آینه جم : تاخیر در تعویض شناسنامه ها باعث گلایه مندی برخی هم استانی ها شده است.

به گزارش آینه جم ؛ درحالی که چندی پیش سازمان ثبت احوال کشور از تعویض 48 ساعته شناسنامه ها خبر داده بود، اما بسیاری از هم استانی ها می گویند تعویض شناسنامه در بوشهر بالای یک ماه زمان می برد!

گفته می شود این اتفاق، طرح ثبت احوال کشور برای تجمیع تعویض شناسنامه ها در 6 نقطه کشور است، طوری که بوشهر و سایر استان های جنوبی هم زیرنظر استان فارس شده اند.

به گفته یک کارشناس، فارس به دلیل جمعیت بالا و تقاضای زیاد برای خدمات تعویض شناسنامه، قادر به اجرای به موقع درخواست سایر استان هایی که معین آنها شده نیست و همین موضوع هم زمینه ساز تاخیر در تعویض شناسنامه بوشهری ها شده است.

برخی پیام های ارسالی به این  پایگاه خبری  پیرامون این مشکل در ادامه می خوانید:

  • دوماهه شناسنامه ما در ثبت احوال مانده و چاپ نمیشه. چرا کسی رسیدگی نمیکنه. دفتر پیشحوان می گفت شناسنامه باید در شیراز چاپ بشه و همین باعث ازدحام و تاخیر شده
  • من برای تعویض شناسنامه ام بیشتر یک ماه است به ثبت احوال مراجعه می کنم و کار انجام نمیشه. دل آدم از این همه وظیفه نشناسی مدیران به درد میاد.
  • شناسنامه جدید من تا ارسال شد دو ماه زمان برد. حالا بگذریم از مدارکی که تحویل دادم، مثل کارت ملی پدر، مادر تاییدیه پستی و شناسنامه و کارت ملی فرزندان برای تعویض یک شناسنامه. انگار میخوان نسل در نسل شخص ببینن کیه!

مدیرکل ثبت احوال: درخواست جداسازی تعویض شناسنامه از استان فارس را داده ایم

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر در این خصوص می گوید: عمده تعویض شناسنامه های استان 48 ساعته انجام می شود، فقط در دو شهرستان بوشهر و دشتستان پشت نوبتی داریم.

اسکندر پاسالار در گفتگو با  خلیج فارس حاضر به پذیرش مواردی نیست که تعویض شناسنامه را یک ماهه می دانند و اصرار دارد در دو شهرستانی که تراکم بیشتری داریم، نهایتا 10 روزه شناسنامه ها جدید می شود، مگر اینکه مورد خاصی باشد که عمومیت ندارد.

وی با اشاره به تصمیم سازمان ثبت احوال کشور برای تجمیع تعویض شناسنامه ها در 6 نقطه کشور اظهار داشت: براساس این طرح، تعویض شناسنامه های بوشهر در فارس صورت می گیرد که به دلیل زمانبر شدن آن و نارضایتی هایی که ایجاد گردیده، درخواست داده ایم مجددا استان در این زمینه مستقل شود.

پاسالار بیان کرد: امیدواریم پس از برگزاری انتخابات روند تعویض شناسنامه ها در استان انجام پذیرد و پشت نوبتی هایی که عمدتا در دو شهرستان بوشهر و دشتستان می باشد هم مرتفع گردد.

[کد خبر:AJ46082]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب