3979429489.jpg

آينه جم: زکریا میرزایی ( محیط بان و فعال محیط زیست): دیر زمانی نیست واژه های زیست محیطی چون تخریب محیط زیست(اعم از آلودگی محیط زیست،گردوغبار ،تخریب زیستگاه ،زمین خواری ،کوه خواری و این اواخر ساحل خواری ،) احیاء تالابها ،تنوع زیستی ، کشتار حیوانات و ...خواسته یا ناخواسته وارد قاموس و بازی سیاست و سیاست مردان کشورمان شده است ، تا جایی که اسبابی برای تسویه حسابهای جناحهای سیاسی هم شده است و بالتبع آن  به مجلس شورای اسلامی هم کشیده شده است و نمایندگان محترم مجلس را وادار به نظر و واکنش کرده است و بالطبع قبل از ارائه نظرو واکنش توسط نمایندگان محترم نیاز به مطالعه ،تحقیق و مشاوره نیزدر مورد مسائل زیست محیطی گفته شده را  میطلبد.

و اینکه همان طور که حتماً همگان مطلعند حوزه جنوبی استان بوشهر(با وجود4 منطقه مهم از مناطق چهارگانه سازمان حفاظت محیط زیست(پارک ملی نایبند ،پارک ملی دیر-نخیلو،منطقه حفاظت شده مند و آثار طبیعی ملی کوه نمک جاشک) و وجود دو سایت مهم انرژی پارس شمالی و جنوبی ومخاطرات  زیست محیطی  آنها ، ساحل خواری و کوه خواری در منطقه عسلویه و این اواخر در شهرستان دیر ،آلودگیها و گردوغبار منطقه،و...) موید این نکته را دارد که جنوب استان بوشهر یکی  نقاط مهم و استراتژیکی زیست محیطی کشور می باشد .وبرای همین در این روزهای گرم سیاسی کشور و در این ایام انتخابات ،جا دارد مسائل محیط زیستی ،و ارائه نظر و عملکرد توسط کاندیدهای محترم مجلس شورای اسلامی را جز مطالبات مردم  بدانیم ، پس لازم می دانیم که کاندیدهای محترم به طور شفاف برنامه های  زیست محیطی خود را در کنار برنامه های اقتصادی و معیشتی خود گنجانده و مردم را در انتخاب برتر یاری دهند.

ومردم نیز که خود حتماً واقفند اکنون خیلی از مسائل محیط زیست کشور مانند ،تصویب بودجه سازمان حفاظت محیط زیست کشور به عنوان متولی حفاظت محیط زیست ،ارائه طرح و یا تصویب لایحه های محیط زیستی دولت همگی  از کانال مجلس شورای اسلامی می گذرد پس یادمان باشد باشد که مطالبات محیط زیست را در کنار مطالبات اقتصادی و معیشتی خود بدانیم ودر آخر نوشته خود را با کلامی از مقام معظم رهبری که در تاریخ 17/12/89 فرمودند، به پایان میبرم تا اهمیت محیط زیست بهتر برای همگان دیده شود:

درست است که در شمارش مسائل اساسی کشور، چشمها و نگاه‌ها به سمت اقتصاد، به سمت فرهنگ، به سمت مسائل پولی، به سمت مسائل سیاسی کشانده میشود - معمولاً اینجور است - لیکن اگر با دقت نگاه کنیم، مسائلی که مربوط به زیست انسانی است، بیشتر از آنها اهمیت دارد. سیاست برای چیست؟ اقتصاد برای چیست؟ خدمات گوناگون شهری و کشوری برای چیست؟ اصلاً پیشرفت کشور برای چیست؟ پیشرفت برای این است که انسانها زندگی سالم و مطلوبی داشته باشند. اگر محیط زیست تخریب شد، همه‌ی اینها باطل خواهد شد.اهمیت محیط زیست اینجاست./ ديرنيوز

[کد خبر:AJ13115]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب