2453970.jpg

آینه جم: با صعود تیم پارس جنوبی جم به لیگ برتر فوتبال، این دغدغه بین اهالی جم وجود دارد که به علت وجود نواقصی در ورزشگاه، میزبانی از این شهر گرفته شود ولی همت همه مسئولان بر رفع این نواقص است.

به گزارش آینه جم: صعود پارس جنوبی جم به لیگ برتر فوتبال باعث گرم‌تر شدن تنور فوتبال در استان بوشهر شده است و موجی از خوشحالی برای میزبانی از لیگ برتر در بین مردم ایجاد شده است و فوتبال‌دوستان استان بوشهر بی‌صبرانه منتظر اولین مسابقه این تیم هستند.

جمی‌ها به حکم کمیته انضباطی باید در اولین دیدار فصل آینده در لیگ در شهر جم بدون حضور تماشاگر بازی کنند که این حکم طبعا خوشایند آنها و البته اهالی فوتبال نیست اما کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران همواره عادت دارد در هفته اول یکی، دو بازی بدون تماشاگر در کارنامه داشته باشد.

اما خبر تلخ‌تر اینکه در صورتی که مسئولان تیم پارس جنوبی جم موفق نشوند در مدت زمان تعیین، ایرادات سخت‌افزاری مربوط به میزبانی خود را برطرف کنند باید در بوشهر از حریفان خود پذیرایی کنند.

تیم  فوتبال پارس جنوبی جم در حالی لیگ برتری شد که در زمینه میزبانی از دیدارهای خود در لیگ برتر با مشکلاتی سخت‌افزاری مواجه هستند، مشکلاتی عمده آنها در ورزشگاه خلاصه می‌شود، مشکلاتی از جمله چمن، نور، رختکن، جایگاه تماشاگران و .... گریبانگیر این تیم است.

به همین دلیل مهلتی از سوی سازمان لیگ به مسئولان این تیم داده شده است تا طی آن تا روز بیستم تیرماه به حل مشکلات خود بپردازند در غیر اینصورت پارسی‌ها مجبورند بازی‌های خود در شهر بوشهر برگزار کنند.

شاید این روزها یکی از مهم ترین دغدغه های مردم جم میزبانی تیم فوتبال پارس جنوبی جم در این شهر است و اگر قرار باشد تیم به بوشهر برود به خاطر بعد مسافتی که وجود دارد مردم این شهر دیگر قادر نخواهند بود بازی‌های تیم فوتبال پارس جم را از نزدیک به تماشا بنشینند.

چمن، نور و رختکن‌ها مناسب نیست

مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر شب گذشته بعد از بازدید امکانات ورزشگاه جم گفت: اگر باشگاه پارس جنوبی جم تا ۲۰ تیر نتوانند مشکلات را حل کند و تا این زمان به شرایط مطلوب نرسد، بازی‌های خانگی پارس جنوبی در شهر بوشهر برگزار می‌شود.

سعید فتاحی تاکید کرد: در هفته سی‌ودوم لیگ دسته اول به شهر جم آمدم که در آن بازی به شرایط میزبانی توجه زیادی نداشتم و به بازی توجه کردم، اما زمانی که برای بازدید از امکانات ورزشگاه آمدم، متوجه شدم اینجا اوضاع خوبی ندارد.

وی افزود: برای چمن ورزشگاه قول‌هایی دادند اما شرایط نور ورزشگاه اصلاً خوب نیست، نور استادیوم برای تمرین هم خوب نیست، چه برسد به بازی، دغدغه ساخت رختکن برای دو تیم و تیم داوری، سالن کنفرانس، جایگاه‌های VIP و خبرنگاران را هم داریم اما مسئله اصلی ما، چمن ورزشگاه، نور و رختکن است که قول ساخت رختکن‌ها را دادند.

مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر تصریح کرد: موارد فوق را به صورت کتبی به باشگاه پارس جنوبی جم تذکر می‌دهیم و ۲۰ تیرماه، بررسی نهایی را انجام می‌دهیم، چون تا آن زمان قرعه‌کشی لیگ برتر انجام شده و تکلیف میهمانی و میزبانی تیم‌ها مشخص شده است. اگر در آن زمان ورزشگاه جم شرایط مناسب را داشته باشد، خدمت مردم جم خواهیم بود و بازی‌های خانگی پارس جنوبی جم در این شهر برگزار خواهد شد وگرنه طبق قانون، دیدارهای خانگی پارس جنوبی باید در مرکز استان (بوشهر) برگزار شود.

در پایان بازدید شب گذشته، نشستی با حضور نمایندگان فدراسیون فوتبال و فرماندار شهرستان جم در خصوص تمهیدات لازم برای برگزاری مسابقات لیگ برتر در شهر جم صورت گرفته شد.

نواقص رفع می‌شود

فرماندار جم با بیان اینکه هر موفقیتی در حوزه فوتبال جم مرهون همدلی و همراهی همه مردم و مسئولان است گفت: برگزاری مسابقات تیم پارس جنوبی جم در لیگ برتر در جم در کنار انتخابات، اولویت اول من در شهرستان است.

فتح الله نوروزی تصریح کرد: استاندار بوشهر، مدیران نفت و گاز، متولیان ورزش شهرستان، هواداران جم، استان بوشهر و شهرستان های جنوب کشور حامیان تیم پارس جنوبی جم هستند.

وی افزود: از تمام ظرفیت شهرستان برای آماده‌سازی برگزاری رقابت‌ها در جم بهره خواهیم برد و با توجه به پیشینه برگزاری رقابت‌های خانگی تیم فوتبال پارس جنوبی جم و برنامه‌ریزی دقیق انجام شده، اولویت اول و آخر ما در برگزاری مسابقات، شهرستان جم است.

فرماندار جم خاطرنشان کرد: ورزشگاه جم از کیفیت خوبی برخوردار است و از ورزشگاه‌های خوب کشور است و قطعا با رفع برخی نواقص، می‌توان از این ظرفیت در میزبانی‌های مهم نه تنها در لیگ برتر بلکه در سطوح بالاتر نیز استفاده کرد.

نوروزی ابراز امیدواری کرد: امروز در حوزه ورزش در دولت تدبیر و امید جهش بزرگی در جم رخ داده است و پارس جنوبی جم در این نشاط اجتماعی تاثیرگذاری بالایی داشته و خواهد داشت و نباید این نشاط اجتماعی و حیات ورزش در شهرستان و استان تضعیف شود.

وی تاکید کرد: جم در عرصه اقتصاد کشور، با میزبانی چندین هزار خانوار عزیز صنعت نفت و قرار گرفتن به عنوان مرکز استراتژیک تولید کشور استحقاق بیش از این ها را دارد و معتقدم با هماهنگی و همراهی بسیار مطلوبی که در وزارت نفت و شهرستان وجود دارد هر نقصی رفع خواهد شد.

فرماندار جم گفت: در بحث امنیت ورزشگاه همانگونه که در مسابقات لیگ یک و برگزاری باشکوه جشن قهرمانی شاهد بودیم تدابیر لازم اتخاذ شده و در مسابقات آتی به دلیل حساسیت مسابقات با برنامه ریزی دقیق تر شاهد فضایی با آرامش بالا خواهیم بود و باز هم تاکید می کنم اولویت اول و آخر برای میزبانی، جم است و انتظار داریم با فضای بسیار خوبی که در جم و استان وجود دارد نگاه مثبت در سطح فدراسیون در خصوص میزبانی جم تقویت شود.

بازی‌های پارس جنوبی در جم برگزار می‌شود

مدیر عامل باشگاه پارس جنوبی جم در گفت‌وگو با خبرنگار آینه جم گفت: بازی‌های پارس جنوبی در جم برگزار می‌شود  و هیچ نگرانی نسبت به این مسئله وجود ندارد.

بهرام رضاییان گفت: کارشناس چمن از زمین بازدید کرد و به‌زودی اقدامات جدی برای بهبود وضعیت چمن انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین دستاورد قهرمانی تیم پارس جنوبی جم در رقابت‌های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه‌های کشور شادی مردم بوده است و خوشحالیم از اینکه توانستیم باعث غرور و بالندگی هزاران مردمی شویم که در جشن قهرمانی حضور داشتنند.

رضائیان گفت: طبیعتا نیت ما از حضور در فصل آتی لیگ برتر نیز کسب نتایج در خورشان است و البته پیش‌تر با حمایت وزارت نفت و منطقه ویژه پارس حضور شایسته‌ای در دیگر رشته‌ها داشتیم و طبیعتا تیم فوتبال ما هم از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

مدیرعامل باشگاه پارس جنوبی جم خاطرنشان کرد: شاید برخی ذهنیت‌ها این طور باشد که حضور ما در لیگ برتر مثل خیلی از تیم‌های دسته اولی یک ساله خواهد بود اما این طور نیست.

وی بیان کرد: شاید پیش از آغاز فصل کمتر کسی فکر می کرد ما به لیگ برتر صعود کنیم و الان هم شاید کمتر کسی فکر کند که ما به دنبال حضور شایسته در بازی‌ها هستیم.

رضائیان گفت: ما باید همه توان خود را به کار گیریم تا شادی مردم منطقه که امروز دلخوشی‌شان تیم پارس جنوبی جم است ادامه یابد.

وی تاکید کرد: به شما قول می‌دهم این تیم صد در صد در ورزشگاه تختی شهر جم به میدان برود. شاید کمبودی در امکانات سخت افزاری ورزشگاه باشد اما قابل رفع است و شرایط به گونه ای است که در هر کاری کمبودهایی وجود داشته باشد اما به هواداران تیم قول میدهم شرایط برگزاری در شهرستان خودمان جم را فراهم خواهیم کرد.

 ساخت ورزشگاه بین‌المللی برای پارس جم

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری امام جمعه بوشهر روز گذشته در نشست با مسئولان تیم فوتبال پارس جنوبی جم گفت: برنامه‌ریزی اصولی و ترسیم هدف گذاری برای آینده، مدیریت اقتصاد و رعایت حفظ جایگاه مربیان و کادر فنی لازمه یک تیم موفق است.

وی افزود: مسئولان تیم پارس جنوبی باید از هم اکنون تیم خود را با ترکیبی از بازیکنان جوان، مستعد با تجربه و بومی آماده کنند تا حضوری بدون دغدغه در لیگ برتر داشته باشند.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: تیم فوتبال پارس جنوبی جم با داشتن ظرفیت‌های بالا باید ورزشگاهی اختصاصی و بین المللی با رعایت استانداردها و امکانات رفاهی داشته باشد تا بتواند حرف اول را در ورزش منطقه و کشور بزند.

امیدواریم که این دغدغه  جدی مردم فوتبال‌دوست جم هر چه زودتر برطرف شد تا طعم قهرمانی پارس جم دو چندان شود و این شور و نشاط ورزشی همچنان در جم ادامه داشته باشد و این تیم پارس جم به سرنوشت تیم‌هایی که سهمیه خود را بدون برنامه‌ریزی به شهر دیگر فروختند و به دسته پایین تر سقوط کردند و منحل شدند، دچار نشود.

[کد خبر:AJ21520]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب