به گزارش آینه جم به نقل از  آوای جم همواره از پیشرفت مردم شریف شهرستان جم خرسند و خوشنود است و بدون شک موفقیت های علمی،این خوشنودی را صد چندان می کند،باخبر شدیم آقای مهدی سپهرمنش موفق به قبولی در مقطع دکتری شده اند و به همین مناسبت ترتیب مصاحبه ای را را با ایشان دادیم که به شرح ذیل در اختیار کاربران گرامی قرار می گیرد.

 

ضمن تبریک و تشکر از اینکه دعوت ما را پذیرفتید، لطفاً خودتان را معرفی نمایید.

اینجانب مهدی سپهرمنش متولد 1363 ساکن شهرستان جم- شهر جم دانشجوی دکترای زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه تهران شعبه ی پردیس بین الملل کیش

 

مراحل تحصیلات خود را در کجاها گذرانده‏ اید؟

دوران ابتدایی، راهنمایی و متوسطه خود را در مدارس شهرستان جم و تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را به ترتیب در دانشگاه های آزاد واحد بوشهر و کرج سپری نمودم.

 

چرا رشته زبان و ادبیات انگلیسی را انتخاب کرده اید؟

 

مشخصا  با هدف پیشرفت سطوح علمی و شغلی ومتعاقب آن علاقه و اشتیاق وافری که به این رشته داشته ام انتخاب نموده ام با توجه به استعداد توانایی خویش، نیاز روز زندگی فردی و اجتماعی و همچنین گستره ی ارتباط با دنیای خارج و درک زبان بین الملل به فراگیری این مهم روی آوردم. با این دید که بتوانم منشاء خدمت و مفید برای منطقه واقع شوم.

 

پله های موفقیت از دیدگاه شما چیست؟

شناخت و باور استعداد و ظرفیت های خود، انتخاب صحیح رشته مورد نظر، برنامه ریزی، کوشش وپشتکار، و در راس و آغاز همه ی امور توکل به خدای بزرگ

 

در رسیدن شما به این موفقیت چه کسانی سهیم هستند؟

نقش ممتاز پدر و مادر در هدایت و رهنمود های ارزنده و حمایت های بی دریغ شان و نیز معلمان و اساتید گرانقدری که الفبای چگونه آموختن را به من یاد  دادند دیگر لطف و توجه  بستگان و دوستان که پشتوانه و انگیزه بخش ادامه تحصیل بنده بوده اند در ادامه عنایت بی منتهای باری تعالی که به درگاه او همیشه شاکرم.

دیدگاه شما در خصوص توسعه آموزش زبان در سطح شهرستان جم و توجه به آن چیست؟

قبل از پاسخ به این سوال لازم می دانم به استعداد ها و توانایی های کم نظیردانش آموزان این خطه اشاره کنم  که با باور خویش می توانند به مدارج و موفقیت های دلخواه دست یابند اما در رابطه با گسترش زبان خارجه در شهرستان می بایست چند نکته اساسی مد نظر قرار گیرد: توسعه و تقویت کانون های زبان که خوشبختانه در شهرستان تا کنون قدم های خوبی برداشته شده که جا دارد از موسسان این مراکز تقدیر شود. توجه اولیاء به اهمیت یادگیری زبان خارجه  و نقش آن در پیشرفت و آینده فرزندان خویش با این رویکرد که زبان پل ارتباطی با دنیای بیرون است وتکنولوژی آموزشی نوین این ضرورت عینی و ملموس را به ما یاد آوری می نماید، بی شک موفقیت در هر رشته ای در گرو آشنایی و دانستن این زبان می باشد. رسالت دستگاه های فرهنگی بالاخص آموزش و پرورش در برنامه ریزی و تشویق آینده سازان به عنوان سرمایه های انسانی در گرایش به این مقوله  بیش از پیش حائز اهمیت است. در کنار این موارد، البته تعالی و پویایی بهتر آن در شهرستان عزم عمومی، فرهنگ سازی و همت همراهی سایر مسئولین طلب می نماید.

 

در پایان اگر صحبت خاصی دارید بفرمایید؟

 

در خاتمه بر خود فرض میدانم از همه ی بزرگوارانی که به هر نحو از انحاء با ارسال پیام تبریک مرا مورد لطف و عنایت خویش قرار دادند صمیمانه تشکر نمایم و سلامتی، سعادت و توفیق آنان را در همه ی امور از خدای بزرگ مسئلت دارم.

[کد خبر:AJ3728]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب