آینه جم: مدیر منطقه عملیاتی خارگ خبرهای منتشر شده در پایگاههای خبری استان بوشهر در خصوص آلودگی ساحل کنگان با منشاء نشت نفت از میدان فروزان را تکذیب کرد.

ادعای آلودگی نفتی ساحل کنگان توسط شرکت نفت فلات قاره ایران صحت ندارد

به گزارش آینه جم، علیرضا متعالی در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر آلودگی ساحل کنگان استان بوشهر با منشا نشت نفت از میدان نفتی فروزان؛ با رد این موضوع، بر صحت کارکرد دستگاه‌ها و عدم وجود هرگونه نشتی نفت در تاسیسات این میدان تاکید کرد.

وی افزود: در پی دریافت گزارش‌هایی از اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر مبنی بر وجود لکه نفتی در نزدیکی میدان مشترک فروزان در منطقه عملیاتی خارگ در روز‌های ۱۳ و ۱۹ مرداد، پایش‌های دریایی و هوایی در محدوده نقاط گزارش شده انجام شد و هیچ‌گونه نشتی از تاسیسات دریایی مشاهده نشد.

متعالی گفت: برخی گزارش‌های منتشر شده در پایگاه‌های خبری استان منشا آلودگی نفتی سواحل جنوبی کنگان را بروز اشکال در این تاسیسات دانسته اند که با بررسی‌های دقیق مشخص شد این موضوع صحیح نیست و با اطمینان اعلام می‌کنیم فعالیت عادی عملیاتی بدون هیچ اشکالی در تمامی چند ماه گذشته در این میدان مشترک جریان داشته و دارد.

وی افزود: با توجه به فاصله حدود ۲۷۰ کیلومتری ساحل آلوده شده با تاسیسات دریایی میدان فروزان، الگوی جریان‌های غالب دریایی و تجارب عملیاتی، باید سایر احتمالات را به عنوان منشا آلودگی مورد بررسی قرار داد و معمولا در این‌گونه موارد پس از بررسی مشترک و اطمینان از مستندات موجود، منشا آلودگی اعلام می‌شود.

متعالی گفت: این شرکت به عنوان یکی از فعالان نفتی حوزه دریایی خلیج‌فارس آمادگی همکاری کامل خود را با کارشناسان اداره کل بنادر و دریانوردی برای بررسی میدانی نرم‌افزار‌های مورد استفاده برای مدل‌سازی و ردیابی مسیر حرکت لکه‌های نفتی در دریا اعلام کرده است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

[کد خبر:AJ39634]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب