000000000000000000000006gg.jpg

 

آینه جم: رییس پلیس فتای استان بوشهر از فروش خودروی کارکرده، داروهای لاغری و رهن و اجاره آپارتمان به عنوان جدیدترین شگردهای کلاهبرداران سایبری در استان بوشهر نام برد.
به گزارش آینه جم، سرهنگ مهدی قاسمی اظهار کرد: در تحلیل موضوعات پرونده‌هایی که از طرف مراجع قضائی به پلیس فتا استان از ابتدای سال جاری با عنوان مجرمانه کلاهبرداری سایبری ارجاع شده، مشاهده شد که درصد بالایی از این جرایم با شگرد فروش خودروی کارکرده یا رهن و اجاره آپارتمان در سایت و اپلیکیشن دیوار و بخشی دیگری با شگرد فروش قرص‌های لاغری در صفحات اینستاگرامی صورت پذیرفته است.
رئیس پلیس فتا استان بوشهر اضافه کرد: متأسفانه برخی از کاربران فضای مجازی علیرغم آموزش‌ها و توصیه‌های مکرر پلیس فتا که به انحای مختلف و با همکاری رسانه‌ها اعلام می‌گردد، همچنان فریب کلاهبرداران را خورده و با پرداخت بیعانه یا وجه معامله قبل از تحویل و مشاهده کالا یا موضوع مورد توافق یا ورود به لینک‌های جعلی پرداخت، دچار ضرر و زیان شده‌اند.
وی تاکید کرد: این افراد همچنان جرم کلاهبرداری اینترنتی در صدر موضوعات پرونده‌های مالباختگان مراجعه کننده به پلیس فتا استان بوده، هرچند توفیقات خوبی در کشف و دستگیری مجرمین این حوزه در استان حاصل شده است.
[کد خبر:AJ45873]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب