به گزارش آینه جم خبرنگاران این رسانه در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:
???? نخست اینکه؛ کارمندان خواستار عدالت در پرداخت‌ ها هستند. به گفته آنها، در برخی سازمان های دولتی یا عمومی که از بودجه های عمومی بهره مند هستند، پرداخت ‌های متفاوت در آستانه نوروز و ماه رمضان صورت می گیرد، اما در برخی دیگر حتی مطالباتی مثل اضافه کار و… از ماهها قبل زمین مانده و منتظر تامین اعتبار می باشد. دولت و مجلس تاکنون اقدام موثری برای برقراری عدالت در پرداخت‌ ها نداشته ‌اند.
???? شنیده می شود برخی مدیران یا فرمانداران خود را برای تغییر آماده می کنند. ظاهرا آن دسته از مدیرانی که با واسطه قرار دادن نمایندگان مدیر شده ‌اند یا در انتخابات اخیر نماینده مورد حمایت شان رای نیاورده، تغییر خود را جدی می دانند. گویا این تغییرات در شهرستان ها بیشتر خواهد بود.
???? از مرحله دوم یارانه تشویقی (فجرانه) استقبال کمتری شده است. به نظر برخی، الزام به پرداخت نقدی که معادل همان اعتبار دولت برای خانوار می باشد، با وضعیت اقتصادی خانوار همخوانی ندارد و برخی قید استفاده از این اعتبار را می زنند.
???? شنیده‌ها حکایت از آن دارد که برخی در حال تلاشند تا چند پتروشیمی مستقر در استان بوشهر مسئولیت یکی از تیم های سرخابی پایتخت را برعهده بگیرد. این اتفاق در حالی می باشد که سالهاست فوتبال به عنوان ورزش اول استان بوشهر به دلیل مشکلات اعتباری به قهقراه رفته است.
???? طی یک ماه اخیر، سرقت از منزل در شهرهای استان بوشهر شایع شده است. نکته قابل تامل، فراوانی زمان سرقت ها در اوایل شب و بین ساعات 8 تا 9 می باشد. نیروی انتظامی عمده این سرقت ها را به سارقانی مرتبط می داند که آخرهفته ها یا روزهای تعطیل از استان های دیگر وارد بوشهر می شوند. انتظار می رود با هوشیاری بیشتر شهروندان درباره نگهداری اشیای با ارزش خود و همچنین اثقدامات موثرتر انتظامی و امنیتی، از سرقت های منزل توسط این باندها پیشگیری شود.
???? سوال نماینده دشتستان از وزیر نفت پیرامون کلنگ زنی بیمارستان نفت در شیراز و بی توجهی به استان بوشهر با وجود استقرار صنایع نفت و گاز، به سال آینده موکول شده است. با توجه به تعطیل شدن مجلس از هفته قبل، مقرر شده این سوال در دستور کار کمیسیون انرژی در سال آینده قرار بگیرد. درصورت قانع نشدن نماینده دشتستان از پاسخ وزیر، این سوال ر صحن مجلس مطرح می شود.
???? پرونده قتل یک کادر نیروی انتظامی بوشهر توسط 4 تبعه افغان در درگیری خیابانی که مهرماه امسال رخ داده، در حال طی کردن مراحل قضایی می باشد. گویا متهم ردیف اول و وکیل وی دفاعیات خود را ارائه کرده و باید منتظر صدور حکم نهایی بود.
???? پیامک پرداخت سوم آورده متقاضیان مسکن ملی در برخی شهرها آنها را به تکاپو واداشته است. ظاهرا مبلغ این قسط حدود 100میلیون تومان است که مهیا کردن آن برای برخی متقاضیان در این شرایط سخت است. بسیاری از این افراد تصور داشتند آورده سوم حدود 40 میلیون تومان خواهد بود.
???? در بررسی های دستگاههای مسئول، 3 چالش در مقاصد سفرهای نوروز مورد توجه قرار گرفته که دستگاههای استانی باید نسبت آن آمادگی و برنامه ریزی داشته باشند. این موارد شامل محدودیت کارت سوخت آزاد جایگاههای بنزین، تامین آرد و نان در مقاصد سفر و نابسمانی و کمبود سرویس های بهداشتی اعلام شده است.
???? طی روزهای اخیر مقابل برخی فروشگاههای بوشهر صف برنج تنظیم بازار هم رونمایی شده است. متولی توزیع این اقلام سازمان جهادکشاورزی است و به دلیل محدود بودن مراکز عرضه، مردم جهت خرید برنج گرفتار صف می شوند.
???? عبدالکریم جمیری نماینده بوشهر، گناوه و دیلم با گذشت دو هفته از انتخابات مجلس دوازدهم به سکوت خود پایان داد. در بخشی از بیانیه وی که جمعه شب در گروههای مجازی خود منتشر شد، آمده «گفتنی های بسیاری درخصوص تهمت ها و دروغ های بی شمار و بداخلاقی هایی که در حق این حقیر روا داشته شد وجود دارد که ترجیح می دهم، شیرینی حماسه حضور مردم در انتخابات را با شرح حقیقت ماجرا به تلخ‌کامی بدل نکنم.» گفتنی است غلامحسین کرمی نماینده دشتی و تنگستان که از راهیابی به مجلس آینده بازمانده، پس از انتخابات هیچ اظهارنظر و واکنشی نداشته است.
???? جعفر پورکبگانی منتخب بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس دوازدهم قرار است نشست خبری برگزار کند. پورکبگانی منتظر تایید انتخابات از سوی شورای نگهبان است تا پس از صورت اعتبارنامه اش، در جمع خبرنگاران پاسخگوی سوالات آنها باشد.
????  طی سالجاری تلفات سوانح رانندگی در استان بوشهر 3 درصد معادل 10 نفر افزایش داشته است. قرار است برای کنترل این آمار خصوصا در ایام مسافرت های نوروزی، من افزایش حضور میدانی پلیس، با برپایی ایستگاههای فرهنگی در سطح جاده ها، رانندگان در مسیرهای طولانی ترغیب به استراحت شوند.
???? براساس آمار سامانه های رزرو مراکز اقامتی، بوشهر پرحجم ترین مقصد سفرهای نوروزی معرفی شده است. طبق اعلام سازمان میراث فرهنگی کشور، 260 هزار نفر اقامت برای این ایام در بوشهر رزرو شده است. پس از بوشهر، استان های هرمزگان، مازندران و خوزستان در رتبه های بعدی از نظر رزرواسیون ظرفیت اقامتی برای نوروز قرار گرفته اند.
???? لنج داران استان با اشاره به اینکه مجوز اولین سفر دریایی امسال فقط تا آخر اسفند می باشد، خواستار تمدید این زمان هستند. به گفته آنها، بنادر استان که به عنوان بارانداز کالای ته لنجی شناخته می شود، زیرساخت حرکت همزمان این تعداد شناور در فرصت کم باقی مانده را ندارد، از این رو باید چنین محدودیتی برداشته تا کرایه های حمل و نقل دریایی لنج ها هم بهتر مدیریت شود.
???? گویا رویکرد صداوسیمای بوشهر درخصوص تجمع های صنفی تغییر کرده و برخلاف گذشته به این موارد بی اعتنایی نمی شود. اخیرا تجمع پرستاران مقابل دانشگاه علوم پزشکی و بازنشستگان شرکت مخابرات درخصوص مطالبات شان از طریق برنامه درشهر منعکس و با مسئولان برای ارائه توضیحات تماس گرفته می شود.
???? ایمانیه استاندار فارس گفته: سال آینده احداث آزادراه شیراز- بوشهر آغاز می شود. وی در نشست خبری اش همچنین از آغاز پروژه راه آهن شیراز- اهواز طی سال 1403 خبر داده است.
???? معلمان خرید خدمت می گویند از ابتدای سال تحصیلی فقط حقوق دو ماه آنها پرداخت شده است. برخی از آنها نیز ناچار به رانندگی در اسنپ برای جبران هزینه های زندگی می باشند.
???? کارمندان بوشهر از ساعت ادارات در ماه مبارک رمضان استقبال نکرده ‌اند. آنها معتقدند شروع ساعت کار از 7:45 دقیقه تفاوت معناداری با قبل از این ماه نداشته است و وعده شناور بودن ساعت کار هم چندان مورد توجه واقع نشده است.
???? اسنپ همچنان پیگیر احیای گزینه “عجله دارم” است که اخیرا با تذکر تعزیزات به عنوان گرانفروشی حذف شد. روابط عمومی اسنپ گفته: گزینه «عجله دارم» به واسطه‌ کاربردی بودن و نفع این گزینه برای هر دو گروه (راننده و مسافر) از طریق مذاکرات و جلسات به دنبال اثبات کارکرد این گزینه به دستگاه‌های مربوطه هستیم.
???? دست آخر اینکه؛ بیماران دیابتی بوشهر از کمبود انسولین نوومیکس یا توزیع قطره چکانی آن در داروخانه ها گله مند هستند.
 
* خليج فارس
[کد خبر:AJ45036]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب