آینه جم: مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: این منطقه مصداق اقتصاد مقاومتی است و بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری هدف اصلی در این منطقه جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده است.

به گزارش آینه جم:، مهدی یوسفی ظهر سه‌شنبه در نشست دبیران شورای اقامه نماز وزارت نفت اظهار داشت: در راستای ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی در منطقه ویژه پارس اقدامات خوبی صورت گرفته است و شاهد نتایجج مطلوبی نیز در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تسهیل در زمینه حضور مبلغان و روحانیون اعزامی به منطقه، اضافه کرد: تعالی انسانی در توسعه و پیشرفت پروژه‌ها نقش مهمی دارد و ما در این راستا گام برمی‌داریم و امیدواریم شاهد دستیابی به اهداف مورد نظر باشیم.

مدیرعامل منطقه ویژه پارس به نقش مهم و اثرگذار روحانیون و مبلغان در معرفی ظرفیت‌های پارس جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: مبلغان با استفاده از تریبون‌هایی که در اختیار دارند می‌توانند نقش مهم در انعکاس دستاوردها و فعالیت‌های نظام داشته باشند.

افزایش چشمگیر تولید در پارس جنوبی

وی در ادامه به اشاره اینکه هشت درصد از کل گاز شناخته شده جهان در منطقه ویژه پارس جنوبی قرار دارد، بیان کرد: با تلاش متخصصان داخلی شاهد دستاوردهای بزرگی در صنعت نفت هستیم.

یوسفی با اشاره به طراحی ۲۹ فاز استاندارد پالایشگاهی در خشکی برای برداشت ایران از میدان پارس جنوبی، خاطرنشان کرد: میزان تولید گاز شیرین هر فاز حدود ۲۵ میلیون مترمکعب در روز است.

وی افزود: تا قبل از دولت یازدهم ۱۰ فاز با میزان تولید ۲۷۰ میلیون مترمکعب به بهره‌برداری رسیده بود که در سال گذشته فازهای ۱۲ و ۱۵ و ۱۶ به بهره‌برداری رسید و شاهد افزایش ۱۷۰ میلیون مترمکعبی تولید در این مدت هستیم.

تکمیل توسعه پارس جنوبی تا پایان دولت یازدهم

مدیرعامل منطقه ویژه پارس با اشاره به اینکه پرونده توسعه میدان گازی پارس جنوبی تا پایان دولت یازدهم بسته خواهد شد، اضافه کرد: منطقه ویژه پارس نماد عینی اقتصاد مقاومتی است و بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری، جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده از اهداف اصلی در این منطقه است.

وی با اشاره به نهایی شدن طرح پالایشی سیراف، بیان کرد: عملیات زیرسازی و تسطیح اراضی طرح پالایشی سیراف تکمیل شده است و از تابستان امسال عملیات احداث هشت مجموعه پالایشی در تابستان امسال آغاز می‌شود.

سهم ۶۰ درصدی بوشهری‌ها در اشتغال پارس جنوبی

یوسفی با اشاره به آمار تامین اجتماعی و پرداخت بیمه اشتغال، از اشتغال ۵۶ هزار نفر در پارس جنوبی خبر داد و گفت: طی دو سال اخیر ۶۰ درصد استخدام‌ها به نیروهای بومی استان بوشهر اختصاص یافته است.

وی با اشاره به ساخت ۳۵ مدرسه و ده‌ها خانه بهداشت روستایی، توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها، ساخت و تجهیز بیمارستان و چندین پروژه کوچک و بزرگ، ادامه داد: سازمان منطقه ویژه پارس

[کد خبر:AJ15067]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب