«آینه جم»؛مدیرعامل شرکت جم صنعت‌کاران گفت: یکی از کوره‌های واحد اُلِفین پتروشیمی جم در حال نوسازی است که با در مدار قرار گرفتن آن، ۱۵درصد به تولید الفین این واحد اضافه می‌شود.

به گزارش «آینه جم»؛ واحد اُلِفین پتروشیمی جم در عسلویه ده کوره دارد که یکی از کوره‌های آن با دانش روز در حال نوسازی است و به‌گفته‌ی مسئولان آن، تا پایان بهمن راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت جم صنعت‌کاران دراین‌باره در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: قرارداد نوسازی کوره‌ی 106واحد الفین پتروشمی جم اسفند پارسال با یکی از شرکت‌های چینی با هدف انتقال دانش روزآمدِ این صنعت با اعتبار یک میلیون یورو و برای یازده ماه بسته شد تا با افزایش پانزده درصدی تولید این کوره، سالانه هشت تا ده میلیون یورو برای کشور ارزآوری داشته باشد.

به گفته محسن آتش‌زمزم هم‌اکنون ظرفیت تولید هر کوره‌ی گازی 40تن در ساعت است که با اجرای این نوسازی به 46تن در ساعت افزایش می‌یابد.

طبق برنامه‌ی اجرایی، این کار در 55روز و با تلاش 150نیروی متخصص ایرانی در دو شیفت انجام می‌شود.

آتش‌زمزم اطمینان داده که با اجرای این طرح، دانش جدید کارکرد این کوره‌ها به داخل منتقل شده و متخصصان و مهندسان ایرانی از این پس در تمامی پتروشیمی‌های کشور که دارای واحد الفین هستند می‌توانند این به‌روزرسانی را به انجام برسانند.

الفین از ترکیبات هیدروکربنی است و از آن چهار محصول اتیلن، پروپیلن، بوتادین و بوتیلن به‌دست می‌آید که خوراک‌های اصلی صنعت پتروشیمی هستند.

[کد خبر:AJ27273]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب