001cfd4.jpg

آینه جم: رییس کل دادگستری استان بوشهر بالا بودن آمار مرگ و میر تصادف خودروهای شوتی یا واژگونی خود آنها را در استان بوشهر نگران کننده دانست و گفت: براساس دستور رییس قوه قضاییه به دادستان ها کالاهایی که وارد استان شده نباید جلوی جابجایی آنها گرفته شود.

به گزارش آینه جم؛ مهدی مهرانگیز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان افزود: پارسال ۴۵ نفر براثر تصادف با خودروهای شوتی یا واژگونی خود این خودروها در استان بوشهر جان خود را از دست دادند که شماری زیادی از آنها مردمی بودند که در مسیر خود و با سرعت مناسب در حال حرکت بودند.

سرقت و مواد مخدر، بالاترین جرم زندانیان

به نوشته ایرنا، این مقام قضایی اضافه کرد: سه هزارو ۱۶۰ نفر در زندان های استان بوشهر حضور دارند که جرم ۲۵درصد این افراد سرقت و ۲۳ درصد نیز مواد مخدر است.

مهر انگیز با بیان نقش مشکلات اقتصادی در زمینه وقوع جرم ادامه داد: بیشترین علتی که خانمها به عنوان دادخواست طلاق اعلام می کنند بیکاری و اعتیاد زوج است.

وی با دعوت از خیرین برای مشارکت در حل مشکلات خانواده های زندانیان گفت: هرچند بسیاری از همسران افراد زندانی برای کمک به معیشت خانواده فعالیت می کنند اما این امر نافی رسالت دستگاههای حمایتی نیست.

جزو استان های برتر در تعیین تکلیف پرونده های مسن هستیم

رییس کل دادگستری بوشهر خبر داد: از مجموع ۲۰ هزار پرونده معوق و مسن در محاکم قضایی استان نیمی از آنها تعیین تکلیف شد که این امر باعث قرارگرفتن بوشهر در شمار پنج استان برتر کشور شده است.

مهدی مهرانگیز در اظهار کرد: پرونده‌هایی که پس از ۶ ماه منتهی به صدور قرار یا رای نهایی نشود در محاکم قضایی پرونده مسن نامیده می‌شود.

وی یادآور شد: با وجود اینکه بسیاری از پرونده‌ها از طریق شورای حل اختلاف پیگیری می‌شود ماهانه ۳۰ هزار پرونده نیز به دادگستری این وارد می‌شود که با تغییرات انجام شده، روند رسیدگی به پرونده ها شتاب گرفته است.

رییس کل دادگستری استان بوشهر افزود: رسیدگی به حقوق عامه در این استان بجد در حال اجرا است و نقش مهمی در ایفای حقوق عمومی داشته است.

رضایت مندی ۸۵ درصدی مراجعان دادگستری بوشهر

رییس کل دادگستری استان بوشهر گفت: نخستین اولویت دستگاه قضایی در این استان مردمداری و جلب رضایت مندی مردم از طریق صدور رای عادلانه است.

مهر انگیز افزود: براساس نتایج سامانه ملی بررسی عملکرد محاکم قضایی استان ها که توسط قوه قضاییه رصد می شود عملکرد دستگاه قضایی استان بوشهر با رضایت مندی ۸۵ درصدی روبرو شده است.

وی اضافه کرد: در این نظر سنجی مردم قدرشناس استان بوشهر هرچند ممکن است رای به نفع آنها صادر نشده باشد اما از اینکه عادلانه رای صادر شده عملکرد همکاران قضایی این استان را ستوده اند

[کد خبر:AJ45057]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب