002408.jpg

به گزارش آينه جم؛ حجت الاسلام موسی احمدی در جمع مردم آبدان به بیان عملکرد و پیگیری ها خود در ابتدای ورود به مجلس تاکنون در شهرستان دیّر به ویژه بخش آبدان پرداخت.

ارتقا دهستان آبدان به بخش

نماینده شهرستان های دیّر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی در جمع مردم آبدان اظهار داشت: علیرغم پیگیری های صورت گرفته توسط نماینده سابق مردم در مجلس به دلیل کمبود جمعیت ارتقای آبدان به بخش صورت نگرفته بود که به عنوان مهم ترین مطالبه مردم این دهستان پیگیری ها و نامه نگاری های متعددی انجام دادیم و توانستیم در آخرین جلسه هیأت دولت سابق در مشهد مقدس این خواسته به حق مردم را با همکاری همه مسئولان به ثمر برسانیم.

راه اندازی شبکه دیجیتال

حجت الاسلام احمدی افزود: علیرغم اینکه دستگاههای دریافت کننده شبکه های دیجیتال تا بخش کاکی آمده بود اما جنوب استان از آن بی بهره مانده بود و مردم گلایه می کردند که جایگزین مناسبی برای ماهواره ها نیست و ما خود را مکلف کردیم تا حصول نتیجه از پای ننشینیم و در همین راستا توانستیم بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان در سفری که به همراه لاوری مدیریت وقت صدا و سیمای استان به مرکز کشور داشتیم دریافت کنیم و امروز شاهد دریافت بیش از ۲۰ شبکه داخلی در تمام حوزه انتخابیه باشیم.

مجتمع فرهنگی هنری

وی ادامه داد: نبود سالن اجتماعات در آبدان از دیگر مشکلاتی بود که مردم به ما می گفتند که با نامه نگاری هایی که انجام گرفت کلنگ آن به زمین زده شد و فنداسیون نیز بسته شده و امیدواریم به زودی به بهره برداری برسد و تحولی در فرهنگ و هنر بخش ایجاد نماید.

ایستگاه ۱۳۲ ولتی/ حل مشکل تعرفه برق کشاورزان

احمدی اضافه کرد: افت فشار برق با ایستگاه ۱۳۲ ولتی که در امسال در شهر آبدان بهره برداری شد برطرف و از بچه های همین شهر جهت کار در این ایستگاه استفاده کردیم.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه به مشکل تعرفه برق کشاورزان اشاره کرد و گفت: بارها در تهران و کمیسیون های مختلف به ویژه کمیسیون انرژی از کشاورزان دفاع کردیم و تعرفه کشاورزی را برای برق چاههای کشاورزی مد نظر داشتیم که هر چند به این مهم نرسیدیم اما مانع تعرفه های صنعتی شدیم و یک تعرفه بین این دو ایجاد و در اختیار کشاورزان قرار دادیم.

صادرات گوجه فرنگی و خرید تضمینی

موسی احمدی افزود: در سال ۹۲ هنگامی که مرزها بسته بود دوستان کشاورز تماس گرفتند و با رایزنی فراوان ۱۰ روز توانستیم مرز را باز کنیم تا از افت قیمت گوجه فرنگی در بخش جلوگیری کنیم، بعد از پایان مهلت ده روزه مجدداً کشاورزان تماس گرفتند و تمدید این مدت را خواستار شدند.
نماینده مردم جنوب استان ادامه داد: از مجلس مرخصی گرفتم و شخصاً به سازمان کمرگات رفته و دستور باز ماندن مرز تا ۱۰ روز دیگر را گرفتیم و خوشبختانه مشکل خاصی پیش نیامد.
وی به بسته شدن مرز در حین صادرات در سال ۹۳ نیز اشاره کرد و تأکید کرد: این بار چون مرز از سوی عراقی ها بسته شده بود، راهی برای باز کردن آن وجود نداشت، جلسه های زیاد و متعددی گرفتیم، وزیر جهاد کشاورزی به عراق رفت، در دفتر رئیس مجلس جمع شدیم و رایزنی کردیم و حتی سپاه وارد عمل شد تا از طریق آذربایجان به روسیه بفرستیم اما هیچ راهی وجود نداشت.
احمدی اضافه کرد: در نهایت تعاون روستایی را مکلف به خرید تضمینی کردیم و بالغ بر ۵۰ هزار تن گوجه فرنگی با قیمت ۳۰۰ تومان از کشاورز گرفتند و هزینه حمل پرداخت و به کارخانه های رب گوجه فرنگی ۲۰۰ تومان دادند تا مردم کمتر متضرر شوند.

تأسیس ۲ کارخانه رب در جنوب استان

حجت الاسلام احمدی راه اندازی کارخانه های تولید رب را دیگر راهکار جلوگیری از ضرر و زیان احتمالی کشاورزان دانست و خاطرنشان کرد: با سرمایه داران زیادی رایزنی داشتیم تا اینکه توانستیم نظر یکی از آن ها را برای راه اندازی کارخانه رب در شهرک صنعتی لمبدان جذب نماییم و بزودی این کارخانه با ظرفیت تولید ۵۰۰ تن در روز و قابلیت افزایش تا ۱۰۰۰ تن در روز به بهره برداری خواهد رسید.
وی همچنین از راه اندازی یک کارخانه رب در بخش بردخون خبر داد و افزود: در شهنیا نیز تسهیلات در اختیار نفر بومی قرار گرفته و بزودی شروع به کار خواهد کرد.

شهرک صنعتی کشاورزی برای آبدان و بردخون

احمدی در ادامه اظهار داشت: ۴ شهرک صنعتی کشاورزی برای شمال استان در نظر گرفته بودند که پس از اطلاع اعتراض کردیم و با ارائه مستندات و استدلال های زیادی موفق شدیم مجوز دو شهرک صنعتی کشاورزی در بخش آبدان و بخش بردخون شهرستان دیّر دریافت کنیم.

سایر اقدامات انجام شده و در شرف انجام

نماینده مردم در مجلس در پایان سخنان خود، رفع مشکل سوخت چاه های بدون مجوز، تصویب احداث دو پل هوایی در آبدان در آینده ای نزدیک، کمک های چند میلیونی برای ورزش بخش، اختصاص ۲۰ میلیون تومان برای مکان یک مرکز فرهنگی، دریافت حق نوار مرزی برای فرهنگیان بخش و تعامل با بانک کشاورزی برای همکاری با کشاورزان در تمدید تسهیلات از دیگر خدماتی برشمرد که با پیگیری شورای شهر و مسئولان در حال انجام یا انجام شده است.

[کد خبر:AJ12889]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+2 # ز.ح 1394-11-22 20:45
فقط تواین مطلب حرف از ابدان شده یعنی جاهای دیگه تو این چهارشهرستان وجود نداره ..اقای احمدی مردم اگاه شدن .اگاه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # گرگعلی 1394-11-23 19:25
نظرات رالطفادرج نماییدوگرنه به سایتونگ سر نمی زنیم.معلوم افرادمسءول این سایت دیکتاتوری علم می کنند.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب