0113vv.jpg

 

آینه جم: مدیرکل استاندارد بوشهر با اشاره به آغاز طرح عیدانه این اداره گفت: این طرح که از ۱۵ اسفند تا پایان تعطیلات نوروزی به صورت سراسری اجرا می شود، 12 صنف و رسته فعالیتی مهم در این ایام را زیر ذره بین قرار می دهد.

به گزارش آینه جم؛ محسن مشتاقی با اشاره به اینکه نظارت بر خدمات توسط استاندارد طی سالیان گذشته مغفول واقع شده، اظهار داشت: طرح عیدانه با هدف نظارت بر کیفیت کالاها و خدمات در مراکزی نظیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای، رستوران‌ها، پایانه‌های مسافربری، فرودگاه‌ها، مراکز اقامتی، میادین میوه و تره‌بار، مجتمع های بین راهی، خدمات قالیشویی و مراکز فروش شیرینی و آجیل در حال اجراست.

وی یادآور شد: آزمون وسایل توزین و اندازه گیری (مثل ترازوی مراکز عرضه کالا) از دیگر اولویت های مورد پیگیری اداره‌کل استاندارد بوشهر در طرح عیدانه ویژه استاندارد برای مقابله با کم‌فروشی است.

مشتاقی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه «مردم دار» به نشانی https://۱۵۱۷.inso.gov.ir گزارش مربوط به تخلفات کیفی در حوزه کالا، خدمات و نهادهای ارزیابی انطباق را اطلاع دهند تا به طور جد پیگیری شده و نتیجه آن به اطلاع مخاطب شکایت رسانده شود.

به گفته وی، بازرسی از طلافروشی های استان و نازل های سوخت نیز به طور مستمر در دستور کار این مجموعه می باشد.

مشتاقی عنوان کرد: با بازرسی از انبارهای سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی استان بوشهر، آخرین وضعیت ۴۰۴ خودرو سبک و سنگین و موتورسیکلت انجام شد که از این تعداد ۱۲۰ خودرو سواری، ۵۰ دستگاه موتورسیکلت و مابفی انواع ماشین‌های راهسازی بوده که برای آنها گواهی استاندارد برای ترخیص و عرضه صادر شده است.

نمایندگی دشتستان طی سال آینده افتتاح می شود

مدیرکل استاندارد بوشهر در پاسخ به سوالی پیرامون وعده سرپرست سابق این اداره درباره افتتاح نمایندگی استاندارد دشتستان در سالجاری بیان کرد: خوشبختانه موانع پیش روی این مهم رفع شده و مکان استقرار نمایندگی و نیروهای آن مشخص شده، تنها مراحل اداری انتصاب سرپرست آن باقی مانده است.

وی ابراز امیدواری کرد تا اردیبهشت ماه سال آینده نمایندگی استاندارد در دشتستان فعال شود که می تواند به سرعت عمل بیشتر برای ارائه خدمات اداری مرتبط با استاندارد اعم از صنعتی یا صنفی در شهرستان منجر شود.

رتبه 5 استاندارد ایران در آسیا

مدیرکل استاندارد استان بوشهر عنوان کرد: ایران بعد از کشورهای چین، ژاپن، کره و هند در جایگاه پنجم آسیا و در رتبه اول منطقه خاورمیانه قرار دارد.

مشتاقی به طرح بازرسی طاها در استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون چهار هزار و ۴۵۴ مورد از کالاهای سطح بازار مورد بازرسی قرار گرفته و نتایج آنها به آزمایشگاه ها ارسال شده است.

وی بیان کرد: همشهریان می توانند با شماره گیری ۱۰۰۰۱۵۱۷ و ارسال کد ۱۰ رقمی پروانه استاندارد از کد پروانه استعلام بگیرند.

[کد خبر:AJ45018]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب