0000000000000000000000085468.jpg

 

آینه جم-معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تلاش‌ها برای جلوگیری از انتقال پشه آئدس به دیگر شهرستانهای استان بوشهر ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار آینه جم، قاسم برجوئی‌فرد صبح شنبه در همایش آموزشی مقابله با پشه آئدس افزود: بهسازی محیط‌هایی مانند محل جمع شدن آب‌های راکد، لاستیک‌های مستعمل، محل دفن پسماند از اقداماتی است که برای جلوگیری از تخم‌گذاری پشه آئدس باید انجام شود.
وی تصریح کرد: معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای جلوگیری از انتقال پشه آئدس به دیگر شهرستان‌های استان بوشهر تلاش می‌کند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اقدامات خود و همکاری با دیگر بخش‌ها برای جلوگیری از انتقال پشه آئدس به دیگر شهرستان‌ها تلاش می‌کند.
این مقام مسئول بهداشتی هشدار داد: علی‌رغم همه این اقدامات به دلیل رفت‌وآمد زیاد بین شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر، ممکن پشه آئدس به شهرستان‌های هم‌جوار عسلویه و کنگان نیز منتقل‌شده باشد.
برجوئی‌فرد با بیان اینکه هنوز هیچ مورد مثبت بیماری منتقله از این پشه گزارش نشده است، افزود: تمام تلاش دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با همکاری دیگر بخش‌ها این است که از انتقال این پشه به دیگر شهرستان‌ها جلوگیری شود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: بیماری‌های مانند تب دانگ، تب زرد، تب چیکونگونیا از بیماری‌هایی است که ممکن است در شرایطی از طریق گزش نیش پشه آئدس منتقل شود.
[کد خبر:AJ45961]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب