00211gg5.jpg

 

 

 

آینه جم: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: با توجه به پیش بینی انجام شده و هشدار سطح نارنجی سیلاب در استان بوشهر، ضروری است تا نسبت به رعایت اصول ایمنی در این ایام توجه ویژه شود.
به گزارش آینه جم، علی محمدی به هشدار سطح نارنجی هواشناسی پرداخت و اظهار داشت: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از فردا سامانه بارش باران در استان بوشهر فعال می‌شود
وی اثر مخاطره این سامانه بارشی را آب‌گرفتگی معابر عمومی، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی دانست و بیان کرد: بر اساس اعلام ستاد مدیریت سیلاب وزارت نیرو، سامانه بارشی قدرتمندی سطح گسترده‌ای از مناطق مختلف کشور به ویژه جنوب غرب و غرب کشور را در بر خواهد گرفت.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر افزود: با توجه به گستردگی نواحی متأثر از این سامانه و همچنین بارندگی قابل توجه در استان‌های بالادست حوضه‌های آبریز منتهی به استان بوشهر، این بارش‌ها منجر به بالا آمادگی سطح آب رودخانه‌ها و آب گرفتگی معابر و جاده‌ها خواهد شد.
محمدی به مردم توصیه کرد: سفرهای نوروزی خود را با تعیین زمان، مسیر و مقصد سفر متناسب با فعالیت سامانه بارشی انتخاب کنند و در زمان‌های اعلام شده از تردد و توقف در مسیرها و جاده‌های حاشیه و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند.
وی اضافه کرد: در هنگام بارندگی و سیلاب هر گونه تردد یا ورود به محدوده تأسیسات آبی از جمله سدها، بندها، کانال آبیاری و دیگر سازه‌های ذخیره‌سازی و انتقال آب ممنوع است و عبور از سازه‌های تقاطعی و پل‌های رودخانه‌های سیلابی نیز خطرات فراوانی به همراه دارد.
محمدی با اشاره به فصل کوچ عشایر در نواحی جنوبی زاگرس عنوان کرد: از عشایر زحمتکش درخواست می‌شود تا با مدیریت زمان کوچ و گذر از مسیرهای ایمن و همچنین پرهیز از توقف در حریم و بستر رودخانه‌ها، مسیل‌ها و آبراه‌ها، از بروز حوادث جلوگیری کنند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: امیدواریم تا هموطنان با رعایت اصول ایمنی، سال توأم با سلامتی را پیش رو داشته باشند.
[کد خبر:AJ45060]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب