00005555566644322.jpg

آینه جم ،  آیین روز جهانی کار و کارگر در منطقه ویژه پارس با حضور قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی،‌مدیرعامل منطقه ویژه پارس،فرماندار عسلویه و مدیران عامل شرکت های مستقر در منطقه ویژه پارس برگزار شد.

به گزارش آینه جم،  قائم مقام وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در امور بین الملل در این آیین با تقدیر از تلاشگران ایران اسلامی در منطقه ویژه پارس گفت:امروز از طرف وزیر کار ماموریت دارم تا ضمن عرض خدا قوت،روز جهانی کار و کارگر را به کارکنان و کارگران سرافراز ایران اسلامی در این منطقه ی عظیم صنعتی و اقتصادی تبریک و تهنیت بگویم.

دکتر محمدتقی حسینی افزود:‌امروز افتخار دارم که در جمع کارگران در عسلویه حضور یافته ام، بدون شک منطقه کاری عسلویه در حوزه تولید و کار منطقه ای ویژه و منحصر است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه روز جهانی کار و کارگر فرصت و بهانه ای است تا  از تلاش های کارگران تقدیر شود  گفت: این روز علاوه بر اینکه عامل انسجام دوستی ها و مودت است باعث می شود تا کارگران و کارفرمایان در کنار یکدیگر به آنالیز و ارزیابی  از خود بپردازند.

قائم مقام وزیر کار در ادامه ی سخنان خود به دیدار چندروز قبل کارگران با مقام معظم رهبری اشاره کرده و گفت: این دیدار و بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری باعث شده است کارگران با انگیزه و روحیه ای مضاعف به کار و تولید مشغول شوند.

دکتر حسینی با اشاره به وضعیت کنونی اقتصاد و تولید کشور خاطرنشان ساخت: کارگران ایران اسلامی در سخت ترین شرایط در زمان هشت سال دفاع مقدس و در زمانی که کشورهای ظالم بی رحمانه از ابراز تحریم و تهدید برای ضربه زدن به تولید و اقتصاد کشور استفاده می کردند اما آنان با تمام وجود تلاش کردند و هیچگاه اجازه نداده اند تولید در لحظه ای کشور متوقف شود و امروز نیز این کارگران هستند که با امید به روزهای درخشان آینده که بدون شک اجرای کامل برجام و توافق هسته ای در آن نقش آفرین است ، به کار و تلاش خود ادامه دهند.

مراسم روز جهانی کارگر 17

در این آیین فرماندار شهرستان عسلویه نیز با تبریک روزجهانی کار و کارگر گفت:تلاشگران عرصه اقتصادی در این منطقه در توسعه اقتصادی و ثروت ملی نقشی بی بدیل ایفا می کنند.

عبدالله نادری آرامش و امنیت ایجاد شده در حوزه کار و کارگری در این منطقه که با همدلی و همراهی دستگاههای متولی و شرکت های فعال در منطقه ایجاد شده را در کشور بی نظیر برشمردند و گفتند: علیرغم برخی کمبودها در این حوزه خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده کارگران در این منطقه با آرامش خاطر مشغول فعالیت هستند.

مراسم روز جهانی کارگر 14

سرپرست کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه پارس نیز در این آیین با تشریح عملکرد فعالیت های این مدیریت طی یکسال گذشته گفت: در سال 94 در راستای تحقق حق و حقوق و ایفای مطالبات کارگری در حوزه مرجع حل اختلاف این مدیریت قریب به 4هزار پرونده تشکیل و منجر به صدور رای شده بود که در این آراء که اکثریت آنها قطعیت یافته و اجرایی شده است کارگران به حق و حقوق خود رسیده اند.

احمدی پور تصریح کرد: در حوزه بیمه ی بیکاری 2700 پرونده تشکیل شده است که نیمی از آنها به منظور دریافت بیمه بیکاری تایید نهایی شده اند و جهت دریافت پرداخت مقرری به تامین اجتماعی معرفی شده اند.

وی برگزاری 75 جلسه توجیهی جهت آشنایی شرکتها با مبحث سازش ، صدور و اعطای 30 حکم نمایندگی کارگران در کارگاهها صدور قریب به 89 پروانه کار ویژه متقاضیان کار اتباع بیگانه ،‌600مورد تنظیم گزارش کارشناسی حوادث ناشی از کار ، 126 مورد بازرسی حقوقی و... گوشه ای از عملکرد مدیریت کار و خدمات اشتغال در راستای صیانت حقوق کارگران محسوب می شود.

مراسم روز جهانی کارگر 12

مدیرعامل منطقه ویژه پارس با تبریک روز جهانی کار و کارگر در جمع کارگران شاغل در منطقه ویژه پارس گفت: کارگران پیش قراولان توسعه در پایتخت انرژی کشور محسوب می شوند.

 مهندس یوسفی با اشاره به نقش کارگران در توسعه و پیشرفت همه جانبه گفت: نقش کارگران در توسعه برهیچ کس پوشیده نیست و براساس آنچه در روایات و احادیث دینی ما نیز آمده است این قشر از جامعه در اسلام از جایگاه خاصی برخوردار بوده اند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس کار در پارس جنوبی را به تعبیر مقام معظم رهبری جهادفی سبیل الله برشمرد و تصریح کرد: افزایش برداشت از میدان مشترک گازی پارس جنوبی و کسب دو سال پیاپی رتبه اول صادرات از منطقه ویژه پارس با همت و تلاش صادقانه کارگران شاغل در پایتخت انرژی کشور بدست آمده است.

وی با اشاره به ساماندهی فعالیت های حوزه اشتغال خاطرنشان ساخت: انتصاب ده نفر به عنوان بازرسان ویژه کار از سوی سازمان  نشان از توجه به وضعیت کارگران در منطقه است و این بازرسان با حضور در کارگاهها و اماکن کارگری بصورت دوره ای و متناوب وضعیت کارگران در بخش های حق و حقوق ،‌خدمات رفاهی و بهداشتی را مورد ارزیابی قرار می دهند.
مراسم روز جهانی کارگر 9
یوسفی ساماندهی فعالیت های فرهنگی، رفاهی و اجتماعی و برگزاری انتخابات کارگری را یکی دیگر ازدستاوردهای این منطقه در حوزه حمایت از کارگران برشمرد و گفت: در سال 1394 موفق شدیم با مشارکت کارفرمایان و صاحبان صنایع قریب به 12 مورد انتخابات کارگری برگزار کنیم و نمایندگان کارگران در کمیسیون های مختلف از بین خود این قشر پرتلاش جهت مشارکت در تصمیم گیری های کلان انتخاب شده اند.
مدیرعامل سازمان  منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به اینکه هم اکنون قریب به 55 هزار نفر در صنایع مستقر در منطقه ویژه پارس مشغول فعالیت می باشند گفت: در سال 94 ، قریب به دوهزار نفر نیروی کار به کارکنان و کارگران فعال در این منطقه اضافه شده است که 1500 نفر از این تعداد را نیروهای کار بومی ساکن استان و بقیه نیروهای متقاضی کار از سایر استان های کشور بوده اند.

 تصاویر:

 مراسم روز جهانی کارگر 1

مراسم روز جهانی کارگر 3

مهدی یوسفی مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

مراسم روز جهانی کارگر 18
مراسم روز جهانی کارگر 11
مراسم روز جهانی کارگر 9
مراسم روز جهانی کارگر 4
مراسم روز جهانی کارگر 2

مراسم روز جهانی کارگر 25
مراسم روز جهانی کارگر 24
مراسم روز جهانی کارگر 23
مراسم روز جهانی کارگر 22
مراسم روز جهانی کارگر 21
مراسم روز جهانی کارگر 20
مراسم روز جهانی کارگر 19
مراسم روز جهانی کارگر 17
مراسم روز جهانی کارگر 16
مراسم روز جهانی کارگر 15
مراسم روز جهانی کارگر 14
مراسم روز جهانی کارگر 12
مراسم روز جهانی کارگر 8

[کد خبر:AJ15208]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب