0000000000000000000000000000000000000299995.jpg


آینه جم/ ابراهیم قیصری :
يکی از نگرانی هاي اصلي مردم‌ استان بوشهر ، آلودگي هاي زيست محيطی شرکت‌های نفت، گاز و پتروشیمی است. نگراني به حقی که علی رغم مطالبات مردمی و تاکیدات مسؤولان اجرایی تاکنون جدی گرفته نشده‌ است.

 بیشتر شرکت‌هاي منطقه عسلویه آلایندگی هاي خود را نه تنها کمتر نکرده‌ اند بلکه از پرداخت عوارض آلایندگی ( طبق قانون یک درصد درآمد حاصل‌ از فروش) نیز خودداري می کنند.

صنعت هر جا وارد شود قطعا و ناگزیر آلایندگی هایی به همراه خود خواهد داشت اما برخي شرکت‌های منطقه تلاش‌ کرده اند تا در کنار تولید مستمر و کمک به اقتصاد کشور، در زمینه محيط زيست نیز اقدامات موثری را انجام دهند .

پتروشیمی پردیس با مدیران مسئولیت پذیر و آینده نگر خود یکی از شرکت‌های پیشتاز در زمینه حراست از محيط زيست و جنگل‌های حرا است ؛ در روزهایی که فلر برخي شرکت‌ها، آسمان شهرهای جنوبی‌ استان را آلوده کرده‌ اند بايد تقدیری کرد از مدیران پتروشیمی پردیس که ‌ در حفاظت از محیط زیست منطقه اقدامات خوبي داشته اند و سعی نموده اند تا صیانت از آن را در اولویت کاری خود قرار دهند و گل سرسبد اقدامات زیست محیطی پردیس حفاظت و توسعه درختان حرای استان بوشهر است.

جنگل‌های حرا به عنوان یکی از پدیده‌های شگفت‌انگیز و منحصر به فرد ، علاوه بر زیبایی بخشی طبیعی در دل مناطق جنوبي ، نقشی مؤثر در حفظ تنوع زیستی را دارد.

جنگل‌های حرا با ایفای نقش‌های حیاتی در حفظ تعادل اکوسیستم منطقه، از اهمیت زیادی برخوردار است. ریشه‌های درختان حرا مانع از فرسایش خاک و حفظ خط ساحلی می‌شوند. همچنین، این جنگل‌ها زیستگاهی امن برای انواع آبزیان، پرندگان و جانداران کف‌زی هستند و همچنین نقش بسزایی در کاهش‌ آلایندگی هوا را نيز دارد.

حفاظت و مدیریت پایدار این جنگل‌ها، از ضرورت‌های انکارناپذیر برای حفظ تعادل اکوسیستم‌های ساحلی و تالابی در استان بوشهر است و در زمینه صنعت گردشگری نیز اين جنگل‌ ها از مقاصد گردشگری محسوب می‌شود.

شرکت پتروشیمی پردیس به عنوان یکی از شرکت های سبز منطقه عسلویه، از سال 1400 با امضای تفاهم نامه ای با سازمان حفاظت از محیط زیست کشور به عنوان حامی رسمی جنگل های حرا در استان بوشهر معرفی شد و با انعقاد تفاهمنامه مجدد در هفته جاري ، سه سال دیگر نيز برنامه حمایت از جنگل‌های حرا را بر عهده‌ خواهد داشت. رونمایی از تمبر یادبود جنگل حرا به عنوان یکی دیگر از اقدامات ماندگار پتروشیمی پردیس در روزهای اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

000000000000000000000000000890.jpg

 

با این اقدامات که‌ با همکاری محيط زيست استان انجام‌ می‌گیرد، قطعا جنگل‌هاي حرای استان هم حفاظت‌ مي شوند و هم توسعه مي يابد اقداماتی که هدیه مدیران پتروشیمی پردیس برای آیندگان خواهد بود.


از ديگر اقدامات زیست محیطی شرکت پتروشیمی پردیس می توان به جلوگیری از آسیب به خاک منطقه، ذخیره سازي پساب مجتمع در حوضچه های شرکت و انتقال به مجتمع مبین و نصب آنالیزور روی تمامی استک ها براي کاهش آلایندگی هوا است.

پتروشیمی پرديس با اقداماتش الگو شده‌ است و توانسته در زمينه توسعه جنگل‌های حرا اقدامات خوبي داشته باشد و مورد تقدیر مسؤولان استانی و کشوری قرار گیرد.

بدون‌ تردید اقدامات پتروشیمی پردیس در زمینه محيط زيست قابل تقدير و ستایش است و باید همه شرکت‌های منطقه عسلویه از تجارب این شرکت‌ برای حفاظت و صيانت از محیط زیست بهره بگیرند.


گفتنی است پتروشیمی پردیس به عنوان بزرگ ترین مجتمع تولید کننده آمونیاک و اوره در سال های اخیر فعالیت‌های بسیاری در راستای مسئولیت اجتماعی خود و کمک به توسعه جامعه پیرامونی در سه حوزه اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی انجام داده است .

 

 

 

خبر مرتبط:

 

 

 

[کد خبر:AJ46093]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب