نشود نگاه شما به 4 شهرستان حوزه انتخابیه براساس میزان رای تان بوده، چه تدابیری خواهید اندیشید؟

هرگز چنين مباد و نيست. من نماينده تك تك شهروندان ایران، استان و تمام شهرستان هاي جنوبم. نماينده زن و مرد، بزرگ و كوچك، اصلاح طلب و اصول گرا و خواهید دید که تفاوت آرا شهرستان به تفاوت نگاه من نمي انجامد. اميدوارم با كمك تمامي فرهیختگان و سایرین در چهار شهرستان جنوبی استان، بتوانم گام هاي خوبي در بهبود شرايط و توسعه همه مناطق بردارم. قول من انصاف و برابري است و این را در دوره نمایندگی اثبات می کنم.

واکنش به شایعات درباره مسئولیت گرفتن همراهان انتخاباتی

پس از پایان انتخابات، در فضای مجازی خبرهایی مبنی بر سپردن مسئولیت هایی در استان به قیصر صالحی یا برخی دیگر از همراهان موثر شما در انتخابات مطرح می شود. ضمن اینکه برخی می گویند تغییرات فرمانداری های جنوب استان براساس مشورت با شما بوده است. این موضوعات چقدر دقیق است؟

درباره آقای صالحی باید بگویم ایشان با سابقه نمایندگی مجلس از ذخائر منطقه هستند که با درک صحیح از شرایط انتخابات و بزرگ منشی، افتخار همراهی به من دادند، ضمن اینکه ایشان برای حمایت از بنده هیچگونه قول و قراری نگذاشتند. البته بهر مندی از دانش ایشان و همه سرمایه های انسانی استان یعنی قرار گرفتن در مسیر توسعه، با این حال عقیده من این است که اگر بخواهیم لطفی در حق نیروهای انسانی بوشهر کنیم، باید برای مسئولیت گرفتن آنها در عرصه های ملی کمک نماییم. حتی نگاه من به رقبای انتخاباتی ام و نمایندگان ادوار گذشته چنین است و در عرصه مجلس این اعتقاد را نشان خواهم داد.

دیدگاه من این است که سرمایه های انسانی استان را در سطح ملی حمایت کرده و رشد دهم تا بتوانم مدیرانی برای ارتقا بخشیدن استان در عرصه تصمیم سازی های کلان داشته باشیم. در خصوص هماهنگی در خصوص تغییرات و جابجایی ها هم چنین چیزی را تایید نمی کنم.

منتخب جنوب استان در کنار پدر

نگاه شما به تغیرات مدیریتی حوزه انتخابیه چیست و نقش نماینده را چگونه تفسیر می کنید؟

از زماني كه "مونتسكيو" طرح تفكيك قوا را ارايه داده تا امروز، كشورها و جوامعي موفق بوده اند كه اصل تفكيك قوا را به درستي انجام داده اند. بدون شك شرح وظايف قوه مقننه و مسئوليت هاي آن كه نظارت بر قوه مجريه است در صورت بده و بستان ها كمرنگ مي شود. بنابراین رويكردم بيشتر توجه به قوه مقتنه است، اما با توجه به اینکه در تصميم گيري ها و تغييرات با تعامل مي توان به نتايج بهتري رسيد، بنده نیز در جاهایی که نیاز باشد، نظراتم را انتقال می دهم، ولی به اصل تفکیک قوا پایبندم.

به عنوان نامزد مورد حمایت حامیان دولت یازدهم، مواجهه تان با دولت در عرصه قانون گذاری و نظارت چگونه خواهد بود؟   

من يك شهروند اعتدالي هستم و تلاشم حمايت از دستاوردهايي است كه به نفع مردم كشورم است. در جاهايي هم كه دولت اشتباه كند، چه اصولگرا، چه اصلاح طلب و چه اعتدالی، براي تصحيح یا پیگیری آن امور از حق نظارت مجلس حتماً استفاده مي كنم. بنده عملكرد اين دولت را در راستاي منافع ملي و مطالبات عمومي مي دانم، با این حال به عنوان وکیل مردم، از ابرازهای موجود برای پیگیری خواست و مطالبات موکلانم استفاده می برم.

عدم همگرایی نمایندگان استان در مجلس، یکی از دغدغه های همیشگی هم استانی هاست. چقدر خوش بین هستید در مجلس دهم این اشکال کمتر به چشم بیاید؟

اميدوارم؛ مثل مردم اميدوار ايران! دلیلی برای بدبینی نمی بینم، ضمن اینکه همیشه از افرادی بوده ام که می گفتم چرا 4 نماینده استان همدلی و همگرایی ندارند و در کنار هم نیستند. در این دوره تفکر سه منتخب و قطعا نگاه منتخب دیگر در خصوص توسعه نزدیک است و تلاش خواهیم کرد با همگرایی موثر، از ظرفیت های همدیگر در پیشبرد امور استان کمک بگیریم.

نماینده ای فعال خواهم بود نه پیرو

یکی از انتقاداتی که به نمایندگان زن مطرح می شود، این است که منفعل هستند، خصوصاً در حوزه مسائل زنان. چقدر امیدوارید به عنوان نماینده برخواسته از زنان در برآورده کردن خواسته های آنها موفق باشید؟

من قبل از اینکه نماینده حوزه انتخابیه باشیم، نماینده بانوان ایران هستیم که از جنوب انتخاب کرده اند و تمام تلاشم این خواهد بود که در این زمینه گامهای بلندی بردارم و آنچه زنان حوزه انتخابیه انتظار دارند رقم بخورد. به عبارتی طوری عمل کنیم که در تاریخ حوزه انتخابیه جنوب بنویسند فلان خانم از فلان روستا بلند شد و توانست این خدمات را ارائه دهد. برای دستیابی به این مهم باید نیرویی فعال در مجلس باشم نه منفعل و پیرو؛ چون نماینده یک حوزه انتخابیه مهم کشور هستم و ضرورت دارد مدافع شان و جایگاه موکلانم باشم. انشالله در همین مسیر قرار خواهم گرفت.

به عنوان یک مددکار اجتماعی، مهمترین مشکلات بانوان از نگاه شما چیست؟

مشکل بانوان فراوان است. یکی از آنها هموار نبودن مسیر برای این قشر است، خصوصاً عدم فرصت های برابری که بین زنان و مردان می باشد. مشکلات زنان سرپرست خانوار یا حضانت فرزندان هم جدی ترین چالش های این قشر محسوب می شود و موارد دیگری که ورود به آنها، ساعت ها مباحث تخصصی را طلب می کند، ولی باید براساس اولویت های کنونی، برای کاستن از آن همگرایی خوبی بین مجلس و قوای دیگر شکل بگیرد.

در فرصت مناسب ازدواج می کنم

پرسش پایانی از منتخب جنوب استان که بعضا در ایام تبلیغات هم مطرح می شد، به حوزه شخصی شما ارتباط دارد. آیا در دوران نمایندگی قصد ازدواج دارید؟

اين پرسش ضمن اينكه به دردها و آلام مردم نمي پردازد، بيشتر به حوزه خصوصي اشخاص برمي گردد که ورود به این عرصه معقولانه نيست، منافی حقوق شهروندی بوده و از نگاه دين مبين اسلام منع شده است.البته این پرسش شما را ناشی از حسن نیت رسانه «خلیج فارس» به عنوان نماینده افکار عمومی می دانم و باید بگویم انشالله به ياري خدا سنت حسنه و نيك پيامبر را پاس مي دارم و در فرصت مناسب اقدام خواهم نمود.

در پایان، خوشحال می شویم نظرتان را درباره کلمات زیر بدانیم.

اولویت تان در مجلس: تقويت گفتمان اعتدال، كمك به توسعه استان، پیگیری کاهش بيكاري، توجه به محيط زيست و توانمندسازي زنان
مجلس دهم: مجلس اعتدال، پارلمان توسعه
جم: ديار ادبيات و شعر
دیر: آباد مظلوم
کنگان: مردمان خوب و با صفا
عسلویه: قلب اقتصاد ايران
اسماعیل تبادار: استاندار عمران و آبادي
رسانه: به ضرورت شان اعتقاد راسخ دارم
قیصر صالحی: ذخیره سياسي جنوب
عسکر جلالیان: مديريت بالا
حسین بردستانی: رقيب محترم
برجام: عبور از سختي ها، مسير توسعه
ظریف: لبخند ديبلماتيك و دانشمند ديپلماسي
روحانی: رييس جمهور اعتدال
مشایی: مشاور احمدي نژاد
موسیقی محلی: سفير فرهنگي استان
علی مطهری: شجاع
پورفاطمی: نجيب، بزرگوار و مردمدار
اصلاحات: ضرورت
اصولگرا: اصول را بايست پاس داشت
احمدی نژاد: زيان
شیخ موسی احمدی: رقيب محترم
صداوسیما: بايستي متعلق به همه آحاد كشور باشد و از برخوردهاي جناحي و حذفي پرهيز كند.
شبکه مجازی: عصر كنوني

 

منبع:خلیج فارس

[کد خبر:AJ14815]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

-15 # نرگس 1395-01-30 08:29
احسنت به ابجی سیکنه 8)
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+20 # مرجاني 1395-01-30 11:54
الماسي متاسفانه خيلي زود به راه كج رفته است. او خود را اصلاح طلب ميداند در حاليكه 95 درصد كسانيكه به ايشان راي دادند نميدانند اصولگرايي و اصلاح طلبي چيست. الماسي فكر ميكند دختران هاشمي برايش راي جمع كردند.
الماسي اگر از احمدي نژاد بدش ميامد چرا دور قبل اعلام نكرد. اين نشان ميدهد كه در تفكرات سياسي خود هم استقلال ندارد.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+16 # مخبر الدوله 1395-01-30 12:03
آنچه در عمل اتفاق افتاده با این گفته ها در تضا و تناقض کامل است. گروهی اقلیتی که بر تمام خطوط فکری و اعتقادی و مشی سیاسی خانم الماسی مسبلط شده اند به راحتی و با زرنگی و زیرکی و رندی هرچه تمامتر همه امورات اورا به دست گرفته اند. خانم الماسی خواسته یا ناخواسته وارد راهی شده شده که قطعا عاقبت به خیری ندارد. امثال آقایان کنگانی و صالحی که واقعا ورشکستگان سیاسی و سکته کرده های عالم سیاست بودند و مدتها بود در کمای سیاسی فرو رفته بودند بعد از اینکه کاملا به پیروزی الماسی امیدوار شدند با چند نفر دیگر از همپالکی ها و هم مشربان سیاسی خود در جم بهترین فرصت را برای احیای مجدد خود به دست اوردند و در بهترین حالت ممکن بیشترین ماهی را از این آب گل آلود صید کردند و جای تعجب است که چگونه خانم الماسی متوجه این قضایا نیست. این ورشکستگان سیاسی و ناامیدانی که حتی اندک اقبال عمومی قبلی در بین مردم را هم از دست داده بودند با این ترفنذ کم نظیر به بازسازی خود پرداختند و بدون حتی یک درصد هزینه کردن به منفعت صددرصدی دست یافتند و حالا هم به کل ایشان را مصادره و تحت سیطره خود درآورده اند. اینها دلسوز الماسی نبوده و نیستند و نخواهند بود و حیف است که الماسی نجیب و شریف و مردمی اینگونه بسوزد و نابود شود پس بر دلسوزان واقعی اوست که سریعا اورا از این ورطه هولناک نجات دهند زیرا الماسی پاک و شریف است و هیچ آلودگی سیاسی و اخلاقی و اجتماعی ندارد و فقط فریب خورده است. البته لازم است خودش نیز کمی اندیشه کند زیرا یک فرد معمولی هم به راحتی می تواندمتوجه این قضایا بشود و نیاز به مهارت و تخصص و دانش بالایی نیست که اگر هم باشد خانم المسی واجد همه آنها ست
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+18 # کامبیز 1395-01-30 12:29
خانم الماس اینقدر بلند پرواز نباش ..تو هم چهار سال دیگر به همان بلایی مبتلا خواهید شد که جلالیان مبتلا شد ..نمیدونی که اوضاع انچنان که فکر می کنی مساعد نیست با گذدشت دوسال از نمایندگی متوجه خواهید شد..اگر گفتی که با شیوه پورفاطمی رفتار خواهید کرد بدان و بدان که پورفاطمی صرف سید بودنش رای می گرفت که دا را شکر شما سید نیستید... و یک نکته احمدی نژاد زیان نبود چون بارها مورد تمجید مقام معظم رهبری قرار گرفت اگر زیان بود مورد استقبال وسیع مردم در شهرهای امل و بجنورد قرار نمی گرفت ...پس اسیر اطرافیانت نشو که فردا روز با بازگشت احمدی نژاد پشیمان خواهی شد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+17 # جمی 1395-01-31 07:53
خانم الماسی ، شما که در سفرهای استانی به عنوان کارمند نهاد ریاست جمهوری همراه احمدی نژاد بودین و افتخار می کردی و ضمنا دوره قبل هم از حمایت باند احمدی نژاد و دور بری هاش برخوردار بودین نباید بگی احمدی نژاد زیانه!!!!
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+13 # علی آبادی 1395-01-31 11:43
خانم الماسی از دوره قبل تا این دوره تغییر موضع داشتند. متاسفانه دور وبر ایشان ادمهایی با مواضع سیاسی خاص هستند و ایشان توان تصمیم گیری در این خصوص ندارند چرا که خود را وام دار این افراد می داند.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # شهروند 1395-02-05 08:37
احمدی نژاد = یوزارسیف زمان
روحانی نژاد = طبل ...
اصلاحات =چ ....
ظریف = داستان ..
عسلویه = مصادره ذخایر بوشهر ، غارت اموال محرومان ، آلودگی دریا
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # محسن 1395-02-05 10:52
هجمه و حمله به لیدر یک خط فکری و داعیه دار اعتدالی بودن، کاملا عمل شما با گفتمان شما در تضاد است خواهر خوب من ، برای خودم متاسفم که به شما رای دادم ، ای کاش اسیر خطوط سیاسی و افراد سهم خواه نمیشدی ، ای کاش همان دختر ساده و نجیب و پرانگیزه باقی می ماندی، به هر حال من همیشه دعاگوی تو خواهم بود خواهر خوب من ولی نگرانتم ، تو که نتوانستی بین گروههای سیاسی و افراد اخلاق مدار و جماعت باسواد جای پایی باز کنی چطور میتوانی در طول چهارسال از حقوق حقه ما دفاع کنی
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب