0000000000000000000000000006hg57h.jpeg

 

آینه جم-مجمع شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه ویژه پارس با حضور شرکت‌های پتروشیمی منطقه در سالن شرکت پتروشیمی کاویان برگزار شد پیرامون اين جلسه ذکر چند نکته‌ حائز اهمیت است : 
۱- ۹۴ درصد شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس جنوبی از جلسه استقبال کردند که نشان از حضور فعال شرکت‌هاي منطقه در شورای راهبردی است. 
۲-با تصویب مجمع  شورای راهبردی پتروشیمی های مستقر در منطقه ویژه پارس از این پس کميته اجرایی دارای ۹  عضو اصلی و همچنین سازمان منطقه ویژه پارس به عنوان نماینده نهاد حاکمیتی خواهد بود.
۳- تغییر سیاست های شورای راهبردی از شخص محوری به شورامحوری و کمیته محوری از جمله اقدامات خوب و ارزشمند در دوره جدید شورای راهبردی است. 
۴- از سال قبل مبالغ در حساب دستگاه های متقاضی یا ذیحسابی های آن ها واریز می شود تا به راحتی محل هزینه کردها مشخص، شفاف و قابل ردیابی باشد شفافیت در پرداخت ها در اولویت قرار گرفته‌ است موضوعی که مطالبه فعالان اجتماعی بوده‌ است. 
۵- برای افزایش مشارکت دستگاه ها برای عمران و آبادی منطقه  برای احداث پروژه ها ، از محل شورای راهبردی ۵۰ درصد اعتبار و مابقی نیز توسط دستگاه ها تامین می شود
۶-حدود ۹۰ تا ۹۵ درصد از کمک های شورای راهبردی مختص شهرستان های جنوبی استان بوشهر است و در جلسه نیز بر آن تاکید شده است. 
۷- اکثر شرکت ها مدیرعامل حضور داشتند یا نماینده تام الاختیار؛ با رای گيري ۹ عضو کمیته اجرایی انتخاب شدند که شامل پتروشیمی های جم، دماوند، نوری، زاگرس، کاویان، پردیس، آریاساسول، پترو پالایش  کنگان و مروارید است. 
۸- با تصویب مجمع مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس به عنوان نماینده حاکمیت به طور ثابت در جلسات حضور داشته باشد.
۹-در حالیکه يکی از رسانه ها نوشته‌ بود سمیعی‌ مدیرعامل سابق پتروشیمی دماوند در جلسه حضور داشته که‌ پیگیری این رسانه‌ها حاکیست شخصی يا مدیری به نام سمیعی‌ در جلسه‌ حضور نداشته است .
۱۰- بیشتر شرکت‌هاي هلدینگ خلیج‌فارس از جمله‌ نوری و پارس‌ توسط مدیرعامل و نماینده تام الاختیار در جلسه‌ حاضر شدند.
۱۱- خيلی ها معتقدند رويه جديد شوراي راهبردي پتروشیمی های پارس در راستای شفاف سازی و کمیته محوری است و توانسته در این راستا موفق باشد و حتي برخی مدیران شهرستان ها نیز توانسته اند با رويه جديد پروژه های خوبي در شهرستان های خود تکميل کنند .
[کد خبر:AJ46101]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب