2210149.jpg

 

 

 

استاندار بوشهر: می‌خواهند ۵۰ درصد سهم عوارض آلایندگی پارس جنوبی را به هرمزگان و فارس دهند
 
آینه جم  ➖عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر:
 
 
کارگروهی به ریاست سازمان برنامه و بودجه و دبیری حفاظت محیط زیست برای تعیین میزان سهم عوارض آلایندگی پارس جنوبی و پیشنهاد بهره مندی استان های بوشهر ، هرمزگان و فارس به تناسب میزان آلودگی تشکیل شده است که این اقدام خلاف قانون است.
 
 
تاسیسات پارس جنوبی در گستره ای به مساحت 30کیلومتر استقرار یافته است که از این میزان 14هزار هکتار مربوط به شهرستان عسلویه و 16هزار هکتار نیز در حوزه استحفاظی شهرستان کنگان است.
 
 
 در کارگروه یادشده بدون رعایت نص صریح قانون برخی از شهرستان های استان بوشهر که میزبان صنعت پارس جنوبی هستند و یا در فاصله کمی قرار دارند مشمول تعیین سهم عوارض آلایندگی نشده اند اما شهرستانهایی که در فاصله های 80 و 100 کیلومتری قرار دارند سهم شان از عوارض یادشده تعیین شده است.
 
 
 براساس پیشنهاد کارگروه یادشده سهم عسلویه 36درصد ، استان فارس 28درصد ، هرمزگان 22 درصد و شهرستان جم 14درصد است.
 
 
 باوجود اینکه در 16هزار هکتار از مساحت شهرستان کنگان، تاسیسات پارس جنوبی ( پارس 2) مستقر است سهمش از عوارض آلایندگی تاسیسات یادشده صفر است و شهرستان های دیر و دشتی که در فاصله های 11 و 100 کیلومتری پارس جنوبی واقع شده اند نیز هیچ سهمی از آلایندگی ندارند.
 
 
این درحالی است که استان های فارس و هرمزگان بافاصله های  70تا 80کیلومتری پارس جنوبی درصورت تصویب در مجموع 50درصد عوارض آلایندگی به آنها اختصاص خواهد یافت.
 
 
نماینده ولی فقیه در استان ، نمایندگان مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و همه جریان هایی که دغدغه توسعه استان بوشهر را دارند باید با موضع گیری مانع از اجحاف و ظلمی که در حق مردم در حال شکل گیری است شوند.
 
 
 اگر چنین پیشنهادی تصویب و مبنای قانونی برای پرداخت عوارض آلایندگی پارس جنوبی در سال های آینده شود ظلمی ماندگار در حق مردم این استان است که با هیچ وجدان بیداری همخوانی ندارد 
 
 در نامه ای به رئیس جمهوری تبعات منفی این موضوع مطرح و مصرانه از دکتر روحانی درخواست خواهم کرد مانع از این ظلم آشکار در حق مردم استان بوشهر شوند/ایرنا

 

 

 

[کد خبر:AJ28445]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # بهلول 1398-03-05 17:12
تو خودت حق این مردم رو نخور و ظلم نکن و عدالت رو رعایت کن بقیه پیشکش. گناوه و دیلم و بوشهر چقدر از آلایندگی عسلویه تاثیر می پذیرند که بیشتر از خود عسلویه دریافتی دارند؟ در مورد جم چطور که هم از پالایشگاه فجر جم و منطقه نار و کنگان و هم عسلویه داره آلایندگی رو تحمل می کنه ولی کمترین سهم رو داره. اینها رو چه کسی باید جواب بده جناب استاندار؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!! !
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب