15439153_176.jpg

 

 

آینه جم : مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: مخازن میعانات گازی عسلویه در نزدیکی منازل مسکونی جانمایی شده و طبق پیگیری محیط زیست، باید جابه‌جا شوند.

به گزارش آینه جم ؛ فرهاد قلی‌نژاد گفت: در بازدیدی که امروز از مخازن با حضور نمایندگان شورای اسلامی شهر عسلویه انجام گرفت، پس از شناسایی منبع آلودگی، بررسی‌های لازم انجام شد.

انتشار بوی گاز در عسلویه طی روز‌های اخیر مشکلاتی را برای مردم شهر ایجاد کرده است.

به گفته او  بوی نامطبوع در منطقه سلامتی مردم را تحت شعاع خود قرار داده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: به همین دلیل درخواست دادیم که ستاد بحران شهرستان عسلویه در فرمانداری تشکیل شود که در آن با حضور مسئولان شرکت‌های نفتی و ادارات کل استانی و شهرستانی این موضوع بررسی خواهد شد.

درخواست محیط زیست استان بوشهر از ستاد بحران این است که راهکار‌های چندساعته برای برطرف کردن این آلودگی را در دستور کار خود قرار دهند.

او گفت: محل استقرار مخازن مکانی استاندارد نیست. پیگیری‌های حقوقی نیز از طرف محیط زیست استان صورت گرفته است و طبق دادنامه صادر شده باید این مخازن از این مکان جابه‌جا شود.

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، بارندگی شدید روزهای اخیر در عسلویه  می‌تواند دلیل دیگری برای انتشار این بوی نامطبوع باشد.

قلی‌نژاد گفت: البته این بو به طور مستمر در منطقه وجود دارد که باعث آزار مردم منطقه شده است.

او گفت: لازم است وزارت نفت و شرکت‌های تابعه در منطقه راهکار‌های پیشگیرانه نه فقط برای حوادثی مانند بارندگی شدید بلکه برای هرگونه رخدادی در نظر بگیرند.

[کد خبر:AJ37782]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب