00010uy.jpg

 

آینه جم: یکی از محل های اسکان مسافران نوروزی، کلاس های مدارس می باشد که هزینه آن پایین تر از سایر مراکز اقامتی است.
به گزارش آینه جم؛ حضور در مدارس نسبت به برپایی چادر در کنار پارک ها و خیابان مزیت بیشتری برای خانواده ها دارند و برخی امکانات ضروری سفر مثل سرویس بهداشتی و حمام در دسترس تر می باشد، ضمن اینکه امنیت سفر هم بالاتر است.
براساس اعلام مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر، امسال ۴۵۰ مدرسه با 3500 کلاس برای اسکان مسافران نوروزی در استان آماده شد که تا روز قبل از سیزده بدر پذیرای مسافران می باشد.
علی موحدی گفته: سال گذشته 241 هزار نفر در کلاس های درس طی ایام نوروز اقامت داشتند و پیش بینی می شود امسال به 300 هزار نفر مسافر برسد.
اقامت در کلاس درس شبی چند؟
هزینه اقامت در کلاس های درس براساس تصمیم وزارت آموزش و پرورش به استان ها ابلاغ می شود. قیمت ها نیز تابع وضعیت مدرسه و امکاناتی است که برای مسافران دارد.
در این بین، هزینه فرهنگیان یا خانواده های درجه یک آنها برای اقامت در کلاس ها پایین تر می باشد، کارمندان دولتی در مرحله بعد می باشند. افراد آزاد هم تعرفه بالاتری می پردازند.
براین اساس، نرخ اقامت یک شب در بالاترین سطح کلاس از 250 هزار تومان آغاز و به 450 هزار تومان می رسد. این موارد شامل مدارس شبانه روزی یا ویژه ای است که خوابگاه دارند.
پایین ترین قیمت هم برای برپایی چادر توسط خانواده ها در حیاط مدرسه می باشد که نرخ آن برای فرهنگیان 100 هزارتومان، کارمندان 150 هزار تومان و افراد آزاد 200 هزار تومان می باشد.نکته مهم اینکه نرخ های بالا برای خانواده های یک تا 5 نفره است. بابت هر نفر که اضافه می شود، براساس کلاسی که تعیین شده بین 50 تا 100 هزار تومان اضافه می شود.
مدیران مدارس دل خوشی از نوروز ندارند
گفتگوی خلیج فارس با برخی مدیران مدارس حکایت از آن دارد که عمدتا از بکارگیری کلاس های درس برای اقامت مسافران نوروزی دل خوشی ندارند.برخی از آنها معتقدند: نوروز به درآمدی برای آموزش و پرورش منجر می شود، اما برخی امکانات مدارس در زمان حضور برخی مسافران آسیب می یبیند یا تخریب می شود (نظیر تجهیزات ویدئویی کلاس ها) که بعد از بازگشایی مدارس، تعمیر آنها بر دوش مدیران می افتد و آموزش و پرورش هم اگر کمکی کند، با تاخیر زیاد است و گاهی به سال تحصیلی جدید موکول می شود
[کد خبر:AJ45127]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب