00000000000000000shora1.gif

به گزارش آینه جم، طرح غیرقانونی استانداری بوشهر مبنی بر جذب 12درصد اعتبارات روستاها در استانداری بوشهر، گلایه های فراوانی از مردم و شوراهای اسلامی روستاهای جنوب استان بوشهر در پی داشته است.

از شهرستان عسلویه خبر می رسد از زمان ابلاغ اين مصوبه غير قانوني تا به امروز فرمانداري و بخشداري چندين جلسه بی نتیجه با شوراهاي اسلامی روستاهای دو بخش این شهرستان داشته است.

در این جلسات اکثر شوراهای اسلامی مخالفت خود را با اين طرح اعلام كردند و از هرگونه امضاء و يا تاييد صورت جلسه ارسالی خودداری کرده اند.

شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان عسلویه که منطقه خود را میزبان شایسته پالایشگاه ها و تاسیسات منطقه ویژه می دانند ارزش افزوده را حق قانونی مردم عنوان می کنند و حتی آنان معتقد هستند شوراهای اسلامی روستاها در تمام مسائل ذكر شده در صورتجلسه ارسالی، از زمان پرداخت ارزش افزوده تاکنون، خیلی بيشتر هزينه كردند و خواهند كرد.

یکی از اعضای شورای اسلامی روستاهای عسلویه در گفتگویی با آینه جم با اظهار گلایه شدید از طرح جدید استانداری بوشهر بیان داشت: چرا بايد در عسلويه، حق آلايندگي که يكي از خواسته هاي اصلي و به حق مردم است به فراموشي سپرده شود؟ و حتی هنوز اعتباری به حساب دهياري ها واريز نشدهاست از آن برداشت شود؟

این عضو شورای اسلامی بیان داشت: اکثر شوراهاي اسلامی روستاهای عسلويه با اين طرح مخالفند.

وی گفت: باتوجه به اينكه اين مصوبه در فضاي مجازي منتشر شده است و مردم از آن باخبر هستند چنانچه شوراها امضاء كند اختلافات زيادي در بين مردم و شورای اسلامی به وجود می آید حتی فضای بی اعتمادی مردم و مسئولان نیز افزایش می یابد وبايد شوراها جوابگوي افكار عمومي شوند.

لازم به ذکر است براساس محاسبات اولیه، روستاهای شهرستان عسلویه متضررترین روستاها در طرح فوق خواهند بود.

براساس شنیده ها فشارهای استانداری بوشهر بر شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان های جم، کنگان و عسلویه همچنان ادامه دارد و اکثر شوراهای اسلامی که نمایندگان قانونی مردم در پارلمان های روستایی هستند با این طرح غیرقانونی مخالفند و از امضا یا تایید صورت جلسه ارسالی خودداری می کنند.

لینک مرتبط:

فرار شوراهای اسلامی روستاهای استان از طرح غیرقانونی استانداری/بازرسی کشور ورود کند+عکس

http://s1.picofile.com/file/8227281392/IMG_20151209_WA0010.jpg

 

 

[کد خبر:AJ10642]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+2 # شورا 1394-09-19 11:07
استادندار فکر شمال استان هست
همین مبلغ کم هم از جنوب استان بگیره
اگر این کار کردجنوب استان هم طومار اماده کند جزو استان فارس شود.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # طالب مؤذنی 1394-09-19 13:41
مخالفت کاملا بجایی است.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # کنگانی/محمدی زاده 1394-09-19 14:51
برنامه 12درصد جذب اعتبارات دهیاران با درایت استانداری بعد از اجرا و نهایی شدن، برای شهرها و شهرداری های استان بوشهر نیز اجرا می شود. کنگانی
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # دانشجو 1394-09-19 18:13
کم کم باید با سیاست های سالاری جنوب استان خالی از سکنه گردد .با این الایندگی درختی هم گاشته نشود .
استاندار غیر بوی خیلی بهتر از بومی است.دو صد یاد قبلی یر بومی
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # مهدی زارعی 1394-09-20 09:48
اگر شوراها و دهیاران برای خودشیرینی خود حقوق مردم را اینگونه پایمال نمایند . همین الان استعفا بدن . بابا شما مدافع حقوق ما هستید . و این مصوبه مستلزم جلسه شورا و مردم است . تا تکلیف مشخص شود.


افتاد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # شورای جم 1394-09-20 11:03
رفتار تهدید آمیز و دون شان دولت تدبیر و امید آقای عالی نژاد، توهین آشکار به شوراهای روستایی است. این طرح با هر عنوانی که هست نباید اجرا شود و شوراهای جنوب استان خود نامه اعتراضی خود را در سه موضوع عزل استاندار و مدیر کل سیاسی و نیز لغو مصوبه غیرقانونی و هم چنین حسابرسی ویژه از تخلفات احتمالی استانداری به ریاست جمهوری و بازرسی کل کشور ارائه می دهند.
استاندار بوشهر و مدیر کل امور روستایی باید از مردم عذرخواهی کند
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # شورا 1394-09-20 13:08
نهاد مردمی سورا از هیچ کسی واهمه ندارد و جلویشان خواهد استاد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب